Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Ford Focus 2011 1,6 Ti-VCT: nový Focus v praxi
6.4.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Očekáváná „trojka“ amerického bestselleru je konečně tady. Jako jedni z prvních jsme ji vyzkoušeli na českých silnicích. Jaká je?
Přehled kapitol
Málokterá automobilová premiéra si v poslední době vysloužila tolik pozornosti jako nový Focus. Jak by také ne, jeden z lídrů nižší střední třídy si za 12 let svojí výroby vydobyl výtečné renomé praktického auta s velkou přidanou hodnotou ve skvělých jízdních vlastnostech, které i v jiných oblastech průběžně pouští žilou programově zbožňovanému Golfu.
Dědicové Henryho Forda přitom tentokrát publikum pěkně napínali. První odhalení nového Focusu se událo na úsvitu roku 2010 na autosalonu v Detroitu, k jednomu jedinému vystavenému kusu v loňské Ženevě se stále směli přiblížit jen vyvolení. Už dlouho ale víme, že od počátku výroby budou k dispozici tři karosářské varianty vozu (pětidveřový hatchback, sedan a kombi) osazené moderními pohonnými jednotkami v čele s přímovstřikovými turbobenzíny EcoBoost. Do nabídky se navíc nově dostávají i ve třídě dosud nevídané aktivní bezpečnostní systémy.
Ford se už více než dvě dekády snaží svůj výrobní program maximálně globalizovat a o novém Focusu nelze mluvit jinak. Výroba se proto na sklonku loňského roku rozběhla v německém Saarlouis, americkém Michiganu, ruském Petrohradu a v nejbližší době se očekává její náběh rovněž v Thajsku a Číně.
Už od dob „tuzexových“ Escortů si Fordy nižší střední třídy vedou velmi dobře i v Čechách a v zajetých kolejích neomylně pokračoval i dosavadní Focus. Na ultrakonzervativním českém trhu nelze čekat žádný zásadní výkyv ani s příchodem nové generace. U většiny zákazníků bude jako vždy rozhodovat tradice, cena, či užitná hodnota a u těch, kteří auto nepotřebují jen pro jízdu z bodu E do bodu F snad také ona proklamovaná radost z řízení. Jak tohle všechno dohromady funguje u novinky, jsme trochu netradičně vyzkoušeli na provedení, po němž sáhne velké procento zákazníků Focusu: základní benzínová jedna-šestka v kombinaci se základní výbavou Trend.
Zevnějšek jako královna koloběžka
Vnější design je zvláště u novinek natolik subjektivní kategorií, že nemá smysl v tomto směru vynášet žádné precedentní rozsudky. Ani já jsem si nestihl Focus za pár dní testu „nakoukat“ natolik, abych mohl jednoznačně říci, jestli se mi líbí nebo ne, jakkoliv pozitivní emoce převládají.
S určitostí lze vysledovat jistou nejednoznačnost nového auta. Zprvu by se mohlo zdát, že Focus ve své třetí generaci navazuje na rozevlátý odkaz prvního auta svého jména, skutečnost je ale mnohem promyšlenější a více chladnokrevná. To je trochu škoda, protože první Focus byl po stránce designu opravdu pecka, která nenechala nikoho chladným. Umírněnější styl dvojky byl velkým vystřízlivěním, které částečně pomohl zatraktivnit „kinetický“ facelift z roku 2008.
I u novinky se vše samozřejmě odehrává v duchu „kinetického“ designu. Návrháři od Fordu počítali s tím, že stejně jako se slušní muži dívají ženám nejprve na obličej, budou se zákazníci i zákaznice Focusu dívat hlavně na jeho předek. Ten je se svými elegantně-agresivními rysy silně fotogenický a už tak dost hezký si vyloženě si říká o nějakou drsnější úpravu pro model ST či RS. Definitivně opuštěny byly trojúhelníkové tvary předních světel, zůstaly jen dynamicky protažené kapky v dražší výbavě s integrovanými LED diodami pro denní svícení. My jsme jezdili s halogenovou klasikou, ani testované výbavě Trend však v základu nechybí přední mlhovky obkličující mohutné mřížoví v nárazníku.
Boční profil zaujme ladným obloukem střechy, jejíž svážnice vzadu vyusťuje v poměrně rozměrné křidélko nad zadním oknem. Svalnatý zadek auta dává na odiv výrazné vydutí podběhů, zásadní je ale hlavně fakt, že na oltář sportovnější vizáže Ford definitivně obětoval koncová světla integrovaná do sloupků. Právě to je ale zřejmě nejkontroverznější částí vzhledu nového Focusu - teď tu máme něco jako zvětšeninu Fiesty včetně pomocných bočních okének. Vtipným detailem je ovšem záklopka nádrže přizpůsobená tvaru podběhů a světel. A ještě jedna pozitivní věc - Focus je sice obligátně o fous delší a širší, zato je o 13 mm nižší.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
18.12.2024 - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva