Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M4 Lightweight: německý tuner udělal, co má v názvu. A přidal 520 koní
23.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
M4 od firmy Lightweight má lehčí výfuk i kola. O přítlak se stará trocha karbonu a o patřičně rychlou jízdu 520 koní. Vylepšeny byly i brzdy a podvozek.
Několik úprav BMW M4 jsme tu již měli, zmiňme třeba tu od Manhartu. Německá tuningová společnost Lightweight stojí za nejnovějším kouskem a z názvu firmy lze jednoduše odvodit, o co při úpravách šlo nejvíce. Ani výkon či karoserie však nezůstaly opomenuty.
Začalo to titanovým výfukovým systémem s obtokovými ventily. Ten měl zejména snížit váhu, ale také zajišťuje lepší odvod spalin řadového šestiválce. Ten po úpravě produkuje 520 koní a 650 Nm - o 89 koní a 100 Nm více než v sériovém stavu. Posílení nejspíš obstarala elektronika; tisková zpráva nehovoří o žádných mechanických změnách motoru - až na výfuk. A dá se očekávat přítomnost vysoce propustného vzduchového filtru.
Změny na karoserii nejsou velké, jejich hlavní část tvoří nastavitelné karbonové křídlo na víku zavazadelníku. Tomu ve zvyšování přítlaku sekunduje karbonové lízátko na předním nárazníku, tím však změny v podstatě končí, pomineme-li reklamní polepy. Sériová kola ustoupila lehkým devatenáctipalcovým kouskům BBS, obutým do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35 vepředu a 285/35 vzadu.
Pod nimi najdeme silnější brzdy a ještě dále plně nastavitelné odpružení Bilstein Club Sport. Je vidět, že vůz sedí blíže asfaltu; o kolik, ale nemáme zprávy. Podobně nevíme, jak velký vliv mělo zvýšení výkonu na hodnotu zrychlení na stovku - sériová M4 to zvládne za 4,1 vteřiny - a zda zůstal omezovač maximálky na 250, resp. 280 km/h.
O co se s námi však společnost Lightweight podělila, je cena - takto upravený stroj přijde na 89 tisíc eur, tedy 2,4 milionu korun. Po odečtení ceny vozu jsme na 16 800 eurech (453 tisících korunách) jen za tuningový balíček. Lightweight dodává, že v budoucnu přijde ještě s dalšími úpravami, které budou zahrnovat třeba instalaci šestibodových bezpečnostních pásů nebo zakrytovaného podvozku.
Úpravce Lightweight si nepotrpí na bodykity, jeho M4 však bude víc slyšet a standardní variantě ujede
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva