Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní

Kreace pro arabské šejky po úpravách zvládne pokořit stovku za 7,4 sekundy a rozjede se na 160 km/h. O spotřebě raději nikdo ani nemluví.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní

10.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kreace pro arabské šejky po úpravách zvládne pokořit stovku za 7,4 sekundy a rozjede se na 160 km/h. O spotřebě raději nikdo ani nemluví.

Na první pohled by se mohlo zdát, že Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 bude jedním z těch automobilů, na které nikdy nesáhne ruka tunerova. Ne ani tak z důvodu mnohamilionové ceny či omezené dostupnosti (vyrobeno má být jen asi 30 kusů ročně), ale jednoduše proto, že stuttgartská šestikolka je dost ujetá sama o sobě. V dobrém slova smyslu samozřejmě.

Jenže když se na věc podíváme z pohledu cílové skupiny a jejího vkusu, pak není divu, že na neortodoxní třídě G již zanechal svůj podpis ruský Dartz. A že ve Frankfurtu svou „úchylnost na druhou“ představí také Brabus. Pohled do technických parametrů a zářivě červené kabiny je totiž trefou do černého.

V rámci exteriéru a interiéru se přitom Brabus moc nerozjel. Šestikolka tak dostala „jen“ karbonovou kapotu a blatníky, čelní spoiler, xenonové světlomety s LEDkami pro denní svícení nebo ochranné pláty podvozku. Vnitřek pak doznal přečalounění kůží a Alcantarou, s architekturou či výbavou ovšem hýbáno nebylo.

Výraznou změnou ovšem prošel motorový prostor, kde 5,5litrový osmiválec nyní produkuje 700 koní, o 156 více než v sérii. Paradoxní ovšem je, že stovku šestikolový mastodont (hmotnost činí 3 850 kg) pokoří za 7,4 s, tedy pomaleji, než v tiskovém prohlášení kdysi sliboval Mercedes. Věrohodnější je ale údaj Brabusu, na čtyři tuny přece jen potřebujete trochu více než 550 koní, abyste dosáhli akcelerace vozu o třetinové hmotnosti a polovičním výkonu.

Nejvyšší rychlost 160 km/h je pak i přes úpravy shodná se sérií, neboť dané tempo limitují terénní pneumatiky. O spotřebě se pak již nikde v obsáhlé tiskové zprávě nemluví, zrovna na Středním východě s tím ale nebude problém a pokud si někdo podobné auto bude moci dovolit v Evropě, pak ani tady ne...

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 1 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 01Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 2 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 02Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 3 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 03Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 4 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 04Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 5 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 05Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 6 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 06Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 7 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 07Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 8 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 08Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 9 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 09Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 10 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 10Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 11 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 11Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 12 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 12Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 13 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 13Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 14 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 14Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 15 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 15Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 16 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 16Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 17 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 17Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 18 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 18Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 19 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 19Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 20 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 20Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 21 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 21Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 22 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 22Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 23 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 23Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní - 24 - Brabus B63S Mercedes G63 AMG 6x6 24
Brabus si pohrál se šestikolovým Mercedesem G 63 AMG. Výsledkem je možná horší zrychlení na stovku než v sérii, navzdory vyššímu výkonu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše