Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV
28.2.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
Dosud byl C-Max spíše decentním autem. Co se změnilo s příchodem nové generace? Vyzkoušeli jsme ji ve verzi Grand s motorem 1,6 TDCi.
Přehled kapitol
Příběh kompaktního MPV C-Max se začal psát v roce 2003. Tehdy Ford využil úspěchů hatchbacku Focus a představil novinku, které na něj odkazovala přímo svým názvem - jmenovala se Focus C-Max. První generace ještě pocházela z doby, kdy pojem kinetický design nikomu nic neříkal a podle toho také vypadala. Byla konzervativní, decentní a v podstatě nudná. Svým vzhledem připomínala spíše modely značky Volkswagen a ani o interiéru se nedalo říci nic jiného, než že je nevýrazný.
V roce 2007 se dostal ke slovu facelift a s ním také výrazné změny. Od tohoto momentu výrobce vypustil z označení slovíčko Focus a nechal vzniknout samostatný model. Mimochodem podobný recept použila také Toyota, když začala současné generaci svého MPV říkat namísto Corolla Verso pouze Verso. Kromě nového jména a technických úprav přinesla modernizace také první designové prvky, které je možné považovat za takzvaně kinetické. Jenže i přes všechny inovace zůstal C-Max stále konzervativní. S příchodem druhé generace je ale vše jinak.
Nejnovější variace na známé téma
Nové vydání MPV C-Max se v mnoha odhledech od svého předchůdce významně liší a nejlépe to demonstruje design karoserie. Z automobilu původně připomínajícího spíše nenápadnou šedou myš se stalo neskutečně dynamicky střižené „empívíčko“. Především vyzývavá přední část s typickou maskou chladiče a sportovním nárazníkem mu dává bez nadsázky vzhled hot-hatche, jen poněkud přerostlého. Byl jsem velmi zvědav, zdali bude C-Max jezdit alespoň z poloviny tak dobře, jak vypadá.
Asi jste z předchozího odstavce pochopili, že si mě novinka svým vzhledem získala. Konečné hodnocení ale není až tak znamenité, jak by se mohlo zdát, protože se designérům dle mého názoru nepodařilo do celku stoprocentně začlenit zadní partie prodloužené karoserie. Oproti klasickému C-Maxu je Grand delší o 140 mm a má jinak tvarovaný D-sloupek, který spolu s koncovými svítilnami vytváří na bocích zvláštně vypadající zub. Posuvné dveře přidávají ještě jeden rušivý prvek - ničím nekamuflovaná pojezdová lišta nevypadá hezky, obzvlášť pokud si vyberete bílý lak karoserie. Základní C-Max je vzhledově vyváženější, a to nejen kvůli absenci posuvných dveří. Kromě toho, že je kratší (mimochodem veškeré délkové milimetry má na svědomí pouze rozvor) je také o 58 mm nižší.
Připravte se ke startu
Uvnitř je nový Ford C-Max odlišný od minulé generace ještě více než tomu je u designu karoserie. Stylisté použili současný designový jazyk automobilky velmi odvážně. Jeden by se výsledku nestačil divit, a jestliže patříte mezi příznivce střídmých, jednoduchých a čistých linií, pak se testovanému Fordu a jeho sourozencům obloukem vyhněte. Už několikrát jsem slyšel v souvislosti s C-Maxem přirovnání ke kosmické lodi. Je to trochu nadsázka, ale po osobní zkušenosti uznávám, že má něco do sebe. Především palubní deska a středový panel jsou všechno, jen ne střídmé. I já, ačkoli se nepovažuji za konzervativce, jsem si zprvu na jejich futuristické tvary musel zvykat ale po týdnu stráveném za volantem jsem C-Max vracel s tím, že se mi jeho ztvárnění interiéru zamlouvá.
Originálně je tvarované prakticky vše od přístrojového štítu až po tlačítka na čtyřramenném volantu. Netradiční tvary ale nikterak neubírají na přehlednosti. Nebýt panelu s malinkatými ovladači příplatkového audiosystému vybaveného navigací, mohl bych prohlásit, že je ergonomie bezchybná. Velmi efektně působí jízda s C-Maxem za tmy, kdy jsou veškeré ovladače a „čudlíky“ podsvětleny příjemnou modro-zelenou barvou, řidič je díky konstrukci středového panelu vším obklopen a navíc jsou v jeho zorném poli umístěny ještě dva poměrně velké displeje. Dojem kosmické lodi je dokonalý, zbývá pouze zmáčknout tlačítko startování motoru a vyrazit.
A jak je na tom kvalita zpracování interiéru? Budoucí majitelé se mohou těšit na kvalitní a takřka perfektně slícované plasty. Žádné pazvuky a vrzání při přejezdech nerovností se nekonalo.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva