Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám

Oficiální dovozce vozů Alpina do České republiky představil jednu z novinek, která vychází z trojkového BMW a bude se prodávat i u nás. Jmenuje se B3 S Bi-Turbo a nabídne více výkonu i komfortu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám

28.10.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Oficiální dovozce vozů Alpina do České republiky představil jednu z novinek, která vychází z trojkového BMW a bude se prodávat i u nás. Jmenuje se B3 S Bi-Turbo a nabídne více výkonu i komfortu.

Pokud se podíváte do historie úprav tohoto úpravce, nebo chcete-li spíše výrobce modifikovaných vozů BMW, mají přeplňované motory u Alpiny během její pětačtyřicetileté historie jistou reputaci, jakkoli prim hrály vždy „atmosféry”. Za zmínku stojí například v roce 1989 představená BMW Alpina B10 Bi-Turbo s výkonem 360 koní, která byla ve své době nejrychlejším sedanem světa. V roce 2008 byl uveden na trh model Alpina B3 Bi-Turbo, které pokračovalo v tradici dvojitě přeplňovaného motoru v kompaktní karoserii, tentokrát vycházející ze základů BMW řady 3.

Na tento automobil přímo navazuje nový model Alpina B3 S Bi-Turbo, který má větší výkon a přitom menší udávanou spotřebu paliva. Nové modely B3 S se vyznačují kompaktními rozměry a citelně zvýšeným výkonem oproti výchozím vozum BMW 335i. Jejich přeplňovaný motor disponuje největším výkonem 294 kW (400 k) při 6 000 otáčkách a největším točivým momentem 540 N.m dosahovaným při 4 500 1/min. Řadový šestiválec má rád i otáčky, je totiž schopen točit až k číslu 7 000, přitom se ale vyznačuje vysokým výkonem v celém spektru otáček, když točivý moment v rozmezí 1 300 až 6 000 1/min neklesá pod 400 N.m.

Pohonná jednotka má základ v řadovém zážehovém šestiválci BMW s objemem 3,0 l vybaveném druhou generací přímého vysokotlakého vstřikování s centrálně umístěnými vstřikovači a přeplňováním s dvojicí turbodmychadel. Tento agregát motoráři Alpiny dále zdokonalili a zaměřili se na zvýšení jeho výkonu, ale také ostrosti projevu. Konstruktéři se úpravami a zaměřením na mimimalizaci ztrát soustředili na zdokonalení sací i výfukové části pohonné jednotky. Použity jsou vysokopevnostní písty od společnosti MAHLE, které umožnily i při plnicím tlaku 1,2 baru použít vysoký kompresní poměr 9,4:1. Výsledkem je litrový výkon 98 kW (133 k)/l. Součástí konstrukčních změn bylo také použití doplňkového vodního chladiče.

Příkladná účinnost pohonného ústrojí se kromě jiného projevuje také solidní spotřebou paliva. V kombinovaném režimu činí její hodnota jen 9,7 l/100 km. Spotřeba paliva se díky dalšímu vývoji snížila ve srovnání s předchozím provedením přibližně o pět procent.

A jak je na tom B3 S s dynamikou? Na stovku zrychlí během 4,7 až 4,9 s (dle provedení) a sedan i kupé jsou přitom schopné atakovat rychlost 300 km/h. Povinností je bohužel u Alpiny tradičně automatická převodovka, která zaručeně pokazí trochu radosti z jízdy a dynamice také nepřidá.

Nedílnou součástí každého automobilu BMW Alpina je i bohatá výbava. Model B3 S Bi-Turbo v tomto směru není výjimkou a nabízí mj. kožená sportovní sedadla, sportovní volant s tlačítky automatické převodovky, odlehčená kola s obutím o rozměrech 245/40 ZR18 vpředu a 265/40 ZR18 vzadu. Není bez zajímavosti, že vždy bez protivných pneumatik Run-Flat.

Pokud vás zmíněné zaujalo, sluší se dodat, že základní cena Alpiny B3 S Bi-Turbo na českém trhu činí 1 530 000 Kč.


Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám - 1 - BMWALPINA-B3S-BITURBO_02Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám - 2 - BMWALPINA-B3S-BITURBO_03Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám - 3 - BMWALPINA-B3S-BITURBO_04Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám - 4 - BMWALPINA-B3S-BITURBO_05Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám - 5 - BMWALPINA-B3S-BITURBO_06Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám - 6 - BMWALPINA-B3S-BITURBO_07Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám - 7 - BMWALPINA-B3S-BITURBO_08Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám - 8 - BMWALPINA-B3S-BITURBO_09Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám - 9 - BMWALPINA-B3S-BITURBO_10Alpina B3 S Bi-Turbo: 400 koní dorazilo i k nám - 10 - BMWALPINA-B3S-BITURBO_11

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše