Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpha-N BT92: BMW 335i minus 250 kilogramů, plus 144 koní
24.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tuning nemusí znamenat jen lepení křidélek nebo více či méně sofistikované zásahy do elektroniky. Důkazem budiž BMW 3 od Alpha-N Performance.
Nemáme nic proti úpravám BMW od Hamanna, Kellenerse natož pak od G-Poweru, jsou to zkrátka více čí méně zásadní zásahy do původního vozu, které se jej snaží posunout dále, samu podstatu ale v zásadě nemění. Trochu jinou a podle nás vyšší ligu ale hrají modifikace jako tak, kterou vám chceme představit dnes. Ty se snaží z původního vozu pouze vyjít a postavit na jeho základu docela jiné, pochopitelně výrazně lepší auto. Jak se jim to daří, to bude záležet případ od případu, nejnovějším přírůstkem na tomto poli je práce německé firmy Alpha-N Performance, která si doslova pohrála s BMW 335i Coupe E92.
Právě toto auto, akorát v provedení kupé-kabriolet, jsme vám tento týden představili v našem testu, a tak lépe než kdy jindy můžete posoudit, jak mnoho mají tyto dva vozy společného. Slovo „málo” bude na tomto místě ryzí diplomacií, přesnější by byla slova dvě: „skoro nic”.
Vše začíná už u vzhledu, který pochopitelně staví na posledním (a stále prodávaném) trojkovém kupé E92, ale dosti výrazně jej mění. Stejně jako vše následující je i design BT92, jak Alpha-N výsledku říká, poplatný funkci, a tak vůz v prvé řadě výrazně rozšiřuje a upravuje jeho aerodynamiku. Znát je to na obou blatnících a v nich umístěných kolech, novém předním nárazníku s mohutným „lízátkem” a stejně tak novém zadním s ještě výraznějším difuzorem a centrálně umístěnou koncovkou výfuku. Nová je také kapota motoru s novými otvory pro přístup chladícího vzduchu a víko kufru s mohutným nastavitelným spojlerem.
To všechno je možná zajímavé a pravděpodobně funkční, vtipné ale je, že zmíněné prvky jsou vyrobeny z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny a to spolu s dalšími úpravami, ke kterým se teprve dostaneme, znamená snížení pohotovostní hmotnosti o masivních 250 kilogramů. Vůz by tak ve výsledku měl mít okolo 1 400 kilogramů a to je vzhledem k jeho dalším parametrům docela nízké číslo.
Změny prospívající hmotnosti se pochopitelně projevily i v interiéru, odkud zmizela spousta zbytečností včetně zadních sedal a některých odhlučňovacích materiálů, naopak dodány vozu byly skořepinové sedačky Recaro Pole Position (i ty ale jistě hmotnosti prospěly), čtyřbodové bezpečností pásy, nový volant a kompletní vyrámování.
To vše je ale pochopitelně jen přípravou na ty pravé technické změny, které se odehrály v útrobách vozu. „Důležitej je motor”, takže sériový, přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tři litry dostal dvě nová, větší turbodmychadla, schopnější mezichladič stlačeného vzduchu, nové výfukové potrubí a samozřejmě přepracovanou řídící elektroniku. Aby motor zvládl pracovat s větší zátěží, vysloužil si také jiné písty a odolnější klikovou hřídel. Výsledek? Plných 450 koní výkonu, tedy o 144 kobyl více než kolik nabízí sériová verze.
To je jistě zajímavé, ale nejen kvůli oněm 450 hřebcům. Něco podobného by totiž mohla do vínku dostat také nová generace M3 F80, i ona má konec konců disponovat podobným výkonem.
Přepracovaný je také podvozek, který dostal nejen širší rozchod, ale i nové tlumiče a pružiny od KW, které pracují s černě lakovanými, třídílnými disky S3 o šíři 9,5 palce vpředu a 11,5 palce vzadu. Jejich průměr je 19 palců a obouvají výkonné pneumatiky Hankook o rozměru 255/35 ZR19 a 295/30 ZR19. O zpomalení se pak starají nové brzdy značky MACs šestipístkovými třmeny a 380milimetrovými kotouči vpředu resp. čtyřpístkovými třmeny a 355milimetrovými kotouči vzadu.
Co to všechno s 335i udělá v praxi, to zatím lidé od Alpha-N Performance ani nenaznačili. Nic skromného ale nelze očekávat, však tento vůz má lepší papírové parametry než dnešní BMW M3 E92. Tajemný zůstává úpravce i v souvislosti s cenou svého nejnovějšího díla.













Alpha-N BT92 vypadá jako ďáblovo dílo. A jinak než ďábelsky by nemělo ani jezdit...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva