Alpina B3 GT3: 408 silničních koní

Kupé B6 není jedinou tokijskou novinkou Alpiny. Pochlubila se i modelem B3 GT3, který je vzdor svému jménu divokému zbarvení ryze silničním vozem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Alpina B3 GT3: 408 silničních koní

1.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Alpina B3 GT3: 408 silničních koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kupé B6 není jedinou tokijskou novinkou Alpiny. Pochlubila se i modelem B3 GT3, který je vzdor svému jménu divokému zbarvení ryze silničním vozem.

Zelená a modrá jsou tradiční odstíny Alpiny používané také pro stehování ručně zpracovávaného čalounění a dozdobení potahových materiálů. V těchto poněkud křiklavějších barvách se v Tokiu po boku nové B6 Coupe představuje také poslední novinka B3 GT3.

Podle označení je zřejmé, že se jedná o model vybavený zážehovým motorem, v tomto případě řadovým přeplňovaným šestiválce, který má po úpravách výkon 408 koní při 6 000 otáčkách a nejvyšší točivý moment 540 newtonmetrů při 4 500 ot./min. Tato výbava pod kapotou dokáže společně se šestistupňovou automatickou převodovkou ZF Switchtronic katapultovat B3 GT3 na stovku za 4,6 sekundy a stačí na maximální rychlost 300 km/h. Alpina přitom uvádí průměrnou spotřebu jen 9,6 l/100 km.

Změnám se kromě motoru podrobil také výfukový systém, přesněji řečeno ten původní byl nahrazen titanovým potrubím se speciálně upravenými katalyzátory a tlumičem od firmy Akrapovič, který kromě lepšího „odvětrávání“ motoru a patřičné změny zvuku snižuje hmotnost vozu o 11 kg. Jen pro zajímavost - ty dvě koncovky mají průměr 115 mm.

Auto stojí na devatenáctkách v tradičním designu, které jsou o 25 procent lehčí než standardní kola (celkem ušetří 10 kg neodpružené) a pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup. Za nimi jsou nové brzdy s průměrem 380 a 355 milimetrů se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu.

Úpravy designu jsou od Alpiny téměř vždycky funkční, což lze demonstrovat i na tomto příkladě. B3 GT3 dostala karbonové zadní křídlo, malá boční křidélka na novém předním nárazníku a „splitter”, rovněž vyrobený z uhlíkových kompozitů. Uvnitř jsou pak nové Recara a sportovní volant, v obou případech čalouněné alcantarou. Cena za to všechno. Alpina po vás bude chtít rovných 90 tisíc Eur, tedy pokud se stihnete zařadit mezi prvních 99 zákazníků, kterým bude tento vůz dodán.


Alpina B3 GT3: 408 silničních koní - 1 - BMW Alpina B3 GT3 01Alpina B3 GT3: 408 silničních koní - 2 - BMW Alpina B3 GT3 02Alpina B3 GT3: 408 silničních koní - 3 - BMW Alpina B3 GT3 03Alpina B3 GT3: 408 silničních koní - 4 - BMW Alpina B3 GT3 04Alpina B3 GT3: 408 silničních koní - 5 - BMW Alpina B3 GT3 05Alpina B3 GT3: 408 silničních koní - 6 - BMW Alpina B3 GT3 06Alpina B3 GT3: 408 silničních koní - 7 - BMW Alpina B3 GT3 07Alpina B3 GT3: 408 silničních koní - 8 - BMW Alpina B3 GT3 08
Alpina B3 GT3 se tváří skoro jako závďák, jde však o ryze silniční vůz

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.