Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus B63S: šílenost na druhou, šestikolý Mercedes G AMG dostal 700 koní
10.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kreace pro arabské šejky po úpravách zvládne pokořit stovku za 7,4 sekundy a rozjede se na 160 km/h. O spotřebě raději nikdo ani nemluví.
Na první pohled by se mohlo zdát, že Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 bude jedním z těch automobilů, na které nikdy nesáhne ruka tunerova. Ne ani tak z důvodu mnohamilionové ceny či omezené dostupnosti (vyrobeno má být jen asi 30 kusů ročně), ale jednoduše proto, že stuttgartská šestikolka je dost ujetá sama o sobě. V dobrém slova smyslu samozřejmě.
Jenže když se na věc podíváme z pohledu cílové skupiny a jejího vkusu, pak není divu, že na neortodoxní třídě G již zanechal svůj podpis ruský Dartz. A že ve Frankfurtu svou „úchylnost na druhou“ představí také Brabus. Pohled do technických parametrů a zářivě červené kabiny je totiž trefou do černého.
V rámci exteriéru a interiéru se přitom Brabus moc nerozjel. Šestikolka tak dostala „jen“ karbonovou kapotu a blatníky, čelní spoiler, xenonové světlomety s LEDkami pro denní svícení nebo ochranné pláty podvozku. Vnitřek pak doznal přečalounění kůží a Alcantarou, s architekturou či výbavou ovšem hýbáno nebylo.
Výraznou změnou ovšem prošel motorový prostor, kde 5,5litrový osmiválec nyní produkuje 700 koní, o 156 více než v sérii. Paradoxní ovšem je, že stovku šestikolový mastodont (hmotnost činí 3 850 kg) pokoří za 7,4 s, tedy pomaleji, než v tiskovém prohlášení kdysi sliboval Mercedes. Věrohodnější je ale údaj Brabusu, na čtyři tuny přece jen potřebujete trochu více než 550 koní, abyste dosáhli akcelerace vozu o třetinové hmotnosti a polovičním výkonu.
Nejvyšší rychlost 160 km/h je pak i přes úpravy shodná se sérií, neboť dané tempo limitují terénní pneumatiky. O spotřebě se pak již nikde v obsáhlé tiskové zprávě nemluví, zrovna na Středním východě s tím ale nebude problém a pokud si někdo podobné auto bude moci dovolit v Evropě, pak ani tady ne...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
























Brabus si pohrál se šestikolovým Mercedesem G 63 AMG. Výsledkem je možná horší zrychlení na stovku než v sérii, navzdory vyššímu výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 7 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejčtenější články
Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025Jedna analytická firma za druhou označují Nissan za odpad. Pod šéfem se houpe křeslo, namále má ale celá automobilka
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 17:24 - GeneHawkins
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- Rychlodotazy 03.31. 16:12 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 13:26 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89