Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Volkswagen Golf R: s výkonem 370 koní zvládne stovku za 4,5 sekundy
21.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hatchback se dočkal posílení motoru, nově tak zvládá až 265kilometrové tempo. A nechybí mu ani agresivnější vzhled.
Není tomu dlouho, co se německá automobilka Volkswagen nechala slyšet, že pro pekingský autosalon připravuje evoluční verzi modelu Golf R. Jak se ovšem nyní zdá, až do dubna čekat nemusíme - ABT, dvorní tuningová společnost koncernu, totiž přijde se svým pojetím již za dva týdny v Ženevě. Pokud tedy máte na švýcarský autosalon namířeno, rozhodně byste stánek úpravce neměli minout, čekat tam na vás totiž bude plných 370 koní.
Právě vyšší výkon je hlavním tahákem přepracovaného Volkswagenu Golf R. A zatímco počet koní letěl nahoru o 23 procent, točivý moment povyskočil ze sériových 380 Nm na 460 Nm. Akceleraci z klidu na stovku tak vůz zvládne za 4,5 sekundy, o šest desetin rychleji než v sérii. Mimo to se ovšem zvedla také nejvyšší rychlost - místo omezených 250 dokáže eRko jet až 265 km/h. To ale není na 370 koní zase taková „palba”, a tak je možné, že i o tuto cifru se stará omezovač, přinejmenším otáček...
Daný nárůst dynamiky má kupodivu na svědomí pouze přeprogramování řídicí jednotky, přičemž podle úpravce by průměrná spotřeba měla zůstat na standardních 6,9 až 7,1 litrech na 100 kilometrů. Shodný ovšem rozhodně není vzhled, který nově profituje z pozměněné čelní masky, předního spoileru, mohutnějších bočních prahů a zadního křídla.
Kromě toho Golf R dostal také tmavě lakovaná litá kola ER-C, jiné kryty zpětných zrcátek nebo nové čelní světlomety. Pár zásahů lze pak očekávat v interiéru, na ten se ale zřejmě budeme moci podívat až v Ženevě. Jsme přitom zvědavi, zda na tom samém místě ABT zveřejní, zda úpravami prošlo také brzdné ústrojí a podvozek.


Zatímco tovární evoluční Golf R dorazí až v dubnu do Pekingu, ABT své pojetí ukáže již v březnu v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch