Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus G65 800 Widestar: Mercedes G65 s výkonem 800 koní je arabským ideálem
30.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce sáhl po oblíbeném bodykitu Widestar, spojil jej ovšem s upraveným motorem V12, tužším podvozkem a zakázkovým interiérem.
Společnost profesora Bodo Buschmanna a Klause Brackmana se na automobily s třícípou hvězdou specializuje již od svého založení v roce 1977. Za pětatřicet let jsme se tak mohli dočkat množství úprav, z nichž některé se svými výkony zapsaly i do Guinnessovy knihy rekordů. To samozřejmě není případ nového modelu G65 800, který vychází z dvanáctiválcového Mercedesu G65 AMG. Přesto to neznamená, že by nás vůz nezaujal. U Brabusu totiž na šestilitrovou pohonnou jednotku aplikovali svá kouzla, díky čemuž mohl vůz debutovat na katarském autosalonu s výkonem 800 koní a točivým momentem 1 420 Nm
Tato porce ale musela být redukována na „pouhých“ 1 100 Nm, neboť více síly by již nezvládl sedmistupňový automat přenést. Přesto se však oproti standardním 612 koním a 1 000 Nm jedná o citelný nárůst, s nímž upravené Géčko zrychluje z klidu na stovku za 4,2 s. Tedy o rovnou sekundu rychleji než v sérii. Nejvyšší rychlost je pak elektronicky omezena na 250 km/h, podle Brabusu by se ale upravený Mercedes-Benz třídy G mohl rozjet až na 270 km/h.
Nárůstu výkonu přitom úpravce dosáhl obvyklou cestou. Zvětšeny tak byly mezichladiče i turbodmychadla, standardní výfuk byl vyměněn za sportovní a řídicí jednotka se dočkala přemapování. Mimo to Brabus dodal Géčku také elektronicky stavitelný podvozek s tlumiči Bilstein, které by měly zajišťovat „akčnější” chování. Tedy na poměry vysokého a úzkého off-roadu.
Po stránce vizuální se pak G65 AMG dočkalo bodykitu nazvaného Widestar, který je k mání také pro osmiválcový model G63 AMG. V případě novinky však zákazníci mohou počítat s výrazným otvorem sání na čelní kapotě, který má zaručovat dostatek chladného vzduchu i v pouštních podmínkách. Je tedy naprosto jasné, kde žije potenciální klientela.
Arabský svět se tak kromě standardního pohonu všech kol může těšit na nové 23palcové ráfky s pneumatikami o rozměru 305/35. Kabina je pak záležitostí individuálního vkusu, v případě exponátu z katarské motor show však nabízí kombinaci kůže Mastik a Alcantary nebo dřevěných a karbonových obkladů. Cena zatím oznámena nebyla, potenciální zákazníci se ale podle ni stejně zřejmě rozhodovat nebudou.

















Bodykit nového Brabusu G65 800 Widestar odpovídá předchozímu upravenému Mercedesu G63 AMG. Novinku však pohání dvanáctiválec naladěný na 800 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 10 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včeraMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 21:16 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.