Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Beetle TDI: nový Brouk dostal tvář drsňáka
3.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ani poslední generace „lidového vozu“ neunikla pozornosti německé tuningové firmy Christiana Abta - do střídmé parády se dostal dvoulitrový diesel.
Před týdnem jsme tu od německé tuningové společnosti ABT měli nenápadného sprintera AS7 postaveného na základech Audi S7 s osmiválcem naladěným na 520 koní. Teď úpravce projevuje svou všestrannost v rámci koncernu Volkswagen prezentací decentně přestavěného dieselového Beetlu.
Na rozdíl od českého trhu najdete v cenících našich západních sousedů Brouka i s dvoulitrovým dieselem TDI s nejvyšším výkonem 140 koní a točivým momentem 320 newtonmetrů. Ve spojení se šestistupňovým manuálem a stejně tak s DSG o stejném počtu kvaltů je vůz schopen zrychlit na stovku za nijak mimořádných 9,4 sekundy.
Paket od ABT Beetla nikam k naftovým stíhačkám neposílá, ale výsledných 170 koňských sil a 370 newtonmetrů točivého momentu jsou mu ale přeci jen k duhu a na 100 km/h se díky tomu dostane za 8,8 sekundy. Maximálka se s manuálem posouvá ze 195 na rovných 200 km/h. Firma kromě toho slibuje zlepšení pružnosti napříč všemi převodovými stupni i otáček motor, čísla nicméně nenabízí.
Docela skromně, leč nepřehlédnutelně ABT přistoupil ke změně designu. Přední i zadní světla dostala mračítka a zejména ta přední dodávají vozu docela jiný výraz - místo přátelského broučka je to na pohled docela bijec. Pod předním nárazníkem se dále objevuje lízátko a v tom zadním nové, oválné koncovky výfuku. Inženýři úpravce navíc mění původní pružiny za kratší a tužší jednotky, aby nová osmnácti až dvacetipalcová kola lépe vyplňovala blatníky.
Cena lidová zrovna není. Jen za pouhé přizvednutí výkonu si ABT účtuje 1 890 Eur a to je téměř přesně osmačtyřicet tisíc korun.
ABT kromě dieselu naladí také dvoulitrové TSI - z 200 udělá po zásahu do ECU 240 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva