Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s
21.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Sériová M6 se se svými 560 koňmi řadí mezi nejrychlejší auta vůbec, ale výkonu zkrátka není nikdy dost. G-Power nabízí posun až za hranici 700 koní.
Když si přečtete náš test nového BMW M6 s manuální převodovkou, patrně nedojdete k závěru, že by tomuto autu chyběl výkon. Právě naopak, mnichovským modelům se stejným motorem můžete vyčítat leccos, jen ne absenci výkonu či dynamiky. Jenže to byl vždy právě výkon a rychlost v přímce, která podobná auta prodávala nejlépe a není tedy divu, že se i všemožné tuningové firmy soustředí v prvé řadě na tento aspekt. A tak se i mimořádně silná auta se snaží učinit ještě silnějšími.
K nové em-šestce si své řekl AC Schnitzer, který se s výsledkem 620 koní držel vcelku zkrátka, nebo Manhart Racing, jenž v případě nejvyššího výkonu dokázal pokořit hranici 700 koní. Kupodivu pozadu zůstával jindy nekompromisně šílený G-Power a své ladění zakončil uspokojením nad 640 koníky vydolovanými z více než čtyřlitrového biturba. Onen minulý čas je na místě, neboť G-Power nemá ve zvyku zůstávat v případě maximálního výkonu svých děl (v obou smyslech slova) na druhém místě. A tak se podíval ještě dále než lidé od Manhartu.
Jde přitom nadále o vcelku jednoduchou úpravu, která si stále říká G-Power Bi-Tronik III. Jejím základem je změna řídícího software motoru, kterou doprovází pouze použití nového výfukového potrubí. Jeho kouzlo ale není pouze ve vyšší propustnosti, jde o titanový kousek, který ubírá 12 kilogramů na hmotnosti továrního řešení. Jen s těmito změnami se, pochopitelně po jistě náročném ladění, podařilo G-Poweru vydolovat z bavorské jednotky plných 522 kW neboli 710 koní v rozmezí 6 000 a 7 000 ot./min. Maximum točivého momentu mimochodem vrcholí na 890 Nm v 4 800 ot./min.
To už jsou pořádné „šlehy” a výsledná dynamika nepřekvapí - vůz zdolá dvoustovku za 10,8 sekundy a u políčka „maximální rychlost” svítí pouze cudné vyjádření „přes 300 km/h”. My bychom dodali, že to asi bude hodně přes 300 km/h, neboť třístovku si dává k svačině i M6 s továrním nastavením, se 710 koňmi by klidně mohla jet 340 km/h nebo i více. Pokud vás tyhle hodnoty okouzlují, musíte navzdory zdánlivé jednoduchosti úpravy vytáhnout z prkenice slušný obnos - G-Power vám za svých 150 koní a 210 Nm k dobru pošle fakturu na 17 985 Eur, tedy asi 465 tisíc Kč.
Kdyby by vám to nestačilo, úpravce nabízí i další modifikace. Koupit si můžete za 14 460 Eur karbon-keramický brzdy s 420milimetrovými kotouči vpředu. To je ale nějakých 373 tisíc Kč, a tedy o hodně více než kolik vám za velmi podobné řešení vyúčtují přímo u BMW. K dispozici jsou dále 21", dost ošklivá kola Hurricane s pneumatikami Michelin za 8 325 Eur (cca 215 tisíc Kč), s nimiž nebude problém okusit ony maximálky „přes 300 km/h”. A koupit si nakonec můžete i tlumiče s nastavit světlou výšku vozu za 2 179 Eur (asi 56 tisíc Kč). Hrátky s designem u G-Poweru nejsou příliš obvyklé a ke slovu nepřišly ani tentokrát.
Jestli vás tyhle úpravy zaujaly, minimálně v případě výkonu budou jistě k dispozici i pro další verze M6 a také pro M5. Ať už je naroubujete na kterou z mnichovských mašin, jsme si celkem jisti, že konkurenci budete v případě dynamiky v přímce hledat jen obtížně - však i takové Ferrari 458 Speciale bude mít při dané dynamice M6 co dělat...
BMW M6 od G-Poweru je nyní už docela bestiálním dílem - 710 koní výkonu už nemá daleko k tomu, co donedávna nabízely jen vozy jako Bugatti Veyron
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 2 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 4 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 5 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva