Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT AS3 2013: nová A3 bude mít 2,0 TFSI s 220 koňmi, ABT jich z něj dostane 280
6.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Firma ABT chystá další úpravy pro nové Audi A3. Prozradila přitom parametry chystaného benzínového dvoulitru s turbodmychadlem.
Tak trochu privilegovaný dvorní úpravce německé automobilky Audi se po „kapesním reaktoru“ postaveném na základech A1 Quattro hlásí s dalším vyladěným produktem ingolstadtské značky. Objektem touhy partie ladičů sdružených kolem Hanse-Jürgena Abta se stalo nové Audi A3.
Dostalo označení ABT AS3 a nebude lákat zákazníky jen na odlišný vzhled, ale také modifikované motory. Vtipné je, že tisková zpráva tuningové firmy tímto prozradila dosud neznámý zážehový agregát pro sériovou A3. Dosud jsme registrovali 1,2 TFSI (105 k), 1,4 TFSI (122 k a 140 k) a 1,8 TFSI (180 k). ABT nicméně uvádí, že vám vyladí také dvoulitrové TFSI (zřejmě nová EA888) se sériovým výkonem 220 koní a úpravou řídicí jednotky z něj dostanou 280 koní.
Stranou nezůstane ani silnější přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 140 koní, která bude oficiálně v prodeji až od ledna 2013. ABT z něj vymáčkne 170 koní, čímž se poslušně zařadí pod 1,8 TFSI, stejně jako verze ABT AS3 2,0 TFSI neohrozí model S3 s výkonem 300 koní. Z dieselů se ABT věnoval pouze čtyřválci 2,0 TDI s výkonem 150 nebo 184 koní, které umí zvýšit na 180, respektive 210 koní.
Sami vidíte, že kromě techniky bude možné u firmy ABT nechat další (jistě nemalý, zatím však neznámý) obnos také za přestavbu karoserie. Můžete mít novým spoilerem a difuzorem osazené jiné nárazníky, ostře řezané prahové nástavce, lze si nechat vyměnit masku chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a ještě pár dalších drobností. Na zavěšení ABT montuje odlišné odvrtávané kotouče nebo litá kola o průměru osmnáct, případně devatenáct palců.
Protože ABT nepatří k obyčejným tuningovým firmám, budou tomu odpovídat i ceny. Němci je však zatím neuvádí, stejně jako termín zahájení prodeje.
Do zadního nárazníku ABT montuje čtyři koncovky výfuku a jeden ze dvou typů plastů starajících se o usměrnění proudu vzduchu vytékajícího zpod vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva