Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi S1: dvorní tuner napěchoval do supermini 310 koní
7.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S vyšším výkonem a sníženým podvozkem se pojí lepší jízdní dynamika, konkrétní data ovšem ABT nezveřejnil. Známé jsou pouze ceny a nejsou lidové.
Začíná být pravidlem, že ostré koncernové hatchbacky překračují české hranice jen v pětidveřovém provedení. Týká se to jak Seatu Leon Cupra, tak Audi S1. Pokud ovšem chcete nemalý výkon pod kapotou mermomocí doprovodit patřičně agresivním vzhledem, nikdo vám nebrání třebas ve výletu do Německa. Pravda, budete sice muset ušetřit o trochu větší sumu, jako jedni z mála se však budete moci pochlubit třídvířkem. Pokud vám ovšem ani taková výjimečnost nestačí, pak můžete oslovit firmu ABT.
Dvorní tuner koncernu si aktuálně připravil sadu modifikací pro zmíněné Audi S1. To je sice nafoceno s pětidveřovou karoserií, upravit lze ovšem i třídveřové provedení. V rámci designu se totiž změny dotýkají pouze ventilačních otvorů v předních blatnících, jimž asistují 18palcová litá kola. Ty můžete mít ve vyobrazeném designu DR, který vychází na 3 090 Eur (cca 85 000 Kč).
Pokud je ovšem taková suma na vás příliš vysoká, je mnohem levnější alternativou provedení Z5, které v matně titanové verzi vychází na 187 Eur (5 150 Kč) za kus. Úpravce vám pak zároveň dodá i vhodné obutí, v tomto směru však tisková zpráva do detailů nezachází. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že k mání je i sada sportovních pružin snižujících světlou výšku o 30 mm.
V rámci interiéru ABT nabízí pouze odlišné koberečky a LEDky osvětlující prostor nohou cestujících, ta nejzásadnější změna se ovšem dotýká motorového prostoru. Za pomoci vlastní řídicí jednotky ABT Power New Generation totiž tuningová firma zvýšila výkon ze standardních 231 koní na 310. Mimo to narostl točivý moment, namísto 370 Nm tak máte k dispozici 440 Nm.
Bohužel ale není známo, nakolik tato změna ovlivní jízdní dynamiku. Sériový čas 5,8 sekundy potřebný ke zdolání mety 100 km/h ale dozajista bude překonán, stejně jako by mohla narůst nejvyšší rychlost aktuálně omezená na 250 km/h. Zaplatit přitom budete muset 2 349 Eur (64 600 Kč), z levného kraje tedy ABT rozhodně není.








Po stránce vizuální firma ABT nové Audi S1 příliš nepozměnila. Spíše se úřadovalo pod kapotou, kde nyní svou práci odvádí 310 koní a 440 Nm točivého momentu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva