Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus G 63 AMG: Géčko s výkonem 620 koní se už do terénu nepodívá
10.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navýšení výkonu můžeme obdivovat, ztráta terénních schopností ale už kladem nebude. Otázkou pak je, zda rychlejšímu vozu postačí standardní brzdy.
Německá tuningová firma Brabus je se značkou Mercedes-Benz spjata snad více než ryba s vodou. Ne všechny její kreace však dokážou navýšit celkový potenciál originálu. Příkladem za všechny budiž model G 63 AMG. Ten se vyjma ladění motorového prostoru podrobil také lehčímu optickému tuningu, který mu přidal sadu extrémních 23palcových kol. Ty samozřejmě obouvají pneumatiky s co nejnižším profilem, díky čemuž je prostupnost terénem výrazně omezena. K tomu napomáhá i snížení světlé výšky.
Je to samozřejmě škoda, neboť Brabus tímto tuningem usměrnil působnost Géčka pouze na zpevněný asfalt. I když lze počítat s tím, že zákazníkům z Arábie, pro které je tato kreace tím pravým ořechovým, to asi příliš vadit nebude. A to především po pohledu na technické parametry, které nyní nabízejí 620 koní a 800 Nm. Tedy podstatně větší sílu než standardních 544 koní a 760 Nm.
Pozoruhodné přitom je, že veškerý nárůst má na svědomí pouze přeprogramování řídicí jednotky 5,5litrového motoru V8 a přidání většího mezichladiče. Jak se ovšem nové hodnoty projevily na zrychlení a nejvyšší rychlosti, to si již Brabus nechává pro sebe. Dá se ale počítat s tím, že na stovce byste mohli být za necelých pět sekund, přičemž rozjet by se upravené Géčko mohlo na mnohem více než standardně limitovaných 210 km/h.
Zajímavé přitom je, že Brabus nesáhnul na brzdný systém Mercedesu. Tedy pokud v to nepočítáme nalakování třmenů nažluto. Je pak otázkou, zda odvrtávané kotouče s vnitřním chlazením budou na posílený 2,5tunový vůz stačit. Minimálně po stránce vizuální však za obrovskými 23" ráfky s dvojitými paprsky vypadají poněkud směšně.
Ceny jsou zatím neznámou, pro zákazníky G 63 AMG ale úprava Brabus těžko bude něčím nedostupným, i když ti opravdu nejnáročnější jistě sahají spíše po továrním G 65 AMG.










Brabus se podíval na zoubek Mercedesu třídy G. Model G 63 AMG nyní produkuje 620 koní, na jízdu v terénu však díky 23palcovým kolům s pneumatikami s nízkým profilem zapomeňte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 2 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 5 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva