Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus 850 6.0 Biturbo 2014: SL z pekel má 850 koní, omezovač na 350 km/h
11.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Tuningová společnost z Bottropu nemá výkonu nikdy dost. Nemohla se tedy logicky spokojit ani s pouhými 537 koňmi SL 63 AMG a přihodila dalších 313.
Německý úpravce Brabus nedělá takřka nic, co by jen dobře vypadalo. Jeho tuningové posilovací kúry jsou daleko komplexnější a výsledkem mohou být Mercedesy klidně s výkonem vyšším než má sousedovo Ferrari. Pokud tedy někdo koupí například nejsilnější verzi E 63 AMG a nestačí mu bezmála 600 koní, pak „stačí“ našetřit zhruba ještě jednou totéž a zajet na výlet k Brabusu. Od něj už rozhodně neodjedete jen v nějakém „zpomaleném“ AMG, nýbrž s pekelným strojem, který usmaží pneumatiky i v rychlostech začínajících na dvoustovce. Některým ale ve finále nemusí stačit ani dvoustovka za šílených 9,8 sekundy u verze Brabus 800 Roadster.
Jen si vzpomeňte na Bullit GAD, tedy „Céčko“ ozbrojené výkonem 907 koní a zrychlením na třistakilometrovou rychlost za pouhých 23 sekund. Posledním výtvorem tohoto extrémního ražení byl Brabus 850 postavený z kombiverze E63 AMG S 4Matic, přičemž ten s pomocí převrtaného a značně upraveného osmiválce s dvojicí turbodmychadel ze svých útrob vydoluje brutálních 850 koní. Stejnou pohonnou jednotkou se teď může pochlubit také luxusní dvoumístný roadster SL. Jako základ pro stvoření monstra v tomto případě posloužila loni testovaná verze SL 63 AMG.
Novinka dostala shodné označení Brabus 850 6.0 Biturbo (ve skutečnosti je objem 5,9 litru), což znamená, že pod dlouhou kapotou SL najdete v útrobách shodný výkon a točivý moment 1 450 Nm. Oproti standardnímu vozu to znamená celkem 313 koní a 650 Nm k dobru. Ano, takové hodnoty (samy o sobě) stačí třeba v BMW 535d ke zrychlení na stokilometrovou rychlost za 5,3 sekundy a bohatě i na svižný dotek omezovače při 250 km/h.
Jenomže Brabus je docela jiné zvíře, tvůrci motoru totiž museli maximální newtonmetry omezit na 1 150 Nm, snad aby nedošlo k roztrhání automatické převodovky na kusy. Tahle hodnota je ovšem pod plynem ukrytá kdykoliv mezi 2 500 a 4 500 otáček, maximální výkon vrcholí při 5 400 otáčkách. Sání je z karbonu, nový je blok, hlavy válců i písty samotné, zajímavostí jsou kované ojnice a kovaný klikový hřídel, turbodmychadla s větším průměrem turbíny, kovové katalyzátory a trubky výfuku s průměrem 76 milimetrů. Nárůst objemu z 5,5 na 5,9 litrů byl dosažen větším vrtáním.
S pohonem zadních kol se už základní SL 63 AMG rozjede z klidu na stovku během 4,3 sekundy. Brabus 850 však bude o dost více „neklidný“ a ten bonusový nával točivého momentu sice nezajistí o moc efektivnější akceleraci, na druhou stranu zrychlení klesne tak na 3,4-3,5 sekundy. Můžeme však vsadit na to, že na takovou trojku a všechny další rychlostní stupně tohle SL doslova poletí. Na omezovači, který je nastaven na 350 km/h se octnete zřejmě coby dup i na silnici, které byste na zdolávání rychlostních rekordů asi dobrovolně nezvolili.
Brabus k tomu ještě přidává aerodynamické karbonové doplňky doslova na všechny rohy karoserie a také decentní otvor přední kapoty kvůli potřebě většího množství vzduchu. Jeho tuning sestává ještě z výraznějšího a aerodynamičtějšího lízátka předního nárazníku a velmi nepřehlédnutelného difuzoru na zádi. K tomu je nutno ještě přidat až dvacetipalcová kola a speciální nerezové výfuky s klapkami pro utlumení řevu početného stáda ořů.
Divíme se, že si vůz vystačí s tak nenápadným křidélkem na zádi. Podobná písnička je to také uvnitř v interiéru, kde Brabus klidně nastele prvotřídní kůži i místa, jaká dříve pokrýval jen klasický potah. Na volantu se také objevují obrovská pádla a za ním pak rychloměr do 360 km/h. Cena? Na tu se nás raději neptejte, je na vyžádání a nízká nebude ani ve snu.








































Takový stroj s 850 koňmi bude psát na asfalt vždy a všude, bude jen stačit přidat trošku plynu. Brabus je pekelný úpravce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva