Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 5008 1,6 HDi 2014: větší rodině stačí půl milionu
13.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Facelift maskuje vrásky způsobené čtyřmi roky 5008 na trhu jen zvenčí. Pomůže prodejům malý naftový motor a stále sympatická cena?
Přehled kapitol
Pokud bych měl opětovně rozebírat problematiku kategorie MPV, jen bych se opakoval a nemohl bych začít jinak, než jak jsem činil v nedávné recenzi Opelu Zafira Tourer. Osobně si myslím, že nároky rodin na pohodlný transport obvykle dokáže uspokojit takřka každé kombi, před kterým nemusí v žádném ohledu dělat ústupky. Vnitřní rozměry a objemy zavazadelníků spolu s dalšími generacemi stále narůstají a dostávají se do zcela jiných sfér než kde byly ještě před několika lety. Roste tak bezpečnost, mnohdy pohodlí, kvalita a originalita naopak spíše klesá, jenže poslední dva faktory pronásledují veškerá nová auta.
Mnohokrát už zaznělo, že kombíky poslouží nejlépe posádkám, jejichž počet cestujících nepřekračuje čtyři. Jistě, většina aut má v technickém průkazu napsáno pět míst, kdo si ale myslí, že vzadu uprostřed bude křičet blahem, zřejmě tam nikdy ještě neseděl. Bývá dobré leda jako trest kamarádům za nadměrnou konzumaci alkoholu, či jako velmi krátká přepravní příležitost další osobě, která by jinak musela volat taxi. Tři a více plnohodnotnějších míst na sedadlech umístěných za B-sloupky musí otcové od rodin hledat u něčeho většího, nejčastěji u víceúčelových automobilů známých právě pod zkratkou MPV.
Do duše zákazníka této třídy jsem sice ještě díky bohu nepronikl, ale pro potenciální zákazníky takových kočárů mám pochopení. Zejména v situacích, kdy je rodinný rozpočet nebo počet parkovacích míst omezený, několik aut zkrátka nepřipadá v úvahu. A proč šetřit na pohodlí posádky, když výběr už dávno neznamená uslzelé oči z nevýrazného designu a naprosto nulových jízdních zážitků. Strach z nesprávné volby se však může podobat noční můře. Nabídka je totiž velmi pestrá a různorodá, přičemž nejostřílenějšími harcovníky revíru jsou Francouzi. Jen málokterý ale bude ve finále tak levný jako 5008.
Peugeot svůj „stěhovavý“ nealkoholický koktejl nabízí za ceny startující už pod hranicí 400 tisíc korun. Skutečně, za tyhle peníze se obvykle kupují menší auta, nikoli něco, co má blíže k malému autobusu. Případ testovaného vozu má k čtyřsettisícové metě daleko, ale prozradím, že jeho cenová politika za probádání stojí. Něco málo přes půl milionu za turbodiesel a pět regulérních míst přeci není vůbec špatná nabídka. Vyvstává tedy jen otázka, zda si dokázala už čtyřletá, třebaže nedávno faceliftovaná 5008 uchovat své dobré jméno a zda jí modernizace dodala nějaký ten vítr do plachet. Odpověď se pokusí dát následující recenze.
Lev s učesanou hřívou
Pětidveřovému kompaktnímu MPV Peugeotu i nadále chybí druhá varianta Grand, kterou nabízí technicky spřízněné C4 Picasso, dále třeba konkurenční Renault Scénic nebo Ford C-Max. S délkou karoserie přesahující 4,5 metru, rozvorem 2,73 metru a dobře využitým vnitřním prostorem však Peugeot po nějakém Grandu ani nevolá. Nestrádá, tudíž není čeho litovat. Pět i sedm míst dokáže nabídnout tak či onak a nepotřebuje na to žádnou extra verzi. Ve třetí řadě prodávané za 16 tisíc nenabízí o mnoho méně místa k životu než jeho sourozenec, ale jak už asi tušíte, beztak na ně nepřinutíte sednout nikoho jiného než děti. To potvrdila dříve praktická zkušenost s prostornější Zafirou i sedmístnou verzí 5008, které byly v naší redakci ještě nedávno k dispozici.
Faceliftem se po mém soudu Francouzi příliš nerozšoupli, na všechno se vykašlali a veškeré úsilí související s vpíchnutím adrenalinu do posledních roků života zaměřili výhradně na příď. Pryč jsou tedy konečně ty ošklivé, snad uměle protahované lampy, které stárnuly rychleji než dopékané pečivo. Dominantním poznávacím znakem jsou nové, vespod ukousnuté světlomety poukazující na příbuznost s menší 308 a crossoverem 2008. Přistřižení a načesání hřívy rodinného lva signalizuje i charakteristická maska chladiče nebo jinak tvarovaný nárazník. Sériově dodávanými LED proužky pro potřeby denního svícení automobilka dohání ujíždějící vlak.
Pokud by snad zákazníci volali „chceme víc!“, dealer vytáhne ceník s novými laky a koly a ukáže také na záď s nápisem Peugeot pod logem. Tím představení novinek exteriéru ale tak nějak končí. Zadní diody ve svítilnách zůstávají, stejný je i nárazník a proporce pátých dveří. Testovací vůz na mě ještě více než dříve působí dojmem sympatické alternativy kombi, do skupiny typických em-pé-véček přirovnávaným ke krabicím ho řadit jednoduše nehodlám.
Poslední 5008 opravdu není potřeba schovávat na nejodlehlejších místech parkovišť, protože u Peugeotu od počátku nechtěli o pojízdných akváriích ani slyšet. K ošklivosti takového Fiatu Multipla mělo pežotí MPV vždycky daleko, k extravaganci nového Picassa ovšem stejně tak. Zlatá střední cesta, chtělo by se říci. A spolu s tím pro mě osobně také nejlepší možné řešení.
Svěžejší příď jednoznačně omlazuje a dodává trochu té moderny, řekl bych, že opticky vůz nepatrně rozšiřuje. Chromové detaily a nové logo bez orámování také lépe sedlo a pokud bych něco nevítal, pak jen segmenty kolem mlhovek lemované pomyslnými hokejkami. Celkově však můžu ukázat jedničku elegantnímu hnědému laku (za 14 tisíc), gesto běžnější gladiátorským arénám patří sedmnáctipalcovým kolům bez ochrany proti otěru obrubníků. Jejich design není vůbec ošklivý, prakticky však pěkné při troše té nešikovnosti dlouho zůstat nemusejí.
Pokud bych neměl opomenou užitečné věci, pak to budou natáčecí bi-xenony, o které by žádná specifikace 5008 dle mého soudu neměla být ochuzena. S paketem Viditelnost 3 je dostanete v případě vrcholné výbavy za 22 tisíc a jak ještě prozradím, zrovna volba té nejvyšší dává docela smysl. Zezadu už je příbuznost k MPV pro ty rozměrné dveře zavazadelníku daleko patrnější, třebaže se Peugeot snažil zádi odlehčit černě maskovanými D-sloupky, celému vozu pak pokud možno co nejnižší karosérií. A skutečně, s hodnotou 1,65 metru patří k rekordmanům.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva