Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Bentley Bentayga Gigante je nejopulentnější způsob, jak jet 310 km/h
18.1.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky
Německá firma DMC udělala z už tak nejvýkonnějšího, nejrychlejšího a nejluxusnějšího SUV ještě víc, a to ve všech zmíněných ohledech.
Bentley Bentayga je vše, jen ne slabé a pomalé auto. Pod kapotou má špičkový nový dvanáctiválec dává 608 koní a sprint na čtvrtmíli tak zvládne v neskutečném kalupu, čtyři sta metrů dá pod 12 sekund s cílovou rychlostí 187 km/h. Nezastaví se u toho, i v praxi překoná rychlost 300 km/h, což jsou všechno parametry hodné sporťáků - u 2,5tunové SUV jsou skoro neuvěřitelné. Není tedy divu, že Bentayga jde na dračku, i když je neskutečně drahé.
Žádné jiné SUV dnes nenabízí víc, i nejvíc je ale pro některé málo. Platí to přinejmenším o německé tuningové firmě DMC, která vyvinula pro Bentaygu vyvinula nový software řídicí jednotky. K tomu přidala nové výfukové ústrojí, načež tu máme nárůst výkonu na 700 koní, točivý moment pak vzrostl z 900 na 1 050 Nm.
Nakolik tato modifikace proměnila sprint na stovku či již zmiňovanou čtvrtmíli, to zatím není známo. Nicméně DMC říká, že maximální rychlost se posunula ze sériových 301 na 310 km/h. Tím se Bentayga definitivně dostává do první ligy supersportů a na první místo v opulentnosti takové jízdy. Však si to představte, upalovat 310 v takovém monstru, obklopeni luxusem...
Finální podoba Bentaygy po zásahu tunerů dostala označení Gigante. Za tím přitom nestojí jen navýšení výkonu, ale také vizuální úpravy. DMC při konverzi pracovalo hlavně s karbonem, ze kterého je čelní kapota či zadní spoiler. Mimo to se uhlíková vlákna nastěhovala také do kabiny, vyroben je z nich volant. Společnost mu přitom dělá zcela nové čalounění z italské kůže zdobené zakázkovými švy. Ty jsou nejen na palubní desce či sedadlech, najdeme je i na koberečcích.
Dále můžeme zmínit ještě kovaná kola, která DMC pro Bentley Bentayga nabízí až ve 24palcovém provedení. Mohou mít leštěný či zatmavený povrch, dvaadvacítky používají pneumatiky o rozměru 285/25. Jízdu v terénu tak raději s tímto profilem neplánujte. O cenách se úpravce nezmiňuje, láci ale vážně nečekejte...
Bentley Bentayga dostalo od firmy DMC do vínku karbonové doplňky, až 24palcová kovaná kola a 700 koní pod kapotou
Diskuze 3 příspěvky
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva