Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis
15.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Volkswagen Golf se již dávno stal pojmem. Svým zaměřením měl kdysi především oslovit mladé, čehož hravě dosáhl. Po pětatřiceti letech výroby se objevuje na trhu již v šesté generaci, která má mnohem vyšší cíle, zasáhnout nesmírně široké spektrum zákazníků. Je VW Golf VI skvělým autem pro každého, nebo jen stárnoucí ikonou, marně dohánějící inovativní konkurenci?
Tip: Přečtěte si také test verze 2,0 TDI DSG s cenou blížící se jednomu milionu Kč.
Vzhled
Designová podobnost nového Golfu s posledním VW Scirocco je na místě, protože vývoj obou vozů probíhal společně. Golf však zůstal usedlejší, jeho silueta není tak dravá a i detaily jako přední a zadní světla světla očividně hrají na konzervativnější notu.
Na tvaru zadních sdružených svítilen lze rozpoznat křivky inspirované Volkswagenem Touareg, při pohledu z profilu jsme ale zpátky doma - charakterictickým liniím společným pro poslední generace Golfu vévodí C sloupek.
Celkově se dá říci, že Volkswagen novým Golfem nepřekvapil, ostatně zřemě ani nechtěl. Jeho vzhled je spíše evolucí předchozí generace, než smrští nových nápadů a pokud jste zvyklí, že se za vámi v novém autě kolemjdoucí otočí, u Golfu VI na to můžete zapomenout, žhavou novinku rozpoznají spíše znalci než davy. Přesto novinka nabízí svěží vzhled, který bude jen málokoho odpuzovat a jen tak se neokouká.








Interiér
Ačkoliv ani vnitřek vozu nepřekvapí revolučními tvary, nabídne pohled na kvalitní materiály a čistou ergonomii. Celkově působí příjemně a vyzrále oproti chaotickému stylu v interiéru VW Scirocco, který kombinuje nové designové prvky a materiály s prvky starších modelových řad. Rodinnou příslušnost tak prozrazuje pouze středová konzole s audio systémem, který se ovládá přes dotykový LCD displej. Ten je už v základní výbavě vozu, proto doporučuji výbavu s ovládáním audia na volantu, protože při jízdě po městě je ovládání na displeji dosti nepraktické a provedení některé z operací přes LCD displej odvádí pozornost od samotného řízení.
Po prvních chvilkách za volantem je více než patrná orientace na řidiče, kterého okolí perfektně obklopí a většina ovládacích prvků je na dosah prstů nežli celé ruky. Při hledání ideální pozice za volantem, nastane problém spíše s výběrem, nežli se samotným nalezením. Nový model nabízí opravdu velkou škálu kombinací podélně i výškově nastavitelného volantu v závislosti na nastavitelných sedadel s výborným bočním vedením.
Tříramenný volant je zcela nový a příjemně doplňuje celkový dojem z interiéru. Věnec volantu není ani tenký, ani tlustý a zřejmě vyhoví většíně „konfekčních rukou”.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025Nejdražší ojetá Tesla Model 3 v prodeji jako jediná dává skutečný smysl, bez 3 milionů v kapse na ni ale nemyslete
25.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva