Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h
23.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Upravený sedan a kombík dostaly do vínku výkonnější osmiválec, s nímž dá méně praktická verze stovku za 4,2 s. Navíc se rozjede na 328 km/h.
Značku Alpina asi dnes již nemusíme sáhodlouze představovat, stejně jako její vztah k BMW. Pokud jste ovšem uplynulá desetiletí trávili mimo civilizaci bez možnosti připojení k internetu, pak jen v rychlosti zmíníme, že nejde o standardní tuningovou firmu, nýbrž o uznanou samostatnou automobilku, která je ovšem s modrobílým logem bavorského výrobce více než propojena. A to již 50 let, což u Alpiny oslavili příchodem speciální limitované série modelů B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50. Ta se přitom pyšnila vyšším výkonem osmiválcových motorů i nižší hmotností.
Zmíněná edice ovšem není podstatou našeho dnešního článku, soustředit se místo toho budeme na odhalení nových variant sedanu a kombíku B5 Bi-Turbo. Ty míří do příštího modelového roku s pohonnou jednotkou, která odpovídá specifikacím oné limitované série. Počítat tedy můžeme s 4,4litrovým osmiválcem, který dává k dobru 600 koní a 800 Nm točivého momentu. Stovku přitom takto osazené čtyřdvířko zdolá již za 4,2 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost dosahuje mety 328 km/h. Spotřeba pak byla vyčíslena na 9,5 l/100 km.
Data spojená s kombíkem představena nebyla, nicméně počítat můžeme s vesměs stejnými údaji, maximálně se zhoršením v rámci jedné či dvou desetin u akcelerace či spotřeby. Mimo posílené motorové ústrojí se přitom obě karosářské verze pyšní modifikovaným podvozkem, jehož součástí jsou elektricky stavitelné tlumiče nebo aktivní stabilizátory. Ve standardu nechybí dokonce ani samosvorný diferenciál, za sportovní brzdy či titanový výfuk Akrapovič snižující hmotnost vůči standardnímu kousku o 17 kg je ale třeba připlácet.
Při pohledu do interiéru je možné počítat s koženým čalouněním Merino nebo dekory lakovanými piánovou černí, v tomto ohledu však jde spíše o vodítko pro zákazníky. Většina z nich totiž právě v kabině sahá po zcela individuální konfiguraci, od které se následně odvíjí i cena. Ta standardní přitom byla stanovena na 108 600 Eur (cca 2 935 400 Kč) u sedanu či na 111 900 EUR (3 024 600 Kč) u kombíku.
Abychom pak výčtu všech modifikací učinili zadost, můžeme zmínit ještě lehce poladěný bodykit zahrnující čelní spoiler a zadní křidélko či mnohapaprsková litá kola. Ta ovšem byla dostupná také u letos nabízených verzí, o ryzí novinku nového modelového roku se tedy nejedná.
Alpina B5 Bi-Turbo modelového roku 2016 se pyšní výkonem 600 koní. Sedan s ním zvládne stovku za 4,2 sekundy a maximálně se rozjede na 328 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva