Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Subaru Legacy 2,0D: rozumná kombinace
28.12.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Každý, kdo se alespoň jednou stěhoval ví, že s ním jdou ruku v ruce i nezbytné přesuny s hromadou krabic plných věcí. Právě proto jsme vyzkoušeli praktickou kombi variantu modelu Legacy, v kombinaci s úsporným dvoulitrovým turbodieselem.
Evoluční vytříbenost
Pátá generace modelové řady Legacy, si po roce na našem trhu získala slušnou řádku majitelů, především díky off-roadově laděné variantě Outback. Ta ovšem vzešla z modelu kombi, který představuje velmi lukrativní volbu praktického vozu. Konkurence v podobě Fordu Mondeo, Hondy Accord, Toyoty Avensis nebo Mazdy totiž nenabízí možnost stálého pohonu všech kol, natož pak v základní výbavě. Ta je navíc docela bohatá.
Dvojí tvář královsky prostorné karoserie
Jedna z vlastností, které mi jsou na současném designu modelu Legacy nejvíce sympatické, je souhra agresivních prvků, s robustními rozměry karoserie. A když k tomu přidáme pocit bezpečí, který je zajištěn tradičním symetrickým pohonem všech kol. Stojí před námi kombi, které ani v nižším stupni výbavy (bez obrazovky navigace), nevypadá vůbec zle. Moderní design palubní desky navíc skvěle koresponduje s exteriérem vozu, takže neurazí ani nejkonzervativnější příznivce značky Subaru.
Kombík, nebo stěhovák?
Pocity prostorného kombi pokračují i ve stylovém interiéru, jenž je zdobený hliníkovým obložením. Celková délka kombíku mezigeneračně poskočila o 55 na 4 775 milimetrů, rozvor se ovšem zvětšil o úctyhodných 80 mm. Když k tomu přidáte o 65 mm větší výšku vozu a o 50 mm větší šířku je výsledek rovnice jasný zcela jasný. Více místa pro všechny. Tuto skutečnost navíc umocňuje velký „kufr”, který po sklopení zadních sedadel dokáže nabídnou kapacitu až 1 726 l. Ovšem z velké většiny času si člověk vystačí se základní objemem 526 l (+61 l oproti předchůdci).
Pro cestování na dlouhé vzdálenosti, nebo několikadenní pobyt na zadních sedadlech, je praktická varianta Legacy naprosto ideální volbou. Z pohledu řidiče se oproti sedanu prakticky nic nemění. I zde proto platí, že všechny ovládací prvky jsou dobře na dosah a velmi snadno se pamatuje jejich umístění. Zásluhu na tom má především dobrá viditelnost a srozumitelnost ukazatelů, jenž zajišťuje kombinace modrého podkladu a bílého osvětlení hlavních údajů. Zejména pak hlavních provozních hodnot, jako stav paliva v nádrži, rychlost, otáčky motoru či ukazatel aktuální žíznivosti paliva. Interiér, stejně jako zbytek tlačítek, je již tradičně vybaven agresivně rudým zbarvením. Na středovém tunelu nyní najdeme více odkládacích míst díky využití možnosti elektronické parkovací brzdy. Ta je schopna se při rozjezdu (i na zpátečku) sama odbrzdit, což méně nadaným řidičům přijde vhod.
Legacy je celkově pohodlnější, kultivovanější a rozměrnější, naproti tomu ztratilo jisté procento komunikativnosti. Ale přesto jsou pohyby a náklony vozu velmi dobře čitelné a v případě lehkého vybočení zádě ze zvolené stopy, stačí pouze intuitivní korekce kůží obšitým volantem a jede se dál.
Ukázkově ekonomický provoz
Velmi příjemným překvapením je schopnost velmi ekonomické jízdy i přes stálý pohon všech kol, jenž vždy spolyká trochu použitelného výkonu pro sebe sama. Proto jsem až skoro nevěřícně sledoval ukazatel celkové spotřeby paliva, jenž ve výsledku ukazoval kombinovanou spotřebu 5,8 litrů na 100 ujetých kilometrů.
Dvoulitrový turbodiesel boxer, který Subaru tradičně stvořilo s protiběžnými písty, nabízí v kombinaci s přímým vstřikováním Common-rail výkon 150 koní a 350 N.m točivého momentu. Ten je k dispozici od 1 800 1/min, použitelný výkon motoru ale přesto nastupuje zhruba od 1 200 1/min. Nejlépe se motor samozřejmě cítí ve středních otáčkách a subjektivně působí rychleji, než motor s papírovým výkonem 150 koní. V momentě, kdy budete vyžadovat vysloveně dynamickou jízdu, vám ale zmíněné stádečko příliš neposlouží, 150 koní na velké Legacy přece jen spíše minimální přijatelná porce.
Předností motoru je, krom jeho spotřeby, solidní kultivovanost a relativně tichý projev, tedy na dieselové kombi. Zvenku tak sice nepůsobí, ale v momentě, kdy za sebou zavřete dveře, rachot dvoulitru zmizí kamsi za zvukotěsnou bariéru.
Rozum na prvním místě
Vozy značky Subaru jsou díky mnohým úspěchům hlavně na kolbištích světových rallye spjaty s nemalými emocemi, nic podobného ale od Legacy s dieselovým dvoulitrem určitě nečekejte. Úsměv na tváři vám vyčaruje leda u čerpací stanice, jinde vás bude těšit spíše svým klidem a rozvážností. Boxer diesel ostatně pohodovému charakteru auta nestojí v cestě ani v jiných ohledech, klasické naftové neduhy dává znát jen vibracemi v řadicí páce a v pedálech a vzdáleným „cvrkotem” samotného motoru. Vyloženě nepříjemným je snad jen ostrý dunivý zvuk při akceleraci, ke které ale jeho 150 koní až tak nesvádí.
Krom toho představuje vznětový dvoulitr boxer špičku ve své třídě. Když k tomu připočteme nízkou spotřebu paliva, velký zavazadelník a stálý pohon všech kol, představuje model Subaru Legacy kombi 2,0D velmi rozumnou kombinaci. Což mimochodem umocňuje i skutečnost, že cena testovaného vozu činí přijatelných 855 000 Kč.
Technická Data
Motor
Horizontálně uložený, vznětový čtyřválec typu boxer
Objem: 1998 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3600 1./min
Největší točivý moment: 350 N.m při 1800 - 2400 1./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová ručně řazená převodovka. Pohon všech kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 203 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,9 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 65 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4775 mm
Šířka: 1780 mm
Výška: 1535 mm
Rozvor náprav: 2750 mm
Pohotovostní hmotnost: 1557 kg
Objem zavazdadlového prostoru/při sklopení sedadel: 526 l/1726 l
Cena
Cena testovaného vozu: 855 000 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva