Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT A1 Quattro: kapesní reaktor od Audi překonal hranici 300 koní
21.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ladičská společnost ABT dostala od Audi do rukou dosud nejvýkonnější vůz modelové řady A1. Čtyři metry dlouhému pidižvíkovi nadělila přes 300 koní.
Při premiéře nového Audi S3 se dnes možná kdekdo podivil, kam až se z původních 225 koní první generace tento vůz přepracoval. Z nového dvoulitru řady EA888 vytěží rovných 300 koní a 380 newtonmetrů a to už s pohonem všech kol stačí k akceleraci na stovku za něco málo přes pět sekund. Pokud jde o absolutní sílu v rámci modelové řady A3, dominantní pořád zůstává RS3 postavené na základech výběhového modelu, nicméně v Audi najdete i koncentrovanější balíčky energie.
Jedním z nich je Audi A1 Quattro, které navzdory absenci písmena S nebo R ve svém názvu nabízí dosud netušené možnosti miniaturních ostrých hatchbacků. O třídu menší stroj než S3 produkuje ze svého staršího dvoulitru TSI 256 koní a 350 Nm a v případě, že se letos opravdu dostane do sériové výroby (pokud tedy lze takto označit limitovanou edici 333 aut), nebude mít sobě rovného. Tedy... Neměl by, kdyby se právě neobjevil jeho tuningový zrcadlový obraz.
Je docela zvláštní, že se na scéně představuje vyladěná verze A1 Quattro ještě dříve, než jej začalo prodávat Audi (nebo jsme alespoň nezachytili, že by se tak stalo), nicméně i to docela přesně vypovídá o výsadách dvorního úpravce ABT a přístupu k nejnovějším modelům se čtyřmi kroužky. Ještě neuvěřitelnější ale je, kam až Audi nechalo společnost Hanse-Jürgena Abta zajít.
Jejich ABT A1 Quattro navyšuje původní výkon na 307 koní a 400 newtonmetrů dostupných od 2 500 do 5 000 otáček za minutu. Pohon všech kol bílému diblíkovi zůstal a ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou se teď dostane z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. V tabulkách hledat nemusíte, ve srovnání s výchozím vozem je o tři desetiny rychlejší. Více k dynamice ani ceně prozatím nevíme.
Mimochodem, pokud vás trochu zaráží, proč je menší a silnější ABT A1 při akceleraci na stovku pomalejší než nové a znatelně větší S3, pak jsou tu nejméně tři důvody. Zaprvé je to ukázka dovedností konstruktérů platformy MQB, která dovolila snížit hmotnost nové S3 na 1 395 kg - to je pouze o 5 kg vyšší váha než udává ABT pro svůj mini hot hatch. Zadruhé jde jistě také o šířku pneumatik, ale ještě důležitější bude volba převodovky. Audi S3 totiž s manuálem potřebuje při zrychlení z místa stejných 5,4 s. Rozměrově jsou ty dva stroje někde jinde, přesto by nás zajímalo: Vybrali byste si?
Ke změně vzhledu se firma ABT neodhodlala, patrně jej považuje za dostatečně unikátní anebo Audi prostě řeklo ne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před hodinou - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 4 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva