Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Infiniti FX37S: stačí šestiválec?
5.8.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Ještě před uvedením turbodeiselových motorů do SUV japonské značky Infiniti jsme vyzkoušeli pod kapotou špičkového modelu FX zážehový šestiválec 3,7 litru, který je menší alternativou pětilitrovému osmiválci.
Vlajková loď japonské značky Infiniti, model FX, se začal dodávat na český trh kromě osmiválcové varianty také s šestiválcem o objemu 3,7 litru a výkonu rovných 320 koní. Proto jsme se při převzetí fialového vozu se samoopravovacím lakem ptali: Stačí menší agregát tomuto dvoutunovému SUV?
Infiniti FX - svého času opravdu první sériové terénní kupé - mohla odborná i laická veřejnost poprvé obdivovat na autosalonu v Detroitu v roce 2003. Od té doby se na trhu objevila druhá generace a loni se tento vůz začal v kombinaci s osmiválcovým pětilitrovým motorem (380 koní) vozit oficiálně i do Čech. Letos přibyl pod jeho kapotu šestiválcový motor, který už používají ostatní modelové řady této luxusní značky z Asie.
My jsme tuto verzi získali do testu v provedení S a v kombinaci s atraktivním fialovým lakem, který je navíc odolný vůči drobným oděrkům. Vnější design Infiniti FX je kapitolou sám pro sebe a tento vůz se díky „dračím“ tvarům vymyká běžné automobilové konfekci. Po otevření dlouhé přední kapoty se ve velkém motorové prostoru krčí šestiválcový agregát, který svého výkonového maxima dosahuje až při 7000 otáčkách. Motor tedy musíte hodně vytáčet, pokud chcete s tímto vozem závodit. Sedmistupňová převodovka s možností řazení pod volantem nebude rozhodně proti, i když se raději přizpůsobí o něco komfortnější a klidnější jízdě.
U Infiniti FX37 S samozřejmě platí princip „něco za něco“. V tomto případě jsou dvě věci, které případného majitele budou možná trochu trápit. První se týká spotřeby. U téměř čtyřlitrového šestiválce s výkonem 320 koní nečekejte žádnou formu střídmosti, průměr okolo 17 litrů na 100 km ve městě a 12 litrů mimo město. Druhá poznámka směřuje na jinak skvělý podvozek a efektní 21palcová kola. Je totiž zřejmé, že jeho agilní chování znamená současně jistou ztrátu komfortu, a tak především na českých silnicích a městech bude tohle infiniti trpět. V lehkém terénu nebo při parkování de však nabízí FX37 S účinnou pomoc, kterou představuje kamerový systém AVM (Arround View Monitor) sestávající ze čtyř širokoúhlých minikamer (v náraznících a vnějších zpětných zrcátkách), které pomocí animace vytvoří na monitoru obraz, jakoby byla kamera umístěna nad vozidlem.
Ale zpátky na silnici, kde se japonské SUV cítí nejlépe. FX37 S má totiž velmi agilní jízdní vlastnosti, což je především zásluha řiditelné zadní nápravy RAS (Rear Active Steer), kdy elektromotor vychyluje o jeden stupeň zadní kola dle momentálních jízdních podmínek a poloměru zatáčky. Svou funkci má při rychlé jízdě také pohon všech kol ATTESA E-TS. Jedná se o elektromagneticky ovládanou lamelovou spojku v olejové lázni, která rozděluje točivý moment v rozpětí 0:100 až 50:50 ve prospěch zadních kol. Ve spojení s jednadvacetipalcovými nízkoprofilovými pneumatikami a velmi přesným řízením, které má navíc překvapivě rychlou odezvu, na rovné silnici ztratíte brzo kontakt s realitou a občas zapomenete na to, že existují nějaké fyzikálními zákony. Navíc si můžete nastavit charakteristiku tlumičů (režimy Auto/Sport) a ještě více tak „přitvrdit“ podvozek. Brzdy jsou samozřejmě dostatečné, ale právě při rychlejší jízdě nebo několikanásobném zpomalení za rychlosti kolem 200 km/h vám občas dají pocítit, jak velkou masu vlastně musí zvládat.
Konečnou odpověď, zda se vyplatí ušetřit nějaký ten stotisíc a nekoupit si pod přední kapotu královská osmiválec, nechávám na vás. Infiniti FX37 S je výrazně sportovně laděné SUV, šestiválcový motor pro jeho choutky sice stačí, ale musíte se spokojit spíše s cestovním tempem. Jakékoliv divočení vyžene spotřebu skoro na úroveň osmiválcové jednotky pod přední kapotou.
Technické údaje
Motor
Zážehový, vidlicový šestiválec 3,7 l
Objem: 3 696 ccm
Největší výkon: 235 kW (320 k) při 7 000 ot./min
Největší točivý moment: 360 Nm při 5 200 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová samočinná převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 233 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 16,8 l
Mimo město: 9,4 l
Kombinovaná: 12,1 l
Objem palivové nádrže: 90 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 865 mm
Šířka: 1 925 mm
Výška: 1 680 mm
Rozvor náprav: 2 885 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 120 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 410 l
Výbava a cena
Cena ve standardní výbavě: 1 506 900 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch