Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi AS6-R Avant: úpravená S6 pro Ženevu pokoří i originální RS6
28.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hned čtyři novinky ukáže příští týden ve veřejné premiéře německá tuningová firma ABT, dalšími do party jsou upravený kombík S6 a Golf VII.
Původně jsme si mysleli, že německá tuningová společnost ABT s nadstandardním vztahem ke koncernu Volkswagen bude mít ve Švýcarsku pouze dva stroje, teď se však ukazuje, že na svůj ženevský výstavní stánek dotáhne čtyři auta čítající stádo 1 860 koní.
Z velké míry se o to zaslouží bílý ABT jménem AS6-R Avant, vycházející z kombíku S6. K dispozici má rovných 600 koní a překonává tak nejen originál o 180 koní ale čtyřicítkou také 560 koní nedávno představeného Audi RS6. Změnami na motoru se značně zvýšil také maximální točivý moment přeplňovaného osmiválce z 550 na 750 newtonmetrů (o 50 Nm více než RS6). Zrychlení AS6-R na stovku činí 3,9 sekundy a Avant se dokáže rozjet na 310 km/h. ABT definuje ono R v názvu jako „Real Sport“ a tvrdí, že kromě rychlého cestování si můžete v kompletně upraveném voze vyrazit i na okruh.
Dalším účastníkem německého zájezdu do Švýcarska bude Golf sedmé generace, který jsme si už v náznacích představili loni v říjnu. ABT ale tehdy neměl k dispozici nic jiného než počítačové rendery a příslib do budoucnosti. Obrazově to ani dnes o moc nevylepšíme, data jsou však už k mání. Firma kromě jiného může snížit podvozek o 30 mm, namontovat osmnácti nebo devatenáctipalcová kola, použít nerezový výfuk se zdvojenou chromovanou koncovkou a za 1 549 Eur zvýšit výkon čtyřválce 1,4 TSI ze 122 na 160 koní, případně posunout 2,0 TDI ze 150 na 170 koní za necelé dva tisíce Eur.
Vůbec nejvýkonnějším přispěvatelem do celé „smečky Abtů” bude ale již zmíněné, modernizované Audi R8, zde s přídomkem GTR, nastříkané rudou barvou a vystavující své karbonové komponenty pod bezbarvým lakem. Jeho parametry zopakujeme jen stručně: vůz je poháněný vidlicovým desetiválcem o objemu 5,2 litru a výkonem zvýšeným z 525 na 620 koní. Produkční R8 se na stovku dostane za 3,9 sekundy a jezdí až 316 km/h, modifikace ABT však posouvají tyto parametry na 3,2 sekundy a 325 km/h. Důvodem tak masivního zlepšení především akcelerace není pouze posílená pohonná jednotka, ale souběžně též snížení hmotnosti auta o rovných 100 kg. O to se postaraly díly z uhlíkového kompozitu nahrazující nejen původní kapotu a nástavce prahů, ale byl použitý také při výrobě obou nárazníků, spoilerů, vnějších zpětných zrcátek, vnitřních obkladů dveří i víka zavazadlového prostoru.
Podobné ambice bude mít nejspíše také ABT RS5-R, což je - jak název napovídá - modifikované kupé RS5 s atmosférickým osmiválcem o objemu 4,2 litru. V sériovém modelu má 450 koní, německý úpravce však k tomu přidal dalších dvacet. Podle něj to zkrátilo čas potřebný ke zrychlení na 100 km/h ze 4,5 na 4,3 sekundy a současné odstranění omezovače posunulo nejvyšší rychlost na 303 km/h. Zajímavé na tomto stroji nejsou ani tak černé dvacítky, nerezový ochranný rám, zvláštní zvlněný povrch krytů vnějších zpětných zrcátek či opět spousta karbonu, ale výfukový systém, který byl vyveden do spodní části levého prahu.
Více toho snad už ABT do příštího týdne upravit nestihne, a tak toto avízo považujte za poslední. Více fotek a informací vám nabídneme po odhalení vozů v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


S6 v podání firmy ABT překonává produkční RS6 o 40 koní
Parametry Golfu VII úpravce prozradil, skutečnou podobu zatím ne
Výkon atmosférického desetiválce se podařilo navýšit na 620 koní
ABT vymenil původní nárazníky za nově navržené díly z karbonu, to samé platí také pro přední kapotu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
Téměř nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč není vtip ani omyl. „Jen” je ošklivé, nechtěné, má automat a nejhorší barvu
24.1.2025Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva