Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280
6.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Firma ABT chystá další úpravy pro nové Audi A3. Prozradila přitom parametry chystaného benzínového dvoulitru s turbodmychadlem.
Tak trochu privilegovaný dvorní úpravce německé automobilky Audi se po „kapesním reaktoru“ postaveném na základech A1 Quattro hlásí s dalším vyladěným produktem ingolstadtské značky. Objektem touhy partie ladičů sdružených kolem Hanse-Jürgena Abta se stalo nové Audi A3.
Dostalo označení ABT AS3 a nebude lákat zákazníky jen na odlišný vzhled, ale také modifikované motory. Vtipné je, že tisková zpráva tuningové firmy tímto prozradila dosud neznámý zážehový agregát pro sériovou A3. Dosud jsme registrovali 1,2 TFSI (105 k), 1,4 TFSI (122 k a 140 k) a 1,8 TFSI (180 k). ABT nicméně uvádí, že vám vyladí také dvoulitrové TFSI (zřejmě nová EA888) se sériovým výkonem 220 koní a úpravou řídicí jednotky z něj dostanou 280 koní.
Stranou nezůstane ani silnější přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 140 koní, která bude oficiálně v prodeji až od ledna 2013. ABT z něj vymáčkne 170 koní, čímž se poslušně zařadí pod 1,8 TFSI, stejně jako verze ABT AS3 2,0 TFSI neohrozí model S3 s výkonem 300 koní. Z dieselů se ABT věnoval pouze čtyřválci 2,0 TDI s výkonem 150 nebo 184 koní, které umí zvýšit na 180, respektive 210 koní.
Sami vidíte, že kromě techniky bude možné u firmy ABT nechat další (jistě nemalý, zatím však neznámý) obnos také za přestavbu karoserie. Můžete mít novým spoilerem a difuzorem osazené jiné nárazníky, ostře řezané prahové nástavce, lze si nechat vyměnit masku chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a ještě pár dalších drobností. Na zavěšení ABT montuje odlišné odvrtávané kotouče nebo litá kola o průměru osmnáct, případně devatenáct palců.
Protože ABT nepatří k obyčejným tuningovým firmám, budou tomu odpovídat i ceny. Němci je však zatím neuvádí, stejně jako termín zahájení prodeje.








Do zadního nárazníku ABT montuje čtyři koncovky výfuku a jeden ze dvou typů plastů starajících se o usměrnění proudu vzduchu vytékajícího zpod vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před hodinouKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- VZKAZY 04.28. 07:12 - Brus
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch