Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale...
22.8.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
Subaru Forester prošlo faceliftem, který kromě drobností přinesl jednu historickou změnu - novou generaci benzinového boxeru. Jak funguje?
Přehled kapitol
Subaru Forester figuruje na trhu ve stávající generaci od roku 2008, takže nastal nejvyšší čas na modernizaci. Vzhledem k tomu, jací zákazníci touží po hranatém modelu Forester, nebylo nutné nějak radikálně upravovat design. Fotrester je klasik, který si svou základní koncepci drží už několik desetiletí. Vylepšovaly se pouze naprosté detaily. Ovšem samotnou kapitolou je technika. V případě zážehového benzinového dvoulitru se bavíme o záležitosti staré více než dvacet let. Pravda, možná fungovala docela dobře, nicméně dvacet let už je pořádná porce i na tento motor. Konstruktéři tedy připravili novou generaci, která je jiná prakticky úplně ve všem a tuhle novinku dostal jako první právě Forester.
Změny po vzoru Imprezy XV
Bonton našich redakčních testů velí začít od designu, takže než se dostaneme k technickému jádru věci, stručně si shrňme inovace, které se odehrály na karoserii. Nebojte se, moc jich není. Nejvýznamnější a prakticky jedinou podstatnou změnou je přepracovaná stříbrná maska chladiče. Není to zas až tak dávno, co se s úplně stejným provedením představila Impreza XV. Zpětná zrcátka dostala optimalizovaný tvar (to kvůli lepší aerodynamice) a integrované blinkry složené z LED diod. Nakonec zmíním jiný design litých kol o průměru sedmnáct palců, která jsou součástí testované vyšší výbavy XS. Tím je výčet exteriérových inovací prakticky vyčerpán.
SUV z dílny Subaru tedy zůstalo stále stejné. Nová maska mě osobně kdo ví jak neuchvátila, ale to je věc názoru. I po modernizaci platí, že jde o konzervativně tvarované praktické SUV, což je jen a jen dobře. Skutečně si nedovedu představit Foresteru vyvedeného v nějakém fluidním nebo podobně „moderním“ designovém stylu.
Přístrojovka v hlavní roli
Se změnami v interiéru to je naprosto shodné jako s novinkami na vnější karoserii. Vylepšovaly se totiž pouze detaily a rozšiřovala se výbava. Jakmile se posadíte za volant, okamžitě rozpoznáte zřejmě to nejdůležitější, co letošní facelift přinesl - přepracovaný přístrojový štít. Musím uznat, že ačkoliv je jednoduchý, působí hodnotně a především je výborně čitelný. K dispozici je dominantní otáčkoměr a rychloměr velmi ambiciózně číslovaný až do 240 km/h. Uprostřed je displej palubního počítače. Nějaké barevné kreace po vzoru Audi nečekejte. Také displej je zcela jednoduchý. Ve spodní části pak řidič sleduje množství paliva v nádrži a analogický ukazatel aktuální spotřeby. Stručně řečeno, nový přístrojový štít vypadá dobře a výborně se čte. Tak to má být. Škoda pouze toho, že se údaje zobrazené na displeji stále přepínají pěkně postaru kolíčkem schovaným za volantem.
Další novinkou je přítomnost audiosystému s barevným displejem o velkosti 4,3 palce, na kterém se po zařazení zpátečky ukáže obraz ze zadní parkovací kamery. Je trochu s podivem, že se u Foresteru, tedy u ne zrovna levného SUV, taková věc objevuje až v roce 2011 (konkurence tyto záležitosti už dávno má), ale pořád platí „lepší pozdě než později“. Na druhou stranu je nutné pochválit ovládání audia, protože je jednoduché a intuitivní. Některé značky jsou v tomto ohledu podstatně horší. Například zobrazení složek uložených na externím zařízení připojeném přes USB port bývá občas neřešitelný problém. Aby byl výčet interiérových novinek úplný, je nutné ještě přidat informaci o tom, že se ve výbavě objevila také automatická dvouzónová klimatizace. Opět pro ni platí to samé, co pro parkovací kameru. Už bylo na čase.
Dá se říci, že zmíněným změnami Subaru jen lehce optimalizovalo svůj léta velmi dobře fungující model. Ani po faceliftu nemůžete od Foresteru čekat hodnotně vypadající měkčené plasty a zajímavé designové prvky v interiéru. Také nejnovější provedení je především praktické, kvalitně zpracované a účelné. Velkou předností vozu je hlavně prostor v interiéru. Možná byste byli překvapení tím, co tento model nabízí pro cestující ve druhé řadě. Za řidičem vysokým 185 centimetrů se stejně vysoký člověk posadí s naprostým přehledem. Dostatek místa je jak před koleny, tak nad hlavou. Že jde o praktický automobil, dokazuje mimo jiné i zavazadelník. V základním uspořádání sem naložíte 460 litrů, po sklopení zadních sedaček pojme Forester objem 1 610 litrů. Opěradla druhé řady sedadel se sklápí do úplné roviny jednoduše pomocí páček umístěných po stranách zavazadelníku.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
- Masarykův okruh v roce 2025 29.1.2025
- KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota 29.1.2025
Nejčtenější články
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024 - Rozklad největšího evropského výrobce motorek pokračuje, bez kupce krach zabije i jeho závodní aktivity
31.12.2024 - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
31.12.2024 - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
31.12.2024 - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
31.12.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.30. 23:32 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch