Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka
14.4.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Do testu jsme si přizvali zajímavou variantu kupé řady 3. Kupé v kombinaci se vznětovým čtyřválcem, automatickou převodovkou a pohonoem všech kol zní trochu jako šílená kombinace. Jak funguje?
Možná si říkáte, že testo tohoto vozu jste u nás už viděli. Nejste daleko od pravdy, ale nedávno jsme testovali BMW 320d Touring xDrive, tedy praktičtější variantu bavorské trojky. Dnes se podíváme na zoubek stylovějšímu kupé.
V dnešní době jsou modely s pohonem všech kol vyhledávaným prodejním artiklem. Je to právě pocit bezpečí na každém povrchu který zákazníci vyhledávají. Ostatně stejný pocit vytváří i trojkové kupé s automatickou převodovkou a vznětovým agregátem pod kapotou. I když na to nevypadá, vůz není vybaven M paketem, také proto mě překvapil standardně tvrdě nastavený podvozek. Ten má v kombinaci s tvrdými dojezdovými pneumatikami runflat s typickými českými silnicemi obvykle problémy a nejinak tomu bylo tentokrát - dobře smontovaý interiér to sice nedával tolik znát, tvrdé rány do podvozku ale zejména v pražských ulicích nedělaly vozu vůbec dobře. Pokud náhodou nejezdíte po těch lepších z českých silnici, doporučujeme se runflatů zbavit, pak se dokáže podvozek chovat vcelku spořádaně i na špatných površích.
Jízdní vlastnosti
Velkou devizou mnichovských zadokolek je bezpochyby schopnost popustit uzdu zadní části vozu při razantnějším přidání plynu, jakkoli poslední BMW jsou naladěny spíše nedotáčivě. V případě verze s pohonem všech kol xDrive můžete na tuto schopnost zapomenout, přešla již k trvalé nedotáčivosti tedy za všech okolností.
Nic to ale nemění na excelentní trakci pohonu všech kol, který v případě výrazně horších adhezních podmínek podává brilantní výkony. Lze s ním zažít i trochu té zábavy, ale pouze na sněhu nebo v mokru v nízkých rychlostech - pohon všech kol jinak relativně slabému motoru (na BMW...) nedovolí prakticky nic než čistou akceleraci. Ale to jistě není minus...






Chování motoru
Tím se dostáváme k tomu, co je ukryto pod kapotou. Pod ní je uložen vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litry, který produkuje výkon 176 koní (130 kW) a točivý moment 350 N.m. Vozu dodává solidní dynamiku, na ostřejší jízdu s ním ale můžete zapomenout - vůz váží přes 1 500 kilogramů a to už je na 170 koní dost velká porce.
Agregát je spojen s moderní samočinnou převodovkou, která plným rozsahem využívá kapacity šesti rychlostních stupňů. Při běžném režimu Drive jsou její reakce spíše pomalejšího rázu, i přeso se občas se dostaví menší cuknutí. Po přepnutí do režimu Sport se dočkáte rychlejší změny převodových stupňů, která přesto zůstává komfortní.
Vnitřní prostor
Co se týče interiéru, který je vyveden ve světlé barvě a s béžovým čalouněním sedadel není mu prakticky co vytknout. Najdete v něm vše co majitel mnichovských vozů očekává. Osobně jsem nejvíce ocenil tlustý volant od divize M, který ovšem v kombinaci s elektrickým posilovačem řízení neříká vůbec nic o tom, co se děje s podvozkem a předními koly.
Menší inovací je vnitřní osvětlení dveří pomocí oranžových LED diod. Zadní sedadla kupodivu nabídnou dostatek prostoru i dospělé cestující, schránka mezi zadními sedadly bohužel není tak praktická, jak se na první pohled může zdát. Výtku si nemohu odpustit k podavačům pásů, protože se dokážou z podávacích úchytů snadno vyvléknout a mnoho vám toho ve výsledku nepodají...
Závěr
Model 320d Coupe xDrive potvrdil, že i kupé s automatem a vznětovým motorem dokáže být kultivovaným společníkem na klidné cestování, který dokáže nabídnout vysoký styl a tu a tam i trochu zábavy.
Cena vozu s automatickou převodovkou, pohonem všech kol a doplňkovou výbavou se ale vyšplhala až k metě 1,5 milionu korun, což rozhodně není málo. Za tuto cenu by lecko mohl očekávat více kultivovanosti i dynamiky, které naftový čtyřválec zkrátka není s to poskytnout...
Technické údaje
Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1995 ccm
Největší výkon: 130 kW (176 k) při 4000 1./min
Největší točivý moment: 350 N.m při 1750 - 3000 1./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová samočinná převodovka. Pohon zadních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 224 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,5 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 7,9 l
Objem palivové nádrže: 63 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4580 mm
Šířka: 1782 mm
Výška: 1395 mm
Rozvor náprav: 2760 mm
Pohotovostní hmotnost: 1530 kg
Užitečná hmotnost: 405 kg
Ceny
Základní cena: 1 088 638 Kč
Cena testovaného modelu BMW 320d xDrive: 1 453 325 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 11 hodinamiNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07