Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Abflug Spiral 86: Toyota GT 86 dostala kompresor a výkon 258 koní
13.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský úpravce dodal kupé mechanické i vizuální doplňky, s dovozem do Evropy se ale oficiálně nepočítá. Není to škoda?
Jméno tuningové společnosti Abflug možná na první poslech zní německy, její sídlo však najdeme v Japonsku. Díky tomu bychom se neměli divit jejímu zaměření na sportovní modely ze Země vycházejícího slunce, přičemž prim v tomto ohledu hraje Toyota. Úpravce se nejnověji podíval na zoubek jejímu nejnovějšímu kupé a pod názvem Spiral 86 hodlá dvoudveřový model představit na lednovém autosalonu v Tokiu. Změn se přitom nedočkáme pouze na karoserii, ale také pod ní.
Právě v motorovém prostoru se nachází zásadní modifikace, kterou je přidání kompresoru HKS GT. Výkon tak vyletěl z původních 200 koní na aktuálních 258, které pramení z nárůstu točivého maxima momentu z 205 na 296 Nm. Díky výkonu navíc by vůz měl zrychlení z klidu na stovku zvládnout pod sedm sekund, přesnou hodnotu se ale dozvíme zřejmě až po formálním debutu.
Kromě této úpravy dodala firma Abflug také sportovní výfukový systém, účinnější brzdy Dixcel nebo nové pružiny a tlumiče sdružené do paketu HiperMAX IV GT. Litá kola v 19palcovém rozměru pak obouvají sportovní pneumatiky Yokohama ADVAN o rozměru 235/35 vpředu a 255/30 vzadu, zatímco příď i záď dostala agresivnější nárazníky.
Výčet ještě doplňují mohutnější boční prahy a spoiler na zádi, o proměnách interiéru se ale úpravce nezmiňuje. Dá se ovšem počítat s tím, že Toyota GT 86 se promění i v tomto ohledu. Detaily budeme znám po tokijské premiéře a ačkoli firma nepočítá s tím, že by své modifikace nabídla mimo Zemi vycházejícího slunce, dovézt si potřebné komponenty by snad nemusel být problém ani u nás. Zrovna trochu živější projev motoru v nízkých otáčkách, ke kterému instalace kompresoru nepochybně přispěje, by GT 86 nesporně pomohl.
Japonský úpravce dodal Toyotě GT 86 agresivnější karoserii i větší výkon pod kapotou. Premiéra byla naplánována na lednový autosalon v Tokiu
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva