Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Beetle TDI: nový Brouk dostal tvář drsňáka
3.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ani poslední generace „lidového vozu“ neunikla pozornosti německé tuningové firmy Christiana Abta - do střídmé parády se dostal dvoulitrový diesel.
Před týdnem jsme tu od německé tuningové společnosti ABT měli nenápadného sprintera AS7 postaveného na základech Audi S7 s osmiválcem naladěným na 520 koní. Teď úpravce projevuje svou všestrannost v rámci koncernu Volkswagen prezentací decentně přestavěného dieselového Beetlu.
Na rozdíl od českého trhu najdete v cenících našich západních sousedů Brouka i s dvoulitrovým dieselem TDI s nejvyšším výkonem 140 koní a točivým momentem 320 newtonmetrů. Ve spojení se šestistupňovým manuálem a stejně tak s DSG o stejném počtu kvaltů je vůz schopen zrychlit na stovku za nijak mimořádných 9,4 sekundy.
Paket od ABT Beetla nikam k naftovým stíhačkám neposílá, ale výsledných 170 koňských sil a 370 newtonmetrů točivého momentu jsou mu ale přeci jen k duhu a na 100 km/h se díky tomu dostane za 8,8 sekundy. Maximálka se s manuálem posouvá ze 195 na rovných 200 km/h. Firma kromě toho slibuje zlepšení pružnosti napříč všemi převodovými stupni i otáček motor, čísla nicméně nenabízí.
Docela skromně, leč nepřehlédnutelně ABT přistoupil ke změně designu. Přední i zadní světla dostala mračítka a zejména ta přední dodávají vozu docela jiný výraz - místo přátelského broučka je to na pohled docela bijec. Pod předním nárazníkem se dále objevuje lízátko a v tom zadním nové, oválné koncovky výfuku. Inženýři úpravce navíc mění původní pružiny za kratší a tužší jednotky, aby nová osmnácti až dvacetipalcová kola lépe vyplňovala blatníky.
Cena lidová zrovna není. Jen za pouhé přizvednutí výkonu si ABT účtuje 1 890 Eur a to je téměř přesně osmačtyřicet tisíc korun.
ABT kromě dieselu naladí také dvoulitrové TSI - z 200 udělá po zásahu do ECU 240 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva