Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4: vstříc novým zážitkům
21.9.2009 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
Čerstvou novinku mladoboleslavské automobilky Škoda s netradičně pojatým názvem Yeti jsme měli možnost otestovat ve verzi s nejsilnějším turbodieselem. Nejsme sice první, kteří píší své dojmy a zážitky s tímto čerstvým zbožím, ale můžeme vám nabídnout test nejsilnější verze se vznětovým dvoulitrem o výkonu 125 kW, který ještě zatím není oficiálně v prodeji.
Přehled kapitol
Krok novým směrem
Škoda Yeti je novinkou nejen jako vůz. Yeti je první vlaštovkou otevírající nové obzory a možnosti zákazníkům prahnoucí po „užitkovosti“ a „praktičnosti“ zabalené do příjemného „SUV“ kabátu. Nabízí se otázka, zda není v této nepříliš růžové době moc riskantní uvádět na trh nový vůz a navíc v přeplněné kategorii sportovně užitkových vozidel. Vedení by toto rozhodnutí zcela jistě smetlo ze stolu, kdyby před pár lety zákazníci nestáli téměř fronty na jakýkoli vůz této kategorie, jako kdysi na banány. Jenže doba se změnila, nabídka je mnohem pestřejší a Škoda Yeti se dnes bude muset o zakázniky hodně prát. Má šanci uspět?
Pseudo-SUV alias Yetiho design
Posoudit design Yetiho je velmi snadné. Vývojáři se vyhnuli podobným experimentům jako u Roomsteru a nadělili mu vcelku jednoduché a přehledné tvary. Přitom nemůžeme říci, že by Yeti na pohled nudil, ba naopak. Jeho karosérie má velmi osobitý styl, který spočívá ve spojení robustnosti a funkčních detailů.
Novinka má velmi výraznou přední masku chladiče, která jasně identifikuje příslušnost ke značce Škoda. Velmi pěkně a originálně vypadají výše položená mlhová světla s funkcí denního svícení, jež zčásti zasahují do světlometů hlavních. Ty mají i zde známou corner funkci pomáhající osvětlovat zatáčky. Zadní svítilny plynule přecházejí do černých sloupků svislé zádi a působí jemně a decentně. Velmi povedeně vypadá spodní stříbrný plast v zadním nárazníku, v němž je zasazen výfuk. To má zřejmě evokovat právě možnost i pohybu na nezpevněných cestách, stejně jako u Octavie Scout, ze které zdědil Yeti kvalitní podvozek.
Nová škodovka se řadí mezi kompaktní SUV. Je o pár centimetrů výše postavená než Octavia, což jasně nahrává lepšímu přehledu dění na silnici. Díky jednoduchým liniím, je karoserie velmi přehledná a výhled všemi směry dobrý jak při běžné jízdě, tak i při couvání.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 11 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel