Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi SQ5 TDI od B and B nabízí až 395 naftových koní, stovku zvládne za 4,7 s
17.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce se tentokrát zaměřil pouze na mechanické komponenty. Změnami tak prošel třílitrový turbodiesel, podvozek i výfukový systém.
Pokud vás mrzelo, že silnější benzinová verze Audi SQ5 bude vyhrazena pouze zaoceánským trhům, pak můžete klidně schovat kapesník a přestat ronit slzy. Tuningová firma B&B Automobiltechnik se totiž crossoveru podívala pořádně na zoubek, výsledkem čehož může být výkon až 395 koní, točivý moment 800 Nm, zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost 270 km/h. Vše má ale svou cenu, což v případě této úpravy (zvané Stage 3) zahrnující specializované vstřikování, nové sání, větší mezichladič a přemapovanou řídicí jednotku znamená částku 4 950 Eur (cca 123 750 Kč).
Jeli to pro vás příliš velké sousto, můžete sáhnout po Stage 1, která vychází na 1 498 Eur (37 450 Kč). Za to dostanete navýšení plnícího tlaku turbodmychadel o 0,15 baru a lehce zrevidovanou elektroniku, což se projeví nárůstem výkonu a točivého momentu ze standardních 313 koní a 650 Nm na 340 koní a 728 Nm.
Mimo to je k dispozici také úprava Stage 2, kdy stejnými modifikacemi firma B and B dosáhla výkonu 365 koní a točivého momentu 750 Nm. V takové chvíli však již počítejte s výdajem ve výši 1 698 Eur (42 450 Kč). Údaje o jízdní dynamice však úpravce neudává ani pro tento, ani pro předchozí nárůst.
Pro všechny tři verze je pak k dispozici sada sportovních pružin za 398 Eur (9 950 Kč), která crossover přiblíží o 25 mm k zemi a redukuje náklony karoserie. Za 1 698 Eur (42 450 Kč) si ovšem můžete vybrat stavitelný podvozek, dalších 1 950 Eur (48 750 Kč) vás pak vyjde zakázkový výfuk. Jestli vám výsledné auto dává nějaký smysl, to už si musíte říci sami...





Tuningová firma B&B Automobiltechnik poladila nové Audi SQ5 TDI pouze po mechanické stránce. V případě nejostřejší úpravy ale výsledek v podobě 395 koní a sprintu 0-100 km/h za 4,7 sekundy oceníte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řádově větší počet majitelů
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva