ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích

Tuningová firma ABT přiveze na autosalon hned dvě novinky. Ta výkonnější jede až 325 km/h, stát vás ovšem bude skoro devět milionů korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích

25.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tuningová firma ABT přiveze na autosalon hned dvě novinky. Ta výkonnější jede až 325 km/h, stát vás ovšem bude skoro devět milionů korun.

S německou společností ABT, která pro Audi funguje jako neoficiální dvorní ladič, jsme vás již několikráte seznámili. Až doposud však úpravce představoval jednou za čas jednu novinku. Letošní Ženeva je ale i pro Němce očividně velmi významná, a proto tuningová firma dorazí hned se dvěma speciály, z nichž jeden vychází z modelu Audi RS5, druhý pak ze supersportu R8. Oba vozy jsou přitom vyvedené v krvavě červené metalíze, s níž kontrastují karbonové panely. Záď pak nese enormní křídlo.

Kromě toho oba modely zdobí nová čelní maska a nárazník, boční prahy či odlišné kapoty a zadní difuzory. Nový je také výfukový systém, který v případě Audi R8 GTR končí klasicky vzadu, u Audi RS5-R jsou však koncovky vyvedeny po stranách. V případě obutí tuningová firma sáhla po 20palcových kolech se závodními pneumatikami, v rámci interiéru pak novinky nabídnou sportovní sedadla s „rychlými pruhy“ a čtyřbodovými pásy, karbonové vnitřní dveřní panely, ochrannou klec nebo červeno-černé čalounění Alcantarou.

Úpravy se nevyhnuly ani motorovému prostoru, přesné detaily ovšem ABT zřejmě prozradí až na autosalonu. Aktuálně tak máme k dispozici pouze základní čísla, i ty by však zájem vzbudit mohly. V případě Audi R8 GTR, které je o 100 kg lehčí než standardní verze, totiž 5,2litrový motor V10 nově produkuje 620 koní, které zaručují zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy, z nuly na dvoustovku za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlost 325 km/h.

Audi RS5-R pak dostane jen nepatrný nárůst výkonu, díky němuž 4,2litrový osmiválec neprodukuje 450, ale 470 koní. Z klidu na stovku by se tak upravené kupé mělo dostat za 4,3 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 303 km/h.

Více budeme vědět po ženevské premiéře, i když jeden údaj pro Audi R8 GTR bychom k dispozici ještě měli. A to cenu, která startuje na 350 000 Eur (8 750 000 Kč). Modifikovanou „er-es-pětku“ byste ovšem měli pořídit za podstatně nižší částku.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 1 - ABT Audi R8 GTR 01ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 2 - ABT Audi R8 GTR 02ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 3 - ABT Audi R8 GTR 03ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 4 - ABT Audi R8 GTR 04ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 5 - ABT Audi R8 GTR 05
Supersport Audi R8 dostal 620 koní, s nimiž pokoří zrychlení 0-100 km/h za 3,2 sekundy a rozjede se až na 325 km/h

ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 6 - ABT Audi RS5-R 01ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 7 - ABT Audi RS5-R 02
Kromě nového bodykitu a výkonu 470 koní se Audi RS5-R od firmy ABT chlubí koncovkami vyvedenými do strany

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.