Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpha-N BMW 1M RS: 1 M v posilovně i na dietě, firma chystá také „skutečnou” M1
10.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
O firmě Alpha-N asi ještě uslyšíme. Kromě novinky 1M RS připravuje supersport s motorem uprostřed, nízkou hmotností a parádními výkony.
S prací bývalých zaměstnanců společnosti Brabham Racing, kteří si založili vlastní firmu Alpha-N, jsme se poprvé seznámili jen nedávno a už tehdy jsme konstatovali, že výsledek jejich přestavby BMW 335i na BT92 je mnohem více než běžný tuning. Dnes tady máme poněkud mírnější transformaci, na obyčejné auto s pouze přeprogramovanou řídicí jednotkou to ale opět nevypadá.
Alexander Zilliger a Markus Gutjahr (ten by mohl v Německu vyrábět pneumatiky...) se v tomto případě podívali na zoubek BMW 1 M Coupe, v základu disponujícím výkonem 340 koňských sil a točivým momentem 450 newtonmetrů (500 v režimu overboost). Alpha-N vyměnila výfukový systém, nasávání a společně s úpravou mapy ECU přidala dalších 70 koní. Výsledných 410 hřebců zní jako docela slušná porce výkonu, která by spolu s dále zmíněnými přednostmi mohla snadno zastínit i stále prodávanou M3 E92 s jen nepatrně vyšším výkonem.
Novým možnostem auta navíc byly přizpůsobeny brzdy. Ty původní byly nahrazeny šestipístkovými třmeny MAC nyní zpomalující kotouče o průměru 380 milimetrů. Podvozku navíc pomáhají lehká devatenáctipalcová kola OZ Superforgiata o šířce osm a půl palce vpředu a rovných deset palců vzadu. K nim Alpha-N dodává pneumatiky Michelin Cup o šířce 245 a 265 milimetrů.
V zájmu snížení hmotnosti byla původní přední kapota vyměněna za celokarbonový díl s odvětráváním, která doplňuje střechu rovněž vyrobenou z uhlíkového kompozitu. Z identického materiálu jsou také další komponenty - třeba spoiler pod předním nárazníkem, odtrhová hrana na víku kufru nebo panely kolem dvou zdvojených koncovek výfuku. Výslednou hmotnost vozu Alpha-N neuvádí, oproti sériovému provedení by mu ale mělo pár desítek kilogramů ubýt.
Firma ovšem zveřejnila něco jiného, co s výsledným BMW 1M RS tak úplně nesouvisí. Na zatím neznámých základech Alpha-N připravuje na léto nový supersport Alpha One s motorem uprostřed, s celokarbonovu karoserií, výkonem „300 až 800 koní“ a hmotností odhadovanou na 1 080 až 1 270 kg. To nevypadá na marnou kombinaci, tak uvidíme...












Z kabiny 1M RS máme pouze jeden záběr - zachytávající displej, který zobrazuje teplotu a plnící tlaky turbodmychadel
Na léto Alpha-N chystá supersport s motorem uprostřed o výkonu až 800 koní. Základ je neznámý
Zdroj: Alpha-N
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11