Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
4 miliony vám koupí jeden z nejsilnějších dieselů světa. Pyšní se 520 koňmi
3.12.2017 | Anna Fišerová | Přidat příspěvek
Není to zrovna laciná legrace, 520 naftových koní ale znamená opravdu extrémní dynamiku. Je to jedna ze tří novinek firmy ABT pro Essen.
Essen Motor Show je jeden z největších tuningových veletrhů v Evropě, který se koná standardně začátkem prosince. Ani letošní rok není výjimkou, a tak se tam 1. prosince sešla velmi zajímavá společnost více či méně upravených vozů.
Není žádným překvapením, že se na tomto místě prezentuje i německá tuningová společnost ABT Sportsline. A nemyslete si, nevezou jen karbonem ověšená auta, zaměřili se u každého z nich i na úpravu výkonu. Začneme u již zmíněného superdieselu, nezůstaneme ale jen u něj - tady jsou hned tři zajímavé novinky tohoto úpravce, které mají dohromady skoro tolik výkonu, co Bugatti Chiron.
ABT Vossen SQ7 1 of 10
Už sám název projektu, který je založen na modelu SQ7 TDI, napovídá, že půjde o něco výjimečného. Jedná se o limitovanou edici 10 upravených SUV z dílny Audi, která dostala nový bodykit. Ten nabídne nové a širší blatníky, zadní křídlo, upravený přední i zadní nárazník, nové prahy, ale také nový zadní nárazník s masivním difusorem. Většina dílů je alespoň z části tvořena uhlíkovými vlákny, která se promítla i do interiéru auta. Tam si ABT také podepsal palubní desku, a to malou tabulkou s označením pořadového čísla. Posádku bude hýčkat kombinace klasické a broušené kůže, úpravce připomene několik log rozmístěných po vnitřku. A když se ještě vrátíme k plnému jménu vozu, musíme zmínit velmi slušivá kola z dílny Vossen Wheels. Modrou karoserii tak dobře doplňují 22“ ráfky v barvě Stealth Grey o šířce 10“.
ABT většinou nejde jen cestou nových dílů na karoserii. Proto SQ7 TDI prošla i technickým vylepšením, které se zaměřily na zvýšení výkonu V8 o objemu 4 litry, která je ukrytá pod kapotou. Ta standardně nabízí výkon 435 koní a točivý moment 900 Nm. Ale pro ABT je to málo. Proto konečný výkon dieselového agregátu zvýšili na 520 koní a točivý moment na 970 Nm, což z něj dělá jeden z nejsilnějších naftových osobáků vůbec. A znamená to zrychlení z klidu 100 km/h za pouhé 4,6 sekundy, čímž se tenhle dvoutunový, ale schopný mastodont posouvá do teritoria mnohem sportovnějších vozů.
Co za to všechno zaplatíte? ABT není zrovna z levného kraje, takže balíček výše zmíněných úprav i s koly Vossen vyjde na 54 900 Eur, tedy v přepočtu asi 1,4 milionu korun. Pokud si k tomu připočtete základní cenu SQ7 TDI, která v ČR začíná na 2 602 900 Kč, pak jsme u kompletního auta nejméně na 4 milionech Kč, v základní výbavě. A pokud byste stáli také o polepení vozu do kovově modré fólie, přidejte navrch ještě 4 690 Eur, tedy asi 120 tisíc Kč.
Upravená SQ7 TDI není zrovna levná, 520 naftových koní ale nenabídne jen tak něco
Audi RS3 s 500 koňmi
Říkáte si, co zlepšovat na už z výroby na tak ostrém autě, jako je Audi RS3? Tuningoví nadšenci jistě tuší, že prostoru pro nějaké to zvyšování výkonu je tu ještě dost. A ví to také ABT. I když nutno dodat, že v tomto případě design auta nijak výrazně neměnil. Ono také není proč, už Audi své rychlé hračce nadělila velmi ostré hrany. Úpravce jen přidal několik karbonových detailů jak v exteriéru, tak v interiéru. Nezapomněl ale ani na nové a sportovněji nastavené pružiny. Zajímavou novinkou je na zakázku vyrobené výfukové potrubí, které v zadním difuzoru končí dvojicí dvojitých koncovek o průměru 102 mm. Podle dostupných informací celý výfukový systém zní prostě skvěle, čemuž rádi věříme.
I díky výfuku, ale také díky práci na nových mapách řídící jednotky se konečný výkon vyšplhal z 400 sériových koní na rovných 500 koní. Máte-li zálusk právě na tuto úpravu, připravte si 16 900 Er, tedy asi 430 tisíc Kč.
Audi RS3 s výkonem 500 koní je skutečně extrémní hot hatch
Volkswagen Golf R s 400 koňmi
Na první pohled nejobyčejnější vůz z trojice. Ale pozor na předsudky. Golf R sedmé generace je po zásahu ABT vším, jen ne obyčejným autem. V prvé řadě se pracovalo s přeprogramováním map v řídící jednotce, kdy se úpravce dostal na výkon rovných 400 koní a spolu s tím byl zvýšen i točivý moment na 500 Nm. To nejsou vůbec špatné hodnoty. Obzvlášť, když připomeneme, že sériový výkon přeplňovaného dvoulitrového TSI je 310 koní a točivý moment 380 Nm. Ale výkon v tomto případě rozhodně není vše. Golf dostal také výškově stavitelný podvozek, sportovní stabilizátory, ale také 6pístkové přední brzy. To už by to rozjeté stádo německých plnokrevníků mohlo zastavit, co myslíte?
K tomu přidal i nová kola z lehkých slitin, upravené blatníky, černé koncovky výfukového systému a upravený přední i zadní nárazník. Jen v tomto případě se ABT nepochlubil s cenou. Snad aby těch částek na jednoho běžného smrtelníka nebylo až moc...
Upravený Golf R je s 400 koňmi z této trojice nejslabší, za slabý nebo pomalý by jej ale označil jen blázen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva