Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi RS3 2015: první tuning přináší 430 koní. A je to jen začátek
22.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce zatím přichází pouze s chiptuningem, 19palcovými litými koly a drobnostmi pro interiér. Slibuje však ještě vyšší výkon.
Tuningová společnost ABT nás nedávno okouzlila modifikovaným Audi S3. Tento model dostal do vínku nemalých 400 koní a 480 Nm točivého momentu, díky čemuž dokázal dynamicky předčít i tovární RS3 Sportback. A to navzdory méně objemnému motoru. Bylo tedy nad slunce jasné, že se úpravce vrhne i na vrchol řady A3. A na tento krok jsme dlouho čekat nemuseli, první fáze ladění je totiž již k dispozici.
Zatímco ve standardu 2,5litrový pětiválec TFSI produkuje 367 koní a 455 Nm, ABT dokáže pětidveřovému hatchbacku za pomoci nové řídicí jednotky dodat 430 koní a 530 Nm. Sprint z klidu na stovku díky tomu klesne o dvě desetiny na 4,1 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost po odmontování omezovače narostla z obligátní německé dvěstěpadesátky na 285 km/h. ABT si přitom za tuto úpravu účtuje 4 290 Eur (cca 116 000 Kč).
Mimo modifikaci pohonné jednotky je možné sáhnout ještě po 19palcových litých kolech ER-C, které jsou k mání se stříbrným nebo našedlým povrchem. V prvním případě zaplatíte za jeden ráfek 422,50 Eur (11 500 Kč), ve druhém pak 650 Eur (18 000 Kč). Pořídit samozřejmě můžete u ABTu kompletně celý set včetně pneumatik, které ve všech rozích počítají s rozměrem 235/35.
K dispozici jsou ovšem ještě 19palcová kovaná kola ER-F, která váží pouhých 8 kilo a nemalou měrou tak snižují neodpruženou hmotnost. Cena však v případě každého ráfku stoupá na 1 950 Eur (53 000 Kč). Tím je ale úpravce s exteriérem hotov, v případě kabiny pak prozatím nabízí pouze sadu dvou LEDek, které na koberečky promítají logo tunignové firmy.
Šéf společnosti Jürgen Abt však dodává, že se rozhodně nehodlá zastavit pouze na takto nastavené laťce. Přeplňovaný agregát dle něj skrývá ještě nemalý potenciál, který se tuneři z německého Kemptenu budou snažit vytěžit na maximum. Dá se tedy předpokládat, že v budoucnu hranice 500 koní padne.










ABT osadil nové Audi RS3 Sportback upravenou řídicí jednotkou, která výkon zvyšuje na 430 koní. Sáhnout pak můžete ještě po 19palcových kolech či LEDkách do interiéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 4 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 6 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 7 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 9 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva