Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Renault Fluence 1,6 16V: elegantní láce
10.5.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Lidem od Renaultu došlo, že když je něco levné, nemusí to být zjevné na první pohled. Model Fluence pořídíte už za tři sta tisíc, přesto je nejen prostorný a praktický, ale zároveň elegantní a komfortní. Přesně naplňuje přísloví za málo peněz hodně muziky.
Elegance nemusí být drahá
Renault Fluence byl představen v loni na frankfurtském autosalonu jako pokračovatel dlouhé tradice sedanů odvozených od Renaultů nižších středních tříd. Tvarově navazuje na současnou generaci modelu Mégane, přesto má svébytnou osobnost. Jeho technika není nejmodernější, ale o to v jeho případě vlastně nejde, chce být spolehlivým a nenáročným společníkem pro každý den.
Na český trh novinka dorazila v lednu tohoto roku a ihned šokovala velmi příznivým cenovým rozpětím. To a obliba vozů této kategorie na českém trhu přispělo k tomu, že po prvních dvou měsících prodejů byl Fluence vyprodán na další čtyři měsíce dopředu. O suverénním prodejním úspěchu tedy nemůže být sebemenší pochyb.
Předchozí sedany odvozené od modelové řady Mégane si zachovaly nejen jméno, ale i základní designové linie. To Fluence se vydal vlastní cestou. Dostal originální karoserii, která se sice hlásí k současnému Mégane, přesto je originálem. Základní proporce přední části jsou shodné, ovšem jinak tvarovaná kapota, světla a přední nárazník staví Fluence mimo jeho sourozence. Příď je laděna konzervativněji, což se k tříprostorové karoserii samozřejmě hodí. Z boku a zezadu už je příbuznost k Mégane Grantour zřejmější, změněno je jen to, co souvisí s jiným druhem karoserie. Stejně jako u přídě, i záď kvůli konzervativnějšímu tvaru světel působí usedlejším dojmem.
Interiér Méganu v bledě modré
Zatímco karoserie disponuje zcela originálním vzhledem, interiér se prakticky neliší od ostatních vozů Mégane. Erogonomie je tedy na stejné úrovni, jen na místo digitálních ukazatelů nastoupily klasické analogové. Z pozice řidiče jsou všechny ovládací prvky dobře po ruce a až na středový informační displej, který je v ostrém světle hůře čitelný, je vše přehledné. Celkový dojem mírně kazí použité plasty, nízká cena se přece jen musela někde projevit.
Hledání vhodné polohy v případě základní výbavy Confort ztěžuje pouze výškově stavitelný volant, což je stejné řešení jako u nejlevnějšího hatchbacku Mégane Generation. Na druhou stranu ale pomáhá možnost nastavení výšky u sedadla řidiče i předního spolujezdce. Samotné sedačky jsou sice pohodlné, ale bez sebemenšího bočního vedení. Středová loketní opěrka je dobře tvarována a její hloubka zajišťuje slušnou úložnou kapacitu. Vedle páky ruční brzdy najdeme tlačítko tempomatu a omezovače rychlosti. Zadní prostor je dimenzován opravdu bohatě, a to i nad hlavou. Potěší ne zrovna obvyklý detail, kterým jsou sluneční rolety integrované v druhém páru dveří.
Velmi sympatické je i zjištění, že součástí standardní výbavy testovaného vozu je vedle šesti airbagů, systémů ABS, EBV a ESP i palubní počítač, tempomat, elektrické ovládání zrcátek i oken ve všech dveřích, autorádio s CD přehrávačem a ručně stavitelná klimatizace s pylovým filtrem. Autorádio má vše co Renault slibuje, ale nahrazení otočného ovladače hlasitosti dvěma tlačítky je poměrně nešikovným, čas zdržujícím řešením.
Přístup k zavazadlovému prostoru o objemu 496 litrů umožňuje dostatečně velký vstupní otvor. Nevýhodu ovšem představuje vysoká nákladová hrana. V základním uspořádání sedadel je zavazadelník dlouhý 1025 mm, vysoký 504 mm a mezi podběhy kol široký 1160 mm. Sklopením děleného opěradla zadních sedadel lze úložný prostor ještě zvětšit.
Jednoduchá technika postačí
Dostáváme se k části vozu, na které se nejvíce „šetřilo”. V uvozovkách je to proto, že to neznamená, že je to špatně. Renault chtěl postavit levné auto, tak použil odzkoušená a jednoduchá řešení, která už prokázala dostatečnou funkčnost. Přední náprava je typu McPherson se vzpěrou vyztuženou obdélníkovými rameny (její původ je u minulé generace Mégane), vzadu se nachází prostorově úsporné polonezávislé zavěšení se zkrutnou příčkou. Už z tohoto popisu je jasné, že Fluence nebude žádný „drtič zatáček” a opravdu není. Odpružení je laděno polštářovitě a v kombinaci s pneumatikami o rozměrech 205/65 R15 poskytuje pozorohudnou dávku komfortu.
Při klidné jízdě vynikne snadné ovládání a ladná houpavost, kdy vůz sebejistě pohlcuje každou nerovnost. Naopak jakýkoliv pokus o svižnější jízdu je odmítnut. Při prudkých změnách směru má dlouhá záď tendenci vybočovat, v této chvíli však ihned zakročí standardně montované ESP. V ostrých zatáčkách je Fluence čitelně nedotáčivý, ale v plynulém oblouku dokáže dobře držet zvolenou stopu.
Jízdní komfort je velkou předností Fluence, horší je to s odhlučněním. S přibývající rychlostí se do kabiny dostává více a více zvuků od motoru, kol i obtékajícího vzduchu.
Testovaný model byl vybaven zážehovou šestnáctistovkou naladěnou na výkon 110 koní. Motor je spojen s ručně řazenou pětistupňovou převodovkou, která je nefrancouzky přesná. Jeho projev je ale unylý. Ovšem na poklidnou jízdu, na jakou je Fluence určen, bohatě postačuje a dech mu nijak zvláště nedochází ani při větším využití přepravní kapacity.
Při jízdě do 100 km/h lze snadno dosáhnout spotřeby paliva 6,0 litrů na 100 km/h. Při jízdě po městě ukazoval palubní počítač kombinovanou spotřebu 8,7 litrů na 100 km.
Závěr
Pokud jste dočetli až sem, je vám zřejmé, že Fluence je levný vůz se všemi plusy a mínusy, které to přináší. Přesto má své kouzlo. Rozhodně se jedná o velice pohledný vůz, který uspokojí hlavně klidného řidiče hledajícího především komfort, vnitřní prostor a jistou dávku charakteru.
Technické údaje
Motor
zážehový čtyřválec
Objem: 1598 ccm
Největší výkon: 81 kW (110 k) při 6000 1./min
Největší točivý moment: 151 N.m při 4250 1./min
Palivo: Benzin
Přenos výkonu: pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,0 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 8,7 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4618 mm
Šířka: 1809 mm
Výška: 1479 mm
Rozvor náprav: 2702 mm
Pohotovostní hmotnost: 1225 kg
Užitečná hmotnost: 500 kg
Ceny
Základní cena: 299 000 Kč
Cena testovaného modelu Renault Fluence Confort, 1,6 16V: 312 700 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před hodinou - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 2 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1