Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT

Německé SUV dostalo do vínku nejen vyšší výkon, ale také snížený podvozek, až 22palcová litá kola nebo agresivnější bodykit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT

8.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německé SUV dostalo do vínku nejen vyšší výkon, ale také snížený podvozek, až 22palcová litá kola nebo agresivnější bodykit.

Životní cyklus první generace Audi Q5 se pomalu chýlí ke konci. Nástupce se dočkáme v řádu měsíců, to ovšem platí pouze o standardních variantách. Na ty vrcholné bude třeba vyčkat ještě o trochu déle. Aby vám přitom nebyla dlouhá chvíle, můžete v mezičase sáhnout po aktualizované nabídce společnosti ABT. Ta totiž pro Audi SQ5 připravila pár nových vizuálních i mechanických modifikací.

My se nejprve zastavíme u pohonného ústrojí, kterým je třílitrový turbodiesel. Ten v případě vůbec prvotní verze SQ5 produkoval 313 koní a 650 Nm točivého momentu, ABT ovšem z agregátu dostal 360 koní a 700 Nm. Stejně tak se posléze tuner vypořádal i s modernizovanou verzí motoru, jenž dávala k dobru 326 koní. Nově jich totiž může produkovat 365, točivý moment pak vzrostl na 710 Nm.

Tím však modifikace nekončí, dále je k dispozici úprava pro SQ5 plus. Tato verze již v základu nabízí 340 koní a 700 Nm, ABT ovšem přemapováním řídicí jednotky z motoru vykřesal 380 koní a 780 Nm. Sprint z klidu na stovku tak klesl o dvě desetiny na 4,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost narostla na elektronicky omezených 270 km/h. K nárůstu udávané spotřeby ovšem nedošlo.

Každá z výše zmíněných modifikací vychází na 4 290 Eur (cca 116 tisíc korun), do čehož je započítána i německá 19procentní daň z přidané hodnoty a také montáž. Další peníze pak můžete utrácet na navýšení vizuální přitažlivosti vozu, který je možné osadit sadou kol CR, DR, ER-C či FR ve 20-, 21- a 22palcovém rozměru. Začíná se na 472,50 Eur (12 800 Kč) za ráfek.

Změna vizáže je spojena rovněž s aerodynamickým bodykitem, který se v závislosti na velikosti vašeho bankovního účtu může skládat z čelního splitteru, zadního střešního křídla a mohutnějších bočních prahů. Dopřát si ovšem můžete také odlišnou čelní masku, nafouklé blatníky nebo boční dekorační samolepky v černém, stříbrném a antracitovém provedení.

Kromě toho ABT nabízí ještě specifický software pro aktivní zvukový generátor vozu, výfukový systém ale zůstává v originálním stavu. Ve finále tak již jen můžeme zmínit sadu pružin posílajících k zemi o 5 až 30 milimetrů přední nápravu a o 10 až 35 mm tu zadní. Pro interiér jsou určeny specifické koberečky, tečkou na dortu je pak LEDkové podsvícení vozovky při nastupování a vystupování.


Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT - 1 - ABT Audi SQ5 2016 prvni sada 03Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT - 2 - ABT Audi SQ5 2016 prvni sada 04Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT - 3 - ABT Audi SQ5 2016 prvni sada 01Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT - 4 - ABT Audi SQ5 2016 prvni sada 02Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT - 5 - ABT Audi SQ5 2016 prvni sada 05Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT - 6 - ABT Audi SQ5 2016 prvni sada 06Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT - 7 - ABT Audi SQ5 Plus 2016 dalsi 01Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT - 8 - ABT Audi SQ5 Plus 2016 dalsi 02Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT - 9 - ABT Audi SQ5 Plus 2016 dalsi 03Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT - 10 - ABT Audi SQ5 Plus 2016 dalsi 04Audi SQ5 dostalo na závěr kariéry až 380 koní a stovku pod 5 s, od ABT - 11 - ABT Audi SQ5 Plus 2016 dalsi 05
Audi SQ5 dostalo u firmy ABT až 380 koní, větší kola či agresivnější bodykit a snížený podvozek

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.