Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi RS7: až 700 koní pro největší ingolstadtský hatchback
18.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Audi RS7 má pod kapotou stejný osmiválec jako splašené kombi RS6, proto pro ABT nebyl větší problém i pro tento stroj nabídnout až 140 koní navíc.
Německý tuner ABT v druhé půlce tohoto roku rozhodně nezahálí - v červenci představil überkombi RS6 o 666 koních síly a nedávno také stejný, jen o 34 koní silnější model, který se na stovku zvládne dostat za 3,4 vteřiny. Pár dní na to přišlo Audi S3 se 185 koni na litr. ABT si ale nehraje jen s výkonem, model RS5-R má jen dvacet koní navíc, ale podle úpravce disponuje lepšími jízdními vlastnostmi.
Tentokrát jde o model RS7, na který si tuningová firma z jihobavorského Kemptenu posvítila. Tento vůz pohání stejný čtyřlitrový osmiválec TFSI, který najdeme pod kapotou RS6 Avant, takže úprava kitu pro zvýšení jeho výkonu ze sériových 560 koní a 700 Nm až na 666 koní a 830 Nm. Pokud by snad nestačilo ani to, je k dispozici také balíček Power S, který ze čtyř litrů objemu doluje 700 koní a 880 Nm. Nejvyšší točivý moment je dostupný v rozmezí od 1 750 do 5 500 otáček.
K takovým číslům osmiválci dopomohla úprava řídící jednotky a použití sportovního výfukového systému, jehož dvě obří oválné koncovky najdeme vzadu v rozích auta. Omezovač maximální rychlosti umí u ABT nastavit na 320 km/h, zrychlení na stovku tisková zpráva neuvádí. Sériový vůz tuhle disciplínu zvládne pod 4 vteřiny, sedmisetkoňová verze by se tedy mohla dostat někam blíže k třem a půl, neboť výkonový nárůst je značný.
Po stránce designu se toho příliš nezměnilo, nová je v podstatě jen karbonová odtrhová hrana na výsuvném zadním křídle, které se na RS7 montuje už v sérii, a 20" nebo 21" kola, obouvající pneumatiky o šíři 275 mm. Nezbytností jsou loga na různých místech a stejně jako pro ostatní stroje, i pro RS7 dodává ABT drobnosti jako koberečky nebo karbonové kryty zrcátek. Na podvozek úpravce podle všeho nesáhl.
ABT také zveřejnilo ceny svého nového stroje. Bude-li případným zájemcům stačit 666 koní, budou potřebovat 6 909 Eur (187 tisíc korun), sedm stovek koní přijde na 11 809 eur (320 tisíc korun). Na kola či další doplňky bude patrně potřeba sáhnout do kapsy o něco hlouběji.





I pod kapotou Audi RS7 může díky ABT pracovat až 700 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Novou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před hodinouDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 3 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva