ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280

Firma ABT chystá další úpravy pro nové Audi A3. Prozradila přitom parametry chystaného benzínového dvoulitru s turbodmychadlem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280

6.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Firma ABT chystá další úpravy pro nové Audi A3. Prozradila přitom parametry chystaného benzínového dvoulitru s turbodmychadlem.

Tak trochu privilegovaný dvorní úpravce německé automobilky Audi se po „kapesním reaktoru“ postaveném na základech A1 Quattro hlásí s dalším vyladěným produktem ingolstadtské značky. Objektem touhy partie ladičů sdružených kolem Hanse-Jürgena Abta se stalo nové Audi A3.

Dostalo označení ABT AS3 a nebude lákat zákazníky jen na odlišný vzhled, ale také modifikované motory. Vtipné je, že tisková zpráva tuningové firmy tímto prozradila dosud neznámý zážehový agregát pro sériovou A3. Dosud jsme registrovali 1,2 TFSI (105 k), 1,4 TFSI (122 k a 140 k) a 1,8 TFSI (180 k). ABT nicméně uvádí, že vám vyladí také dvoulitrové TFSI (zřejmě nová EA888) se sériovým výkonem 220 koní a úpravou řídicí jednotky z něj dostanou 280 koní.

Stranou nezůstane ani silnější přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 140 koní, která bude oficiálně v prodeji až od ledna 2013. ABT z něj vymáčkne 170 koní, čímž se poslušně zařadí pod 1,8 TFSI, stejně jako verze ABT AS3 2,0 TFSI neohrozí model S3 s výkonem 300 koní. Z dieselů se ABT věnoval pouze čtyřválci 2,0 TDI s výkonem 150 nebo 184 koní, které umí zvýšit na 180, respektive 210 koní.

Sami vidíte, že kromě techniky bude možné u firmy ABT nechat další (jistě nemalý, zatím však neznámý) obnos také za přestavbu karoserie. Můžete mít novým spoilerem a difuzorem osazené jiné nárazníky, ostře řezané prahové nástavce, lze si nechat vyměnit masku chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a ještě pár dalších drobností. Na zavěšení ABT montuje odlišné odvrtávané kotouče nebo litá kola o průměru osmnáct, případně devatenáct palců.

Protože ABT nepatří k obyčejným tuningovým firmám, budou tomu odpovídat i ceny. Němci je však zatím neuvádí, stejně jako termín zahájení prodeje.


ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280 - 1 - ABT AS3 Audi A3 2012 01ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280 - 2 - ABT AS3 Audi A3 2012 02ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280 - 3 - ABT AS3 Audi A3 2012 03ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280 - 4 - ABT AS3 Audi A3 2012 04ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280 - 5 - ABT AS3 Audi A3 2012 05ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280 - 6 - ABT AS3 Audi A3 2012 06ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280 - 7 - ABT AS3 Audi A3 2012 07ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280 - 8 - ABT AS3 Audi A3 2012 08
Do zadního nárazníku ABT montuje čtyři koncovky výfuku a jeden ze dvou typů plastů starajících se o usměrnění proudu vzduchu vytékajícího zpod vozu

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.