Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s
14.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Německý tuner si vzal do parády nejnovější eSkové Audi. Pouze novou řídící jednotkou z něj dostal o 70 koní a 80 Nm více, podvozek zůstal beze změn.
Málokdo by prohlásil sériové Audi S3 za pomalý stroj, však také jeho přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec dává tři stovky koní. ABT však našlo prostor pro zlepšení a jeho verze tohoto hot hatche z Ingolstadtu na všechna kola posílá 370 koní - to znamená impozantních 185 koní na litr objemu.
Standardní Audi S3 se svými třemi stovkami koní a 380 newtonmetry se na stovku dostane za 4,9 s a v rozletu jej zastaví omezovač na 250 km/h. Po kúře ABT tedy přibylo 70 koní a 80 Nm na výsledných 460. Čas potřebný ke zrychlení na stovku se o zkrátil o půl vteřiny na 4,6 s a maximálka vzrostla na 265 km/h, i tam ji ale drží omezovač.
Tuning motoru většinou znamená nové sání, nový výfuk, často i upravené vačky, ventily, písty či rovnou hlavy motoru, avšak nikoliv v tomto případě. Jediné, čím ABT dosáhlo třiadvacetiprocentního nárůstu hodnoty maximálního výkonu, byla instalace vlastní řídící jednotky.
Podobně jako zůstala beze změn střeva motoru, nesáhlo ABT ani na vnější design karoserie. Zbytek úprav tedy činí aerodynamicky upravené vnitřky podběhů a kola, která pochází z dílny ABT a můžete si vybrat mezi několika různými designy a velikostmi od 18 do 20 palců. Čtyři koncovky výfuku i imitaci difuzoru na S3 montují už v Ingolstadtu. ABT však pro většinu svých výtvorů nabízí drobnosti jako karbonové kryty zrcátek nebo třeba koberečky s logem této tuningové firmy.
Hans-Jürgen Abt označil „své” Audi S3 jako „použitelnou zábavu”, čímž chtěl patrně vyjádřit kombinaci vysokého výkonu a praktičnosti hatchbacku. Nezpravil však svět o sumě, kterou si jeho společnost za úpravu nejmenšího eSkového Audi účtuje. Včetně kol ji odhadujeme někam k jednotkám tisíc Eur.









Až na kola to na první pohled vidět příliš není, ale toto Audi S3 má pod kapotou o 70 koní a 80 Nm více, než sériová verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 2 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 4 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 5 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch