Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus 850 6.0 Biturbo 2014: SL z pekel má 850 koní, omezovač na 350 km/h
11.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Tuningová společnost z Bottropu nemá výkonu nikdy dost. Nemohla se tedy logicky spokojit ani s pouhými 537 koňmi SL 63 AMG a přihodila dalších 313.
Německý úpravce Brabus nedělá takřka nic, co by jen dobře vypadalo. Jeho tuningové posilovací kúry jsou daleko komplexnější a výsledkem mohou být Mercedesy klidně s výkonem vyšším než má sousedovo Ferrari. Pokud tedy někdo koupí například nejsilnější verzi E 63 AMG a nestačí mu bezmála 600 koní, pak „stačí“ našetřit zhruba ještě jednou totéž a zajet na výlet k Brabusu. Od něj už rozhodně neodjedete jen v nějakém „zpomaleném“ AMG, nýbrž s pekelným strojem, který usmaží pneumatiky i v rychlostech začínajících na dvoustovce. Některým ale ve finále nemusí stačit ani dvoustovka za šílených 9,8 sekundy u verze Brabus 800 Roadster.
Jen si vzpomeňte na Bullit GAD, tedy „Céčko“ ozbrojené výkonem 907 koní a zrychlením na třistakilometrovou rychlost za pouhých 23 sekund. Posledním výtvorem tohoto extrémního ražení byl Brabus 850 postavený z kombiverze E63 AMG S 4Matic, přičemž ten s pomocí převrtaného a značně upraveného osmiválce s dvojicí turbodmychadel ze svých útrob vydoluje brutálních 850 koní. Stejnou pohonnou jednotkou se teď může pochlubit také luxusní dvoumístný roadster SL. Jako základ pro stvoření monstra v tomto případě posloužila loni testovaná verze SL 63 AMG.
Novinka dostala shodné označení Brabus 850 6.0 Biturbo (ve skutečnosti je objem 5,9 litru), což znamená, že pod dlouhou kapotou SL najdete v útrobách shodný výkon a točivý moment 1 450 Nm. Oproti standardnímu vozu to znamená celkem 313 koní a 650 Nm k dobru. Ano, takové hodnoty (samy o sobě) stačí třeba v BMW 535d ke zrychlení na stokilometrovou rychlost za 5,3 sekundy a bohatě i na svižný dotek omezovače při 250 km/h.
Jenomže Brabus je docela jiné zvíře, tvůrci motoru totiž museli maximální newtonmetry omezit na 1 150 Nm, snad aby nedošlo k roztrhání automatické převodovky na kusy. Tahle hodnota je ovšem pod plynem ukrytá kdykoliv mezi 2 500 a 4 500 otáček, maximální výkon vrcholí při 5 400 otáčkách. Sání je z karbonu, nový je blok, hlavy válců i písty samotné, zajímavostí jsou kované ojnice a kovaný klikový hřídel, turbodmychadla s větším průměrem turbíny, kovové katalyzátory a trubky výfuku s průměrem 76 milimetrů. Nárůst objemu z 5,5 na 5,9 litrů byl dosažen větším vrtáním.
S pohonem zadních kol se už základní SL 63 AMG rozjede z klidu na stovku během 4,3 sekundy. Brabus 850 však bude o dost více „neklidný“ a ten bonusový nával točivého momentu sice nezajistí o moc efektivnější akceleraci, na druhou stranu zrychlení klesne tak na 3,4-3,5 sekundy. Můžeme však vsadit na to, že na takovou trojku a všechny další rychlostní stupně tohle SL doslova poletí. Na omezovači, který je nastaven na 350 km/h se octnete zřejmě coby dup i na silnici, které byste na zdolávání rychlostních rekordů asi dobrovolně nezvolili.
Brabus k tomu ještě přidává aerodynamické karbonové doplňky doslova na všechny rohy karoserie a také decentní otvor přední kapoty kvůli potřebě většího množství vzduchu. Jeho tuning sestává ještě z výraznějšího a aerodynamičtějšího lízátka předního nárazníku a velmi nepřehlédnutelného difuzoru na zádi. K tomu je nutno ještě přidat až dvacetipalcová kola a speciální nerezové výfuky s klapkami pro utlumení řevu početného stáda ořů.
Divíme se, že si vůz vystačí s tak nenápadným křidélkem na zádi. Podobná písnička je to také uvnitř v interiéru, kde Brabus klidně nastele prvotřídní kůži i místa, jaká dříve pokrýval jen klasický potah. Na volantu se také objevují obrovská pádla a za ním pak rychloměr do 360 km/h. Cena? Na tu se nás raději neptejte, je na vyžádání a nízká nebude ani ve snu.
Takový stroj s 850 koňmi bude psát na asfalt vždy a všude, bude jen stačit přidat trošku plynu. Brabus je pekelný úpravce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 8 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 10 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis