Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
AC Schnitzer ACS4: tuningová kúra pro BMW 4 se kupodivu drží při zemi
29.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Německý úpravce zase jednou dokázal, že méně je někdy více. Ke čtyřce od něj můžete dostat hlavně více výkonu, upravený podvozek nebo nová kola.
AC Schnitzer, jeden z nejvěhlasnějších německých úpravců BMW vůbec, začal v posledních letech připomínat více než co jiného pouhého lepiče křidélek. Jinak vesměs sympatická BMW svými exteriériovými kity obvykle zhyzdil a s technikou dělal jen velmi málo, pokud vůbec něco. Naštěstí pro všechny soudné lidi zřejmě přišlo to, co muselo, nezájem zákazníků a pánové od Schnitzera zařadili zpátečku. Už dřívější úprava M135i nebo ještě více docela nedávný tuning M6 od této firmy hrály na citelně decentnější strunu. Soustředily se spíše na techniku a zdá se, že nešlo o náhodu, ale nový styl.
Pochopitelně to může být také tím, že nové BMW 4 Coupe F32 je zatím venku relativně krátkou dobu, a tak se začalo spíše s tím, co jde snáze. Ale i kdyby bylo důvodem to, je to výsledek dobrou zprávou. Pokud si totiž Schnitzera necháte stvořit ACS4, jako zbohatnuvší příznivce vesnického disco-tuningu vypadat nebudete.
Na pohled vlastně nebudete vypadat skoro nijak zvláštně, neboť zvenku si můžete vůz nechat osadit leda nálepkami AC Schnitzer nebo patrně rozumněji novými koly. Ta tedy jistý diskotékový nádech stále nepostrádají, jsou to ale jinak fungující kousky, citelně lehčí než ty tovární, které si můžete vybrat ve dvou designech, několika barvách a velikostech od 18" do 20". Na snímcích můžete vidět pouze Type VIII BiColor Silver resp. Black, v nabídce je ale i tradičnější (tradičnější pro ACS, disco je to jinak větší) Type IV. Vzhled mohou změnit i nové, chromované koncovky výfuku, zásadně odlišné od těch originálních se ale být nezdají.
Na vnějším designu se pochopitelně projevuje i upravený podvozek s novými pružinami i tlumiči. Standardně pošle vůz o 25 mm blíže k zemi, je však výškově nastavitelný, a tak možností výsledné podoby i funkčního projevu bude jistě více. Nový podvozek by se vám na každý pád mohl hodit k vyššímu výkonu motoru, s nímž si u ACS pohráli celkem citelně.
Čtyřka je tedy dnes k mání už ve vícero verzích, zprvu ale byla k dostání jen v provedeních 420d, 428i a 435i. Není tedy překvapením, že dnes dostupné výkonové modifikace pracují pouze s těmito kupátky - prvnímu seberou výkon 135 kW (184 koní) a nahradí jej 160 kW (218 koní), druhému odčarují 180 kW (245 koní) a přičarují 216 kW (294 koní), u třetího pak zatočí s 225 kW (336 koní) a do motorového prostoru naskládají plných 265 kW (360 koní). To jsou celkem citelné nárůsty a i když „řízek s r na konci” výslednou dynamiku neudává, bude muset být znatelně lepší. Zajímavější nakonec může být i zvuk motoru díky dostupnému „sportovnímu” koncovému tlumiči výfuku, jeho instalací ale navýšení výkonu podmíněné není.
Pak tu máme ještě novinky pro interiér, kde můžete krom na fotce viditelných nášlapů pedálů vybírat také z dalších podobných drobností od madla ruční brzdy až po podlahové koberečky, vše v designu ACS.
Ceny žádné z modifikací sice tuner veřejně nehlásá, pokud se jej ale zeptáte, jistě vám je poví. Však pro sebe si je určitě nepřipravil...
Upravené BMW 4 od AC Schnitzer chce v prvé řadě zaujmou jinak než vzhledem. A to je dobře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis