Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale...
22.8.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
Subaru Forester prošlo faceliftem, který kromě drobností přinesl jednu historickou změnu - novou generaci benzinového boxeru. Jak funguje?
Přehled kapitol
Subaru Forester figuruje na trhu ve stávající generaci od roku 2008, takže nastal nejvyšší čas na modernizaci. Vzhledem k tomu, jací zákazníci touží po hranatém modelu Forester, nebylo nutné nějak radikálně upravovat design. Fotrester je klasik, který si svou základní koncepci drží už několik desetiletí. Vylepšovaly se pouze naprosté detaily. Ovšem samotnou kapitolou je technika. V případě zážehového benzinového dvoulitru se bavíme o záležitosti staré více než dvacet let. Pravda, možná fungovala docela dobře, nicméně dvacet let už je pořádná porce i na tento motor. Konstruktéři tedy připravili novou generaci, která je jiná prakticky úplně ve všem a tuhle novinku dostal jako první právě Forester.



Změny po vzoru Imprezy XV
Bonton našich redakčních testů velí začít od designu, takže než se dostaneme k technickému jádru věci, stručně si shrňme inovace, které se odehrály na karoserii. Nebojte se, moc jich není. Nejvýznamnější a prakticky jedinou podstatnou změnou je přepracovaná stříbrná maska chladiče. Není to zas až tak dávno, co se s úplně stejným provedením představila Impreza XV. Zpětná zrcátka dostala optimalizovaný tvar (to kvůli lepší aerodynamice) a integrované blinkry složené z LED diod. Nakonec zmíním jiný design litých kol o průměru sedmnáct palců, která jsou součástí testované vyšší výbavy XS. Tím je výčet exteriérových inovací prakticky vyčerpán.
SUV z dílny Subaru tedy zůstalo stále stejné. Nová maska mě osobně kdo ví jak neuchvátila, ale to je věc názoru. I po modernizaci platí, že jde o konzervativně tvarované praktické SUV, což je jen a jen dobře. Skutečně si nedovedu představit Foresteru vyvedeného v nějakém fluidním nebo podobně „moderním“ designovém stylu.
Přístrojovka v hlavní roli
Se změnami v interiéru to je naprosto shodné jako s novinkami na vnější karoserii. Vylepšovaly se totiž pouze detaily a rozšiřovala se výbava. Jakmile se posadíte za volant, okamžitě rozpoznáte zřejmě to nejdůležitější, co letošní facelift přinesl - přepracovaný přístrojový štít. Musím uznat, že ačkoliv je jednoduchý, působí hodnotně a především je výborně čitelný. K dispozici je dominantní otáčkoměr a rychloměr velmi ambiciózně číslovaný až do 240 km/h. Uprostřed je displej palubního počítače. Nějaké barevné kreace po vzoru Audi nečekejte. Také displej je zcela jednoduchý. Ve spodní části pak řidič sleduje množství paliva v nádrži a analogický ukazatel aktuální spotřeby. Stručně řečeno, nový přístrojový štít vypadá dobře a výborně se čte. Tak to má být. Škoda pouze toho, že se údaje zobrazené na displeji stále přepínají pěkně postaru kolíčkem schovaným za volantem.
Další novinkou je přítomnost audiosystému s barevným displejem o velkosti 4,3 palce, na kterém se po zařazení zpátečky ukáže obraz ze zadní parkovací kamery. Je trochu s podivem, že se u Foresteru, tedy u ne zrovna levného SUV, taková věc objevuje až v roce 2011 (konkurence tyto záležitosti už dávno má), ale pořád platí „lepší pozdě než později“. Na druhou stranu je nutné pochválit ovládání audia, protože je jednoduché a intuitivní. Některé značky jsou v tomto ohledu podstatně horší. Například zobrazení složek uložených na externím zařízení připojeném přes USB port bývá občas neřešitelný problém. Aby byl výčet interiérových novinek úplný, je nutné ještě přidat informaci o tom, že se ve výbavě objevila také automatická dvouzónová klimatizace. Opět pro ni platí to samé, co pro parkovací kameru. Už bylo na čase.
Dá se říci, že zmíněným změnami Subaru jen lehce optimalizovalo svůj léta velmi dobře fungující model. Ani po faceliftu nemůžete od Foresteru čekat hodnotně vypadající měkčené plasty a zajímavé designové prvky v interiéru. Také nejnovější provedení je především praktické, kvalitně zpracované a účelné. Velkou předností vozu je hlavně prostor v interiéru. Možná byste byli překvapení tím, co tento model nabízí pro cestující ve druhé řadě. Za řidičem vysokým 185 centimetrů se stejně vysoký člověk posadí s naprostým přehledem. Dostatek místa je jak před koleny, tak nad hlavou. Že jde o praktický automobil, dokazuje mimo jiné i zavazadelník. V základním uspořádání sem naložíte 460 litrů, po sklopení zadních sedaček pojme Forester objem 1 610 litrů. Opěradla druhé řady sedadel se sklápí do úplné roviny jednoduše pomocí páček umístěných po stranách zavazadelníku.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před hodinouNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07