Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
9ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní
29.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Výkonu sice není nikdy dost, ale když přijde na okruhové ježdění, může jej být i zbytečně moc. 9ff tentokrát vsadil na ovladatelnost.
Před pár týdny byl na tuningovém autosalonu a výstavě speciálního příslušenství Essen Motor Show odhalen automobil 9ff GT9 CS. Vůz (jako většina dalších z produkce této německé firmy požívající status „výrobce automobilů“) vznikl na základě komponentů značky Porsche a vychází přitom z typu GT9-R disponující maximálním výkonem až 1 142 koní.
Verze CS dostala stejný, mohutně modifikovaný plochý šestiválec o objemu 3,6 litru, doplněný dvojicí turbodmychadel, nicméně jeho výkon byl zredukován na 750 koní a točivý moment činí 910 newtonmetrů. Jeho maximální rychlost byla snížena z více než 400 km/h na 364 km/h jen proto, že CS zde představuje zkratku od Club Sport, stroj je tudíž určen převážně na okruhy a i s omezenými parametry motoru bude 9ff na jakékoli závodní dráze pořád dost rychlé, aby pro svůj motor jen stěží hledalo adekvátně dlouhé rovinky.
Součástí jeho nové aerodynamické výbavy se stalo nižší přední „lízátko“, rozšířené podběhy kol, přepracované prahy a zadní křídlo a na blatnících se objevily odvětrávací mřížky redukující přetlak a odpadové teplo od brzd v prostoru podběhů. Karoserie vozu zapadající do kategorie „silhouette“ základní myšlenkou připomíná mix Porsche 911 (997) a Carrera GT, ale jinak nemá s tou původní z Zuffenhausenu nic společného - byla kompletně vyrobena z karbonu. Pod ní se ukrývá rám z ocelových trubek, jejichž část lze spatřit v podobě ochranného rámu kabiny a motorového prostoru ležícího před zadní nápravou. I díky použití zadního a bočních oken vyrobených z polykarbonátu se podařilo udržet pohotovostní hmotnost auta na hodnotě 1 240 kg.
GT9 CS dokáže pouze s pohonem zadních kol akcelerovat díky páru 345 milimetrů širokých zadních pneumatik značky Michelin na stovku za 3,6 s, ale patrně až pak naleznou dost trakce, protože na dvojnásobek 200 km/h se tohle 9ff dostane za neskutečných 5,2 vteřiny. Přestože nízká hmotnost vybízí šetřit na brzdách, nestalo se tak. Díky předním karbon-keramickým kotoučům o průměru 380 milimetrů a 6pístkovým třmenům vpředu a čtyřpístkovým brzdičům spojeným s 350milimetrovými kotouči vzadu dokáže tato věc zastavit z 300 km/h na 0 za 6,7 sekundy.
To jsou opravdu parametry hodné závodního speciálu, a jak lze předpokládat, tomu vskutku odpovídá i cena. 9ff si svůj vůz cení na 375 tisíc eur, tedy cirka 9,7 milionu korun.














9ff GT9 CS je primárně stavěno na okruhu a oproti verzi R byl jeho výkon zredukován z 1142 na 750 koní
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nečekaný trumf Triumphu, 10. Vostatek 08:00
- Vítězem Superpole - Sprint Race Bulega 07:00
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před hodinouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 4 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan