Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
4 miliony vám koupí jeden z nejsilnějších dieselů světa. Pyšní se 520 koňmi
3.12.2017 | Anna Fišerová | Přidat příspěvek
Není to zrovna laciná legrace, 520 naftových koní ale znamená opravdu extrémní dynamiku. Je to jedna ze tří novinek firmy ABT pro Essen.
Essen Motor Show je jeden z největších tuningových veletrhů v Evropě, který se koná standardně začátkem prosince. Ani letošní rok není výjimkou, a tak se tam 1. prosince sešla velmi zajímavá společnost více či méně upravených vozů.
Není žádným překvapením, že se na tomto místě prezentuje i německá tuningová společnost ABT Sportsline. A nemyslete si, nevezou jen karbonem ověšená auta, zaměřili se u každého z nich i na úpravu výkonu. Začneme u již zmíněného superdieselu, nezůstaneme ale jen u něj - tady jsou hned tři zajímavé novinky tohoto úpravce, které mají dohromady skoro tolik výkonu, co Bugatti Chiron.
ABT Vossen SQ7 1 of 10
Už sám název projektu, který je založen na modelu SQ7 TDI, napovídá, že půjde o něco výjimečného. Jedná se o limitovanou edici 10 upravených SUV z dílny Audi, která dostala nový bodykit. Ten nabídne nové a širší blatníky, zadní křídlo, upravený přední i zadní nárazník, nové prahy, ale také nový zadní nárazník s masivním difusorem. Většina dílů je alespoň z části tvořena uhlíkovými vlákny, která se promítla i do interiéru auta. Tam si ABT také podepsal palubní desku, a to malou tabulkou s označením pořadového čísla. Posádku bude hýčkat kombinace klasické a broušené kůže, úpravce připomene několik log rozmístěných po vnitřku. A když se ještě vrátíme k plnému jménu vozu, musíme zmínit velmi slušivá kola z dílny Vossen Wheels. Modrou karoserii tak dobře doplňují 22“ ráfky v barvě Stealth Grey o šířce 10“.
ABT většinou nejde jen cestou nových dílů na karoserii. Proto SQ7 TDI prošla i technickým vylepšením, které se zaměřily na zvýšení výkonu V8 o objemu 4 litry, která je ukrytá pod kapotou. Ta standardně nabízí výkon 435 koní a točivý moment 900 Nm. Ale pro ABT je to málo. Proto konečný výkon dieselového agregátu zvýšili na 520 koní a točivý moment na 970 Nm, což z něj dělá jeden z nejsilnějších naftových osobáků vůbec. A znamená to zrychlení z klidu 100 km/h za pouhé 4,6 sekundy, čímž se tenhle dvoutunový, ale schopný mastodont posouvá do teritoria mnohem sportovnějších vozů.
Co za to všechno zaplatíte? ABT není zrovna z levného kraje, takže balíček výše zmíněných úprav i s koly Vossen vyjde na 54 900 Eur, tedy v přepočtu asi 1,4 milionu korun. Pokud si k tomu připočtete základní cenu SQ7 TDI, která v ČR začíná na 2 602 900 Kč, pak jsme u kompletního auta nejméně na 4 milionech Kč, v základní výbavě. A pokud byste stáli také o polepení vozu do kovově modré fólie, přidejte navrch ještě 4 690 Eur, tedy asi 120 tisíc Kč.


















Upravená SQ7 TDI není zrovna levná, 520 naftových koní ale nenabídne jen tak něco
Audi RS3 s 500 koňmi
Říkáte si, co zlepšovat na už z výroby na tak ostrém autě, jako je Audi RS3? Tuningoví nadšenci jistě tuší, že prostoru pro nějaké to zvyšování výkonu je tu ještě dost. A ví to také ABT. I když nutno dodat, že v tomto případě design auta nijak výrazně neměnil. Ono také není proč, už Audi své rychlé hračce nadělila velmi ostré hrany. Úpravce jen přidal několik karbonových detailů jak v exteriéru, tak v interiéru. Nezapomněl ale ani na nové a sportovněji nastavené pružiny. Zajímavou novinkou je na zakázku vyrobené výfukové potrubí, které v zadním difuzoru končí dvojicí dvojitých koncovek o průměru 102 mm. Podle dostupných informací celý výfukový systém zní prostě skvěle, čemuž rádi věříme.
I díky výfuku, ale také díky práci na nových mapách řídící jednotky se konečný výkon vyšplhal z 400 sériových koní na rovných 500 koní. Máte-li zálusk právě na tuto úpravu, připravte si 16 900 Er, tedy asi 430 tisíc Kč.
Audi RS3 s výkonem 500 koní je skutečně extrémní hot hatch
Volkswagen Golf R s 400 koňmi
Na první pohled nejobyčejnější vůz z trojice. Ale pozor na předsudky. Golf R sedmé generace je po zásahu ABT vším, jen ne obyčejným autem. V prvé řadě se pracovalo s přeprogramováním map v řídící jednotce, kdy se úpravce dostal na výkon rovných 400 koní a spolu s tím byl zvýšen i točivý moment na 500 Nm. To nejsou vůbec špatné hodnoty. Obzvlášť, když připomeneme, že sériový výkon přeplňovaného dvoulitrového TSI je 310 koní a točivý moment 380 Nm. Ale výkon v tomto případě rozhodně není vše. Golf dostal také výškově stavitelný podvozek, sportovní stabilizátory, ale také 6pístkové přední brzy. To už by to rozjeté stádo německých plnokrevníků mohlo zastavit, co myslíte?
K tomu přidal i nová kola z lehkých slitin, upravené blatníky, černé koncovky výfukového systému a upravený přední i zadní nárazník. Jen v tomto případě se ABT nepochlubil s cenou. Snad aby těch částek na jednoho běžného smrtelníka nebylo až moc...
Upravený Golf R je s 400 koňmi z této trojice nejslabší, za slabý nebo pomalý by jej ale označil jen blázen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 10 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
včeraNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
včeraPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
včeraJames May ukázal své nové auto. Je tak prťavé, že mu sahá někam k pasu, i když nejde o žádný supersport
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY před 6 hodinami - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... před 6 hodinami - M.Z.
- Onboard videa před 10 hodinami - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... před 11 hodinami - pavproch
- BMW Divize včera - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti včera - Ondrais
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan