Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Bentley Bentayga Gigante je nejopulentnější způsob, jak jet 310 km/h
18.1.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky
Německá firma DMC udělala z už tak nejvýkonnějšího, nejrychlejšího a nejluxusnějšího SUV ještě víc, a to ve všech zmíněných ohledech.
Bentley Bentayga je vše, jen ne slabé a pomalé auto. Pod kapotou má špičkový nový dvanáctiválec dává 608 koní a sprint na čtvrtmíli tak zvládne v neskutečném kalupu, čtyři sta metrů dá pod 12 sekund s cílovou rychlostí 187 km/h. Nezastaví se u toho, i v praxi překoná rychlost 300 km/h, což jsou všechno parametry hodné sporťáků - u 2,5tunové SUV jsou skoro neuvěřitelné. Není tedy divu, že Bentayga jde na dračku, i když je neskutečně drahé.
Žádné jiné SUV dnes nenabízí víc, i nejvíc je ale pro některé málo. Platí to přinejmenším o německé tuningové firmě DMC, která vyvinula pro Bentaygu vyvinula nový software řídicí jednotky. K tomu přidala nové výfukové ústrojí, načež tu máme nárůst výkonu na 700 koní, točivý moment pak vzrostl z 900 na 1 050 Nm.
Nakolik tato modifikace proměnila sprint na stovku či již zmiňovanou čtvrtmíli, to zatím není známo. Nicméně DMC říká, že maximální rychlost se posunula ze sériových 301 na 310 km/h. Tím se Bentayga definitivně dostává do první ligy supersportů a na první místo v opulentnosti takové jízdy. Však si to představte, upalovat 310 v takovém monstru, obklopeni luxusem...
Finální podoba Bentaygy po zásahu tunerů dostala označení Gigante. Za tím přitom nestojí jen navýšení výkonu, ale také vizuální úpravy. DMC při konverzi pracovalo hlavně s karbonem, ze kterého je čelní kapota či zadní spoiler. Mimo to se uhlíková vlákna nastěhovala také do kabiny, vyroben je z nich volant. Společnost mu přitom dělá zcela nové čalounění z italské kůže zdobené zakázkovými švy. Ty jsou nejen na palubní desce či sedadlech, najdeme je i na koberečcích.
Dále můžeme zmínit ještě kovaná kola, která DMC pro Bentley Bentayga nabízí až ve 24palcovém provedení. Mohou mít leštěný či zatmavený povrch, dvaadvacítky používají pneumatiky o rozměru 285/25. Jízdu v terénu tak raději s tímto profilem neplánujte. O cenách se úpravce nezmiňuje, láci ale vážně nečekejte...
Bentley Bentayga dostalo od firmy DMC do vínku karbonové doplňky, až 24palcová kovaná kola a 700 koní pod kapotou
Diskuze 3 příspěvky
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 8 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 4 hodinami - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
před 5 hodinami - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
před 7 hodinami - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 8 hodinami - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva