BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s

Standardní M6 Gran Coupe dokáže pěkně zarazit do sedadla. Najdou se ale tací, kterým ani 560 koní nestačí. G-Power jim nabízí úpravu na 740 kobyl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s

19.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Standardní M6 Gran Coupe dokáže pěkně zarazit do sedadla. Najdou se ale tací, kterým ani 560 koní nestačí. G-Power jim nabízí úpravu na 740 kobyl.

Německá tuningová společnost G-Power se upravování produktů z Mnichova nikdy nebála. Před dvěma lety vymyslela šestiválcové M3 E46 úpravu, kterou rozplakala všechny majitele novějších osmiválců, aby následně představila i kúru pro M3 E92 vrcholící výkonem 720 koní. Do nejmenšího emka (1 M Coupe) se pak rovnou raději rozhodla zabudovat desetiválec se šesti stovkami koní, ale nikdy jí nebyli cizí ani modely z opačné strany nabídky.

Zhruba před rokem jsme vám ukázali BMW M6 s výkonem 710 koní a schopností akcelerovat na dvoustovku v čase kratším než jedenáct sekund. Avšak druhá „nejjezdivější” M6, za kterou po pro nás nedostupné M6 s manuálem považujeme čtyřdveřové Gran Coupé, zůstávalo stále lehce v pozadí. Paket Bi-Tronik 5 ale tento dluh poměrně dokonale srovnává, neboť výsledný ďábel v relativně nenápadném hávu s ním dosahuje mety 740 koní (mezi šesti a sedmi tisíci otáček) a 975 Nm (při 4 800 ot./min).

Přitom údajně stačilo pohrát si s řídicí jednotkou dvakrát přeplňovaného osmiválce, jenž v základu disponuje 560 koňmi a 680 Nm, plus přidat titanové výfukové potrubí spořící 12 kilogramů. Nárůst o 180 koní a 295 Nm bere dech, G-Power ovšem hovoří také o hlubokém hrdelním brumláku a schopnosti akcelerovat brutálně z každé rychlosti. Zrychlení z klidu na sto úpravce neuvádí, i když se dá tipovat, že se bude pohybovat pod hranicí čtyř sekund.

Daleko podstatnější je však pro majitele tohoto kladiva, jak vůz nabírá rychlost dál, protože až nad stovkou se budou moci zadní 295 milimetrů široké Micheliny (295/25 ZR21) pořádně zakousnout do asfaltu. Výsledkem je dvoustovka za 10,5 sekundy a maximální rychlost „přes tři sta“. Pokud si pamatujete desetiválcovou G-Power M5 Hurricane RRS, která s 830 koňmi uměla 370 km/h, asi si budete schopní představit, kolik by mohlo jet tohle monstrum.

Hurricane však nebyl zmíněn jen tak mimoděk, neboť z něho si pro M6 GC půjčil tuner kovaná jednadvacetipalcová kola. Pro ty, co myslejí sportovní jízdu s touhle bestií vážně se nabízí také sportovní podvozek s devíti možnostmi nastavení, který pochází přímo z vývoje G-Power, nebo výkonnější brzdová soustava v čele s předními šestipístky a kotouči o průměru 420 milimetrů. Za příplatek je pak k dispozici i karbonová alternativa redukující neodpruženou hmotu přesně o polovinu.

Další možnosti individualizace nabízejí Němci uvnitř, kam umějí na přání nainstalovat novější a ergonomičtěji tvarovaný sportovní volant, karbonové, alcantarové a kožené potahy takřka celé kabiny. Kromě toho přinášejí nový multimediální systém obsahující iPady integrované do zadní části opěrek předních sedadel i počítače Apple, jehož displej se sklápí ze střechy. Uvnitř to tedy není jen o sportování, ale také o výjimečném luxusu a jedinečnosti. Zadarmo to však ani v nejmenším nebude.

Nejprve si musíte koupit BMW M6 Gran Coupe za cenu starující nad hranicí 3,53 milionu korun a posléze připočítat 16 424 Euro (452 tisíc Kč) za úpravu motoru s výfuky, 7 649 Euro (210 tisíc Kč) za kola s pneumatikami, dalších 2 570 Euro (70 tisíc) za stavitelný podvozek a 14 460 Euro (400 tisíc) za karbonové brzdy. Na cenu interiérových doplňků už se raději ani neptejte...


BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 1 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 01BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 2 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 02BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 3 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 03BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 4 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 04BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 5 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 05BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 6 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 06BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 7 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 07BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 8 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 08BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 9 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 09BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 10 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 10BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 11 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 11BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 12 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 12BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 13 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 13BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 14 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 14

BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 15 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 15BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 16 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 16BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 17 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 17BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 18 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 18BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 19 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 19BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 20 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 20BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 21 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 21BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 22 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 22BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s - 23 - BMW M6 GC G-Power 740 PS 23
BMW M6 Gran Coupe není samo o sobě vůbec pomalé auto, G-Power však vyhoví i požadavkům na daleko vyšší výkon

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše