Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT AS8 2012: největší limuzína Audi s výkony supersportu
17.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zvnějšku jde v podstatě o obyčejné Audi. Ve strojovně ale ukrývá pohonnou jednotku, za jejíž výkony by se nemusel stydět leckterý supersport.
Kvazi-tovární tuningovou společnost Christiana Abta spolupracující s koncernem VW máme v posledních týdnech na programu hodně často, ale to je dáno jednak rychlostí, se kterou firma představila Audi AS7, QS3, ABT Beetle TDI, ale také tím, že její úpravy vypadají vedle současné přemíry plastů, nálepek a spoilerů jako oáza tuningového klidu. Aktuálně se proto podíváme na výsledek snahy Němců posunout někam dál rychlou limuzínu Audi S8.
Už o sériovém voze by řekl asi jen málokdo, že je líný. Pod přední kapotou ingolstadtské vlajkové lodi tepe čtyřlitrové osmiválcové srdce přeplňované dvojicí turbodmychadel a zásobované přímým vstřikováním. Audi z něj dostalo respekt budících 520 koní a 650 newtonmetrů, ani to ale nejsou čísla, ze kterých by se v podniku jménem ABT někdo posadil na zadek.
A tak se obvyklými metodami přistoupilo k ladění motoru a náležitému uzpůsobení podvozku. Výsledkem modifikací výfukového systému, nasávání a řídicí jednotky je 620 koňských sil a masivních 780 newtonmetrů. Ve spojení se standardním osmistupňovým automatem ZF a pohonem všech kol je tato dvoutunová limuzína schopna akcelerovat na stovku za rovné čtyři sekundy (originálu potřebuje o dvě desetiny více) a 200 km/h dosáhnout v čase třináct vteřin.
Impozantní je také pružnost motoru. ABT uvádí, že AS8 umí na čtvrtém převodovém stupni zrychlit z 60 na 100 km/h za 2,8 sekundy a na pětce se z 80 na 120 km/h dostane za 3,5 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky limitována na 290 km/h. Ve spojení s ohromující masou hliníku, kůže a dřeva se sice člověk pořád zdráhá říci sportovní, ale pravdou je, že v přímce bude tohle auto slušným konkurentem i některým Porsche a Ferrari.
ABT montuje na AS8 překalibrované vzduchové odpružení Level Control a kola si může vybrat s průměrem devatenáct až jedenadvacet palců. Ceny jednotlivých změn pro Audi S8 má ABT zveřejnit v nejbližších dnech.
ABT zvýšil výkon sériového motoru z 520 na 620 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva