Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka
14.4.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Do testu jsme si přizvali zajímavou variantu kupé řady 3. Kupé v kombinaci se vznětovým čtyřválcem, automatickou převodovkou a pohonoem všech kol zní trochu jako šílená kombinace. Jak funguje?
Možná si říkáte, že testo tohoto vozu jste u nás už viděli. Nejste daleko od pravdy, ale nedávno jsme testovali BMW 320d Touring xDrive, tedy praktičtější variantu bavorské trojky. Dnes se podíváme na zoubek stylovějšímu kupé.
V dnešní době jsou modely s pohonem všech kol vyhledávaným prodejním artiklem. Je to právě pocit bezpečí na každém povrchu který zákazníci vyhledávají. Ostatně stejný pocit vytváří i trojkové kupé s automatickou převodovkou a vznětovým agregátem pod kapotou. I když na to nevypadá, vůz není vybaven M paketem, také proto mě překvapil standardně tvrdě nastavený podvozek. Ten má v kombinaci s tvrdými dojezdovými pneumatikami runflat s typickými českými silnicemi obvykle problémy a nejinak tomu bylo tentokrát - dobře smontovaý interiér to sice nedával tolik znát, tvrdé rány do podvozku ale zejména v pražských ulicích nedělaly vozu vůbec dobře. Pokud náhodou nejezdíte po těch lepších z českých silnici, doporučujeme se runflatů zbavit, pak se dokáže podvozek chovat vcelku spořádaně i na špatných površích.
Jízdní vlastnosti
Velkou devizou mnichovských zadokolek je bezpochyby schopnost popustit uzdu zadní části vozu při razantnějším přidání plynu, jakkoli poslední BMW jsou naladěny spíše nedotáčivě. V případě verze s pohonem všech kol xDrive můžete na tuto schopnost zapomenout, přešla již k trvalé nedotáčivosti tedy za všech okolností.
Nic to ale nemění na excelentní trakci pohonu všech kol, který v případě výrazně horších adhezních podmínek podává brilantní výkony. Lze s ním zažít i trochu té zábavy, ale pouze na sněhu nebo v mokru v nízkých rychlostech - pohon všech kol jinak relativně slabému motoru (na BMW...) nedovolí prakticky nic než čistou akceleraci. Ale to jistě není minus...
Chování motoru
Tím se dostáváme k tomu, co je ukryto pod kapotou. Pod ní je uložen vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litry, který produkuje výkon 176 koní (130 kW) a točivý moment 350 N.m. Vozu dodává solidní dynamiku, na ostřejší jízdu s ním ale můžete zapomenout - vůz váží přes 1 500 kilogramů a to už je na 170 koní dost velká porce.
Agregát je spojen s moderní samočinnou převodovkou, která plným rozsahem využívá kapacity šesti rychlostních stupňů. Při běžném režimu Drive jsou její reakce spíše pomalejšího rázu, i přeso se občas se dostaví menší cuknutí. Po přepnutí do režimu Sport se dočkáte rychlejší změny převodových stupňů, která přesto zůstává komfortní.
Vnitřní prostor
Co se týče interiéru, který je vyveden ve světlé barvě a s béžovým čalouněním sedadel není mu prakticky co vytknout. Najdete v něm vše co majitel mnichovských vozů očekává. Osobně jsem nejvíce ocenil tlustý volant od divize M, který ovšem v kombinaci s elektrickým posilovačem řízení neříká vůbec nic o tom, co se děje s podvozkem a předními koly.
Menší inovací je vnitřní osvětlení dveří pomocí oranžových LED diod. Zadní sedadla kupodivu nabídnou dostatek prostoru i dospělé cestující, schránka mezi zadními sedadly bohužel není tak praktická, jak se na první pohled může zdát. Výtku si nemohu odpustit k podavačům pásů, protože se dokážou z podávacích úchytů snadno vyvléknout a mnoho vám toho ve výsledku nepodají...
Závěr
Model 320d Coupe xDrive potvrdil, že i kupé s automatem a vznětovým motorem dokáže být kultivovaným společníkem na klidné cestování, který dokáže nabídnout vysoký styl a tu a tam i trochu zábavy.
Cena vozu s automatickou převodovkou, pohonem všech kol a doplňkovou výbavou se ale vyšplhala až k metě 1,5 milionu korun, což rozhodně není málo. Za tuto cenu by lecko mohl očekávat více kultivovanosti i dynamiky, které naftový čtyřválec zkrátka není s to poskytnout...
Technické údaje
Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1995 ccm
Největší výkon: 130 kW (176 k) při 4000 1./min
Největší točivý moment: 350 N.m při 1750 - 3000 1./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová samočinná převodovka. Pohon zadních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 224 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,5 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 7,9 l
Objem palivové nádrže: 63 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4580 mm
Šířka: 1782 mm
Výška: 1395 mm
Rozvor náprav: 2760 mm
Pohotovostní hmotnost: 1530 kg
Užitečná hmotnost: 405 kg
Ceny
Základní cena: 1 088 638 Kč
Cena testovaného modelu BMW 320d xDrive: 1 453 325 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 46 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 46 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:13 - Shr3k
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan