BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s

Sériová M6 se se svými 560 koňmi řadí mezi nejrychlejší auta vůbec, ale výkonu zkrátka není nikdy dost. G-Power nabízí posun až za hranici 700 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s

21.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sériová M6 se se svými 560 koňmi řadí mezi nejrychlejší auta vůbec, ale výkonu zkrátka není nikdy dost. G-Power nabízí posun až za hranici 700 koní.

Když si přečtete náš test nového BMW M6 s manuální převodovkou, patrně nedojdete k závěru, že by tomuto autu chyběl výkon. Právě naopak, mnichovským modelům se stejným motorem můžete vyčítat leccos, jen ne absenci výkonu či dynamiky. Jenže to byl vždy právě výkon a rychlost v přímce, která podobná auta prodávala nejlépe a není tedy divu, že se i všemožné tuningové firmy soustředí v prvé řadě na tento aspekt. A tak se i mimořádně silná auta se snaží učinit ještě silnějšími.

K nové em-šestce si své řekl AC Schnitzer, který se s výsledkem 620 koní držel vcelku zkrátka, nebo Manhart Racing, jenž v případě nejvyššího výkonu dokázal pokořit hranici 700 koní. Kupodivu pozadu zůstával jindy nekompromisně šílený G-Power a své ladění zakončil uspokojením nad 640 koníky vydolovanými z více než čtyřlitrového biturba. Onen minulý čas je na místě, neboť G-Power nemá ve zvyku zůstávat v případě maximálního výkonu svých děl (v obou smyslech slova) na druhém místě. A tak se podíval ještě dále než lidé od Manhartu.

Jde přitom nadále o vcelku jednoduchou úpravu, která si stále říká G-Power Bi-Tronik III. Jejím základem je změna řídícího software motoru, kterou doprovází pouze použití nového výfukového potrubí. Jeho kouzlo ale není pouze ve vyšší propustnosti, jde o titanový kousek, který ubírá 12 kilogramů na hmotnosti továrního řešení. Jen s těmito změnami se, pochopitelně po jistě náročném ladění, podařilo G-Poweru vydolovat z bavorské jednotky plných 522 kW neboli 710 koní v rozmezí 6 000 a 7 000 ot./min. Maximum točivého momentu mimochodem vrcholí na 890 Nm v 4 800 ot./min.

To už jsou pořádné „šlehy” a výsledná dynamika nepřekvapí - vůz zdolá dvoustovku za 10,8 sekundy a u políčka „maximální rychlost” svítí pouze cudné vyjádření „přes 300 km/h”. My bychom dodali, že to asi bude hodně přes 300 km/h, neboť třístovku si dává k svačině i M6 s továrním nastavením, se 710 koňmi by klidně mohla jet 340 km/h nebo i více. Pokud vás tyhle hodnoty okouzlují, musíte navzdory zdánlivé jednoduchosti úpravy vytáhnout z prkenice slušný obnos - G-Power vám za svých 150 koní a 210 Nm k dobru pošle fakturu na 17 985 Eur, tedy asi 465 tisíc Kč.

Kdyby by vám to nestačilo, úpravce nabízí i další modifikace. Koupit si můžete za 14 460 Eur karbon-keramický brzdy s 420milimetrovými kotouči vpředu. To je ale nějakých 373 tisíc Kč, a tedy o hodně více než kolik vám za velmi podobné řešení vyúčtují přímo u BMW. K dispozici jsou dále 21", dost ošklivá kola Hurricane s pneumatikami Michelin za 8 325 Eur (cca 215 tisíc Kč), s nimiž nebude problém okusit ony maximálky „přes 300 km/h”. A koupit si nakonec můžete i tlumiče s nastavit světlou výšku vozu za 2 179 Eur (asi 56 tisíc Kč). Hrátky s designem u G-Poweru nejsou příliš obvyklé a ke slovu nepřišly ani tentokrát.

Jestli vás tyhle úpravy zaujaly, minimálně v případě výkonu budou jistě k dispozici i pro další verze M6 a také pro M5. Ať už je naroubujete na kterou z mnichovských mašin, jsme si celkem jisti, že konkurenci budete v případě dynamiky v přímce hledat jen obtížně - však i takové Ferrari 458 Speciale bude mít při dané dynamice M6 co dělat...


BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s - 1 - BMW M6 G-Power 2013 01BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s - 2 - BMW M6 G-Power 2013 02BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s - 3 - BMW M6 G-Power 2013 03BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s - 4 - BMW M6 G-Power 2013 04BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s - 5 - BMW M6 G-Power 2013 05BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s - 6 - BMW M6 G-Power 2013 06BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s - 7 - BMW M6 G-Power 2013 07BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s - 8 - BMW M6 G-Power 2013 08BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s - 9 - BMW M6 G-Power 2013 09BMW M6 G-Power: nyní s výkonem až 710 koní, dvoustovkou pod 11 s - 10 - BMW M6 G-Power 2013 10
BMW M6 od G-Poweru je nyní už docela bestiálním dílem - 710 koní výkonu už nemá daleko k tomu, co donedávna nabízely jen vozy jako Bugatti Veyron

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.