Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M3 GTS od G-Power: monstrum s 635 koňmi je konečně k mání
21.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se vám sériové BMW M3 E92 nezáživné a ani v provedení GTS vás nebere u srdce? Pak je čas vyrazit k G-Poweru, kde vám z něj udělají menší raketu.
BMW M3 GTS je nesporně výjimečný automobil. Vznikl pochopitelně na základech poslední generace kupé M3, je ale o 100 kilogramů lehčí, disponuje vylepšenou a dále nastavitelnou aerodynamikou, upraveným podvozkem a lepšími brzdami. Ani jeho atmosféricky plněný osmiválcový motor nezůstal bez povšimnutí - především zvýšením objemu na 4,4 litru si přišel k dalším 30 koním k dobru a celkově tak nabízí 450 plnokrevníků. Škoda jen povinného automatu a poněkud křiklavého vzhledu, ani jedno určitě nebude sedět každému. I tak jde ale o dílo jistě povedené.
Atraktivitu M3 GTS poněkud snižuje cenovka s hodnotou 115 000 Eur bez daně, přesto se celá omezená edice čítající jen 150 kusů rychle prodala a zákazníci si museli počkat až do konce loňského roku, než vůz vůbec dostali. Tři ze všech vyrobených kusů pak „přistály” u německého tunera jménem G-Power, který v posledních letech proslul hlavně svými úpravami využívajících kompresorů ASA, kterými osazuje sebesportovnější model BMW. A jeho pozornosti tak neunikla ani M3 GTS. Hned loni oznámil, že tuto úpravu chystá a tento týden ji konečně vytáhl na světlo a nabídl ke koupi. Pojďme se tedy podívat, co si pro nás neskromní pánové z G-Poweru tentokrát přichystali.
U G-Poweru je zvykem na vzhled auta prakticky nesahat a M3 GTS to potřebuje ještě méně než jiné sportovní modely BMW. Čím by ostatně šlo učinit vyzývavý vzhled vozu ještě vyzývavějším? Snad leda růžovou barvou. Navenek tedy tuto upravenou verzi od „sériové” nikterak nerozpoznáte a to ani když se budete hodně snažit. Změny se totiž nedotkly ani podvozku či další partií, jenž by mohly změny dát najevo i na pohled, celá úprava s označením G-Powr SK II Sporty Drive se totiž nachází v útrobách vozu. Podle firmy je to zkrátka výkon, čeho se M3 GTS nedostává, nic jiného.
V prvé řadě dostal motor 4,4 V8 přeplňování kompresorem, které jeho výkon navýšilo o více než 30 procent. Úpravce neupřesnil, co vše instalace kompresoru obnášela za změny týkající se samotného motoru, výsledek je ale působivý - původních 331 kW (450 koní) se změnilo na 467 kW (635 koní) a nejvyšší točivý moment vyskočil z 440 až na 630 Nm. Aby se motoru lépe dýchalo, dostal titanový výfukový systém vyrobený přímo v G-Poweru, který navíc ušetří i nějaké to kilo pohotovostní hmotnosti.
Výsledkem celé „překopávky” je dynamika, s níž se chlubí ty nejexotičtější supersporty. Zatímco zrychlení na stovku je kvůli koncepci vozu nezajímavé (4,2 sekundy), zrychlení z 0 na 200 km/h za 11,9 sekundy je již o poznání působivější. Když si pak vezmeme, že akcelerace ze 100 na 200 km/h potrvá jen 7,7 sekundy, jsme v říši snů - jde o čas srovnatelný s Chevroletem Corvette ZR1 nebo lepší než u Nissanu GT-R. Maximální rychlost činí 323 km/h, ta ale u vozu stavěného především pro okruhové využití není zrovna nejdůležitějším údajem.
Pokud vás tato úprava zaujala a máte jednu M3 GTS v garáži, vyrazte do Německa. U G-Poweru vás 635 koňmi obdaří za vysázených 23 500 Eur bez daně a poplatků za instalaci.
BMW M3 GTS od G-Powe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva