Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT
8.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé SUV dostalo do vínku nejen vyšší výkon, ale také snížený podvozek, až 22palcová litá kola nebo agresivnější bodykit.
Životní cyklus první generace Audi Q5 se pomalu chýlí ke konci. Nástupce se dočkáme v řádu měsíců, to ovšem platí pouze o standardních variantách. Na ty vrcholné bude třeba vyčkat ještě o trochu déle. Aby vám přitom nebyla dlouhá chvíle, můžete v mezičase sáhnout po aktualizované nabídce společnosti ABT. Ta totiž pro Audi SQ5 připravila pár nových vizuálních i mechanických modifikací.
My se nejprve zastavíme u pohonného ústrojí, kterým je třílitrový turbodiesel. Ten v případě vůbec prvotní verze SQ5 produkoval 313 koní a 650 Nm točivého momentu, ABT ovšem z agregátu dostal 360 koní a 700 Nm. Stejně tak se posléze tuner vypořádal i s modernizovanou verzí motoru, jenž dávala k dobru 326 koní. Nově jich totiž může produkovat 365, točivý moment pak vzrostl na 710 Nm.
Tím však modifikace nekončí, dále je k dispozici úprava pro SQ5 plus. Tato verze již v základu nabízí 340 koní a 700 Nm, ABT ovšem přemapováním řídicí jednotky z motoru vykřesal 380 koní a 780 Nm. Sprint z klidu na stovku tak klesl o dvě desetiny na 4,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost narostla na elektronicky omezených 270 km/h. K nárůstu udávané spotřeby ovšem nedošlo.
Každá z výše zmíněných modifikací vychází na 4 290 Eur (cca 116 tisíc korun), do čehož je započítána i německá 19procentní daň z přidané hodnoty a také montáž. Další peníze pak můžete utrácet na navýšení vizuální přitažlivosti vozu, který je možné osadit sadou kol CR, DR, ER-C či FR ve 20-, 21- a 22palcovém rozměru. Začíná se na 472,50 Eur (12 800 Kč) za ráfek.
Změna vizáže je spojena rovněž s aerodynamickým bodykitem, který se v závislosti na velikosti vašeho bankovního účtu může skládat z čelního splitteru, zadního střešního křídla a mohutnějších bočních prahů. Dopřát si ovšem můžete také odlišnou čelní masku, nafouklé blatníky nebo boční dekorační samolepky v černém, stříbrném a antracitovém provedení.
Kromě toho ABT nabízí ještě specifický software pro aktivní zvukový generátor vozu, výfukový systém ale zůstává v originálním stavu. Ve finále tak již jen můžeme zmínit sadu pružin posílajících k zemi o 5 až 30 milimetrů přední nápravu a o 10 až 35 mm tu zadní. Pro interiér jsou určeny specifické koberečky, tečkou na dortu je pak LEDkové podsvícení vozovky při nastupování a vystupování.











Audi SQ5 dostalo u firmy ABT až 380 koní, větší kola či agresivnější bodykit a snížený podvozek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB