Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Škoda Roomster 1,2 TSI: facelift prospěl
2.2.2011 | David Siegl | Přidat příspěvek
Mladoboleslavské MPV prošlo loni modernizací v rámci faceliftu sesterské Fabie. V redakčním testu jsme vyzkoušeli úspornou variantu Roomsteru s novým motorem 1,2 TSI ve slabším provedení s 63 kW.
Přehled kapitol
Kompaktní MPV Škoda Roomster, která po technické stránce vychází ze současné generace Fabie a předchozí generace Octavie, nepatří zrovna k prodejním hitům, jakkoli za propadák ji též označit nelze. K její větší atraktivitě by měly přispět i nedávné úpravy, které změnily její vzhled a pod kapotu dostaly několik nových motorů. Vyzkoušeli jsme jeden z nich, malé čtyřválcové turbo 1,2 TSI. Jak s ním Roomster funguje?
Svěží vzhled, vylepšený interiér
Omlazená varianta s sebou tradičně přináší osvěžení předních partií a několika dalších detailů. Nejzásadnější změnou jsou pochopitelně nově tvarovaná přední světla. Proporce se však změnily i na mřížce chladiče a také na předním nárazníku, který se po stranách láme ve stylu nových modelů Volkswagenu. V rozích nárazníku se pak usadila mlhová světla, jenž svou velikostí odkazují na minulé generace. Výsledkem omlazovací kůry je poněkud dospělejší vzhled, který byl dosažen optickým rozšířením celého vozu.
Revidovaný interiér se může pochlubit kvalitněji vyhlížejícími a na dotek příjemnějšími materiály. Výrobce slibuje i vyšší úroveň dílenského zpracování, tu je ale těžké jen u pár tisíc kilometrů „jetého” auta posoudit. Ať už je to s tímto aspektem jaké chce, z interiéru vzniklo příjemnější místo k pobytu.
Přední sedadla jsou pohodlná, ale mají krátké sedáky a jen minimální oporu v bocích. Místo řidiče je vybaveno polohovatelnou loketní opěrkou, která navíc ukrývá úložný prostor pro drobné předměty. Šikovným detailem je třeba i gumové lanko umístěné nad úložným prostorem ve dveřích, může pomoci uchytit například důležité papíry.
Volant se velmi příjemně drží, příjemné mi přišly i páčky pod volantem s dobrým tvarem. Jednoduchost, stručnost a celková uživatelská přátelskost ovládání multimediálního sytému a funkcí v něm nepotřebuje dlouhých komentářů, ostatně je známe i z jiných modelů značky.
Variabilní a prostorný, hlavně vzadu
Místa na zadních sedadlech je opravdu hodně. Nejvíce pak vyniká především bohatá nabídka místa před koleny cestujících. Ti si mohou vychutnat vyšší polohu sedáků a více místa v oblasti loktů. Trojce zadních sedadel, z nichž to uprostřed je užší, nabízejí dlouhý seznam možností variability díky systému, kterému škodovka říká Varioflex. Snadná manipulace zajistí nejen tradiční možnosti pohybu, ale díky malé hmotnosti taky kompletní vyjmutí, takže v případě potřeby velkého převozního prostoru, za pouhé dvě minuty lze Roomstera přeměnit na ministěhovák. Po krátkém nácviku by navíc i vyjmutí celého jednoho sedadla měla zvládnout i křehčí žena.
Poněkud nešikovné je ovšem středové sedadlo, které díky malým rozměrům platformy, nedorostlo do dospělého stavu. Nejen že je příliš úzké, ale navíc je oproti ostatním sedákům předsazené o několik centimetrů dopředu. Díky tomu nelze umístit sedáky do roviny a proto je vzniklou mezerou vidět do zavazadlového prostoru.
Velkorysost vnitřního prostoru naopak umocňuje dvoudílná prosklená střecha. Nelze s ní sice manipulovat, ale k jejímu zakrytí slouží dvojice roletek.
Do zavazadelníku o základním objemu 509 litrů je díky jednodílným pátým dveřím snadný přístup. Ale vzhledem k výšce otevření pátých dveří, by měli mít delší madlo. Nižší postavy by mohli mít problém na něj dosáhnout. Vnitřek zavazadlového prostoru nabídne zcela pravidelný tvar, užitečné háčky na tašky, nebo šikovný tvarovatelný rozdělovač. Klasickou plnohodnotnou rezervu pak najdeme pod podlahou.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 48 minutami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 2 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1