Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
9ff GT9 CS: okruhový stíhač se sníženým výkonem. Na 750 koní
29.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Výkonu sice není nikdy dost, ale když přijde na okruhové ježdění, může jej být i zbytečně moc. 9ff tentokrát vsadil na ovladatelnost.
Před pár týdny byl na tuningovém autosalonu a výstavě speciálního příslušenství Essen Motor Show odhalen automobil 9ff GT9 CS. Vůz (jako většina dalších z produkce této německé firmy požívající status „výrobce automobilů“) vznikl na základě komponentů značky Porsche a vychází přitom z typu GT9-R disponující maximálním výkonem až 1 142 koní.
Verze CS dostala stejný, mohutně modifikovaný plochý šestiválec o objemu 3,6 litru, doplněný dvojicí turbodmychadel, nicméně jeho výkon byl zredukován na 750 koní a točivý moment činí 910 newtonmetrů. Jeho maximální rychlost byla snížena z více než 400 km/h na 364 km/h jen proto, že CS zde představuje zkratku od Club Sport, stroj je tudíž určen převážně na okruhy a i s omezenými parametry motoru bude 9ff na jakékoli závodní dráze pořád dost rychlé, aby pro svůj motor jen stěží hledalo adekvátně dlouhé rovinky.
Součástí jeho nové aerodynamické výbavy se stalo nižší přední „lízátko“, rozšířené podběhy kol, přepracované prahy a zadní křídlo a na blatnících se objevily odvětrávací mřížky redukující přetlak a odpadové teplo od brzd v prostoru podběhů. Karoserie vozu zapadající do kategorie „silhouette“ základní myšlenkou připomíná mix Porsche 911 (997) a Carrera GT, ale jinak nemá s tou původní z Zuffenhausenu nic společného - byla kompletně vyrobena z karbonu. Pod ní se ukrývá rám z ocelových trubek, jejichž část lze spatřit v podobě ochranného rámu kabiny a motorového prostoru ležícího před zadní nápravou. I díky použití zadního a bočních oken vyrobených z polykarbonátu se podařilo udržet pohotovostní hmotnost auta na hodnotě 1 240 kg.
GT9 CS dokáže pouze s pohonem zadních kol akcelerovat díky páru 345 milimetrů širokých zadních pneumatik značky Michelin na stovku za 3,6 s, ale patrně až pak naleznou dost trakce, protože na dvojnásobek 200 km/h se tohle 9ff dostane za neskutečných 5,2 vteřiny. Přestože nízká hmotnost vybízí šetřit na brzdách, nestalo se tak. Díky předním karbon-keramickým kotoučům o průměru 380 milimetrů a 6pístkovým třmenům vpředu a čtyřpístkovým brzdičům spojeným s 350milimetrovými kotouči vzadu dokáže tato věc zastavit z 300 km/h na 0 za 6,7 sekundy.
To jsou opravdu parametry hodné závodního speciálu, a jak lze předpokládat, tomu vskutku odpovídá i cena. 9ff si svůj vůz cení na 375 tisíc eur, tedy cirka 9,7 milionu korun.
9ff GT9 CS je primárně stavěno na okruhu a oproti verzi R byl jeho výkon zredukován z 1142 na 750 koní
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 6 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 7 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 8 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 9 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva