Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní
10.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kreace pro arabské šejky po úpravách zvládne pokořit stovku za 7,4 sekundy a rozjede se na 160 km/h. O spotřebě raději nikdo ani nemluví.
Na první pohled by se mohlo zdát, že Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 bude jedním z těch automobilů, na které nikdy nesáhne ruka tunerova. Ne ani tak z důvodu mnohamilionové ceny či omezené dostupnosti (vyrobeno má být jen asi 30 kusů ročně), ale jednoduše proto, že stuttgartská šestikolka je dost ujetá sama o sobě. V dobrém slova smyslu samozřejmě.
Jenže když se na věc podíváme z pohledu cílové skupiny a jejího vkusu, pak není divu, že na neortodoxní třídě G již zanechal svůj podpis ruský Dartz. A že ve Frankfurtu svou „úchylnost na druhou“ představí také Brabus. Pohled do technických parametrů a zářivě červené kabiny je totiž trefou do černého.
V rámci exteriéru a interiéru se přitom Brabus moc nerozjel. Šestikolka tak dostala „jen“ karbonovou kapotu a blatníky, čelní spoiler, xenonové světlomety s LEDkami pro denní svícení nebo ochranné pláty podvozku. Vnitřek pak doznal přečalounění kůží a Alcantarou, s architekturou či výbavou ovšem hýbáno nebylo.
Výraznou změnou ovšem prošel motorový prostor, kde 5,5litrový osmiválec nyní produkuje 700 koní, o 156 více než v sérii. Paradoxní ovšem je, že stovku šestikolový mastodont (hmotnost činí 3 850 kg) pokoří za 7,4 s, tedy pomaleji, než v tiskovém prohlášení kdysi sliboval Mercedes. Věrohodnější je ale údaj Brabusu, na čtyři tuny přece jen potřebujete trochu více než 550 koní, abyste dosáhli akcelerace vozu o třetinové hmotnosti a polovičním výkonu.
Nejvyšší rychlost 160 km/h je pak i přes úpravy shodná se sérií, neboť dané tempo limitují terénní pneumatiky. O spotřebě se pak již nikde v obsáhlé tiskové zprávě nemluví, zrovna na Středním východě s tím ale nebude problém a pokud si někdo podobné auto bude moci dovolit v Evropě, pak ani tady ne...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Brabus si pohrál se šestikolovým Mercedesem G 63 AMG. Výsledkem je možná horší zrychlení na stovku než v sérii, navzdory vyššímu výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1