Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT AS5 Sportback 2013: vyšší výkon pro všechny motorizace pětidvéřové A5
25.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Menší ingolstadtské CLS dostalo také sportovní výfuk, podvozek snížený až o 50 mm nebo silnější brzdy, které u verze 3,0 TFSI krotí výkon až 380 koní.
Faceliftované Audi A5 Sportback je na trhu již od roku 2011, díky čemuž nejde ani na českých silnicích o nic výjimečného. Abnormální obdiv okolí se proto nedá zaručit, pokud tedy nejste jeho jediným majitelem široko daleko. Jestliže nikoli, můžete využít služeb německé tuningové společnosti ABT, která dojem z pětidveřového modelu povznese na novou, vyšší úroveň.
S ohledem na výraznější čelní spoiler, ozdobné prvky za předními koly a pozměněný zadní nárazník s náznakem difuzoru ovšem nic okázalého neočekávejte. A to ani za předpokladu, že se rozhodnete pro 19- nebo 20palcová litá kola. ABT totiž tentokráte daleko více upravoval pod kapotou.
Palivo v rámci modifikací nehraje žádnou roli, vybírat tak můžete mezi benzinovými motory i turbodiesely. Čtyřválce 1,8 TFSI a 2,0 TFSI nově produkují 211, respektive 270 koní, zatímco síla šestiválce 3,0 TFSI naroste dokonce až na 380 koní a 500 Nm točivého momentu.
Milovníci vyššího množství sazí pak mají možnost volby mezi dvoulitrem TDI (205 koní, 420 Nm) a třílitrem TDI (300 koní, 570 Nm). K mání je navíc sportovní výfukový systém, výkonnější brzdy i podvozek, který snižuje světlou výšku o 25 nebo dokonce 50 mm.
Chybět pak nemůže ani úprava interiéru, ve kterém se objevuje nová sada hliníkových pedálů. Více toho ABT pro své modely značené jako AS5 aktuálně nemá k dispozici, na druhou stranu vám však nehrozí enormní výdaje.
Po stránce optické se poladěné Audi A5 Sportback až tak nezměnilo. Tuningová firma ABT zapracovala spíše na zvýšení výkonu, který u motoru 3,0 TFSI narostl až na 380 koní
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva