Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Citroën C3 Picasso 1,4 VTi: fešný pracant
11.1.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Francouzský Citroën takřka vždy vynikal osobitým designem. Po krátké éře všednosti devadesátých let se v novém miléniu vrátil ke kořenům a své postupně vybavil vysloveně avantgardním vzhledem. Ani nový model C3 Picasso není výjmkou a představuje zajímavě pojatou alternativu rodinného vozu.
Přehled kapitol
Novinka je vyráběna u slovenské Trnavy ve společné továrně PSA a jako základ převzala podvozkovou platformu Peugeotu 207, na níž je postaven vůz s délkou 408 cm, šiřkou 173 cm a výškou 162 cm. Ačkoliv jsou tyto rozměry typické spíš pro malá auta, Citroenu se podařilo vytvořit malý obývací pokoj na čtyřech kolech s celokově líbivým a netradičně řešeným designem.






Bezkonkurenční pojetí designu
Pohled na nové Picasso nabídne zajímavě členitá přední světla, která jsou protažena hlouběji do blatníků. Společně s mlhovými světly a otvory pro přívod vzduchu do motorového prostoru na spodní části nárazníku, vytvářejí velmi suverénní výraz s notnou dávkou dynamiky. Celkový dojem kazí pouze zadní svítilny, které jsou rozděleny do dvou částí z čehož ta spodní je přímo součástí zadního nárazníku, tento detail mi prostě nesedí.
Pohodlí a interiér
Vyšší pozice za volantem výrazně usnadňuje nastupování a pozitivně přispívá i k dobré viditelnosti z vozu. Ačkoliv si člověk občas připadá jako ve výkladní skříni, celkově je pobyt ve voze příjemný, za což může především dobře zpracovaný interiér, využívající příjemné plasty s netradiční povrchovou úpravou.
Malý žlábek pod okrajem palubní desky je sice velmi šikovný nápad na odklad drobnějších věcí, ale pouze do chvíle dokud neprojedete ostřejší zatáčkou. Díky malé hloubce a klouzavému povrchu totiž v úložném prostoru nic moc dlouho nevydrží.
Sedadla mají tuhé výplně, což u vozů s dvojitým šípem ve znaku nebývá zvykem. Řidič před sebou má tříramenný volant s hliníkovým dekorem, který se díky měkčenému plastu velmi příjemně drží. S prostorem na zadních sedadlech už je to horší, místo nad hlavou je až příliž, ovšem delší cestu si při výšce 185 cm dokážu představit jen těžko. Zároveň je nutno dodat, že příjemný kompromis mezi předním a zadním přepravním prostorem se najít dá.
Zavazadlový prostor
Zavazadelník nabídne při standardní rozložení kapacitu 0,385 m3, ale díky variabilitě vnitřního prostoru lze jeho objem zvětšit až na 0,500 m3. Když připočítám chytré pomůcky, jako dvojité dno, které lze zvednout o 12 cm a vytvořit tak rovnou nakládací plochu, velkou spoustu šikovných odkladových, nebo úložných prostor, musím uznat že nové Picasso je po všech stránkách velice praktické.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 9 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan