Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Hyundai Veloster Turbo 1,6 T-GDI: 186 koní v sexy balení
18.11.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) Veloster Turbo je zajímavý hlavně svým motorem. Splnila nová jednotka očekávání, chceme ji i do jiných modelů značky?
Přehled kapitol
Hyundai Veloster je u nás v redakci starým známým. V loňském roce mu pořádně provětral pírka kolega, ovšem příliš dobré vysvědčení mu nevystavil. Neokoukaný vzhled a dobrý, jen bohužel ne zrovna silný motor nedokázaly vyvážit nedokonalosti podvozku, který zklamal v mnoha ohledech. Rozčarování bylo o to větší, že už v té době i30 či i40 naznačily, jak dobrý podvozek Hyundai umí vytvořit. Velké otazníky pak u nás doprovázely zprávy o silnější verzi Turbo. Poučilo se Hyundai z ohlasů na chování atmosférické verze?
To ale asi není úplně to hlavní, co je na Velosteru Turbo zajímavé. Toto auto bylo, je a troufám si říci, že i zůstane na okraji zájmu. Silnější motor mu samozřejmě může pomoci, ovšem u českých velmi racionálně se chovajících zákazníků bude vždy tahat za kratší konec. Jsou tu ale jiní adepti, jejichž atraktivita by adopcí pohonné soustavy „Turbosteru” silně vzrostla. Civilnější i30 i její sourozenec Cee'd totiž podvozkově září a jejich schopnosti přímo volají po větším stádu koní. A jelikož se u nás asi těžko dočkáme verze s atmosférickým dvoulitrem, sázka na 1,6 T-GDI je sázkou na jistotu.
Přepadové vozidlo hvězdné pěchoty
Dříve, než se dostaneme k detailům pohonné soustavy, nemohu pominout jednu z nejsilnějších stránek Velosteru Turbo. Prý krása je jeho spása, prohlásil kolega. Já to u verze Turbo vidím trochu jinak. O některých ženách se říká, že nejsou krásné, ale že jsou zajímavé. Totéž bych použil v případě testovaného auta. Spousta křivek, proláklin a výstupků je příliš komplikovaná na to, aby se dala nazvat krásnou. Ovšem bráno jako celek doplněný šedým matným lakem, to už je jiný příběh. Slova „je tak škaredé, až je hezké” jsem slyšel příliš často na to, abych nad nimi mávnul rukou.
Ve srovnání s atmosférickou verzí působí přeplňovaný Veloster dramatičtěji. Hlavní zásluhu na tom má přepracováná příď, kde místo jednoduchého otvoru sání s „bradkou” spodního grilu zaujal jeden velký šestiúhelníkovitý otvor. Zprvu jsem si říkal něco o velké tlamě, jenže čím více jsem se na ni díval, tím vyváženěji na mě působila. Jen s jednou věcí jsem se nedokázal vypořádat, záhyby pod hlavními světlomety jsou mi velkou záhadou. Ano, působí dramaticky, ale jsou strašně samoúčelné.
Vzadu zase na dravosti přidává difuzor a větší křídlo na horní hraně zadního okna. Stejně jako vepředu, i zde byly lichoběžníkové mlhovky nahrazeny kulatými, které se pěkně doplňují s dvěma, bohužel falešnými, koncovkami výfuků. V celkovém hodnocení se shodnu s kolegou, z vůz levé strany, tedy z té, na které má jen jedny dveře, vypadá významně lépe.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 6 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 8 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 9 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 11 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva