Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Jízdní dojmy a další testy > Článek
První test Peugeot 508 2,2 HDi: svižná pohoda
17.2.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Francouská novinka na pomezí střední a vyšší střední třídy je v prodeji už i u nás. Ještě před jejím uvedením jsme ji krátce projeli ve slunném Španělsku.
Model 407 patřil mezi povedené automobily, k dobytí pomyslného trůnu ve svém segmentu však potřeboval výraznou generační obměnu. Ta přichází ve formě Peugeotu 508, který zároveň nahrazuje model 607. Dokáže za jednu cenu nabídnout dvojnásobné množství muziky?
Nikdy neříkej nikdy. Zejména v automobilovém odvětví platí toto pořekadlo dvojnásob. Co jeden odmítá, druhý vychvaluje. Za rok přitom může celá situace vypadat zcela jinak. Leckdy za necelý rok, o čemž svědčí i můj případ. Loni v dubnu totiž Peugeot představil sportovní kupé RCZ, s jehož vzhledem by francouzská automobilka mohla okamžitě vyhrávat veškeré motoristické soutěže krásy. Jízdní výkony benzinových verzí pak nejednoho příznivce rychlých kol utvrdily v názoru, že tohle je nejlépe znějící a nejlépe jezdící peugeot za posledních... No, mnoho let. Dieselový model by mne však k podpisu kupní smlouvy nepřiměl, ačkoli vina pohonné jednotky to rozhodně nebyla. Značka to dokazuje právě nyní s příchodem nové modelové řady 508, která v nabídce nahradí sedan a kombi 407 a vlajkovou loď 607. Pod jeho kapotou bych se totiž turbodieselu vůbec nebránil.
Tip: Přečtěte si náš podrobný test Peugeotu RCZ 1,6 THP 200.
Nový motor 2,2 HDI je totiž velmi povedený. V repertoáru nahrazuje starší pohonnou jednotku 2,7 HDi, s níž sdílí stejný výkon 150 kW, točivý moment však doznal nepatrného navýšení. Spotřeba přesto poklesla o 30 procent. Motor váží o 5 kg méně a jeho akustický projev nepřipomíná chraplající turbodiesely z počátku nového milénia, a to ani během ranního studeného startu, na druhou stranu oproti šestiválcovému 2,7 HDi se projevuje přede jen výrazněji. Technici Peugeotu vytvořili zcela nový tvar spalovacích komor, snížili kompresní poměr, aplikovali lehčí titanové lopatky turba a vstřikování dostalo trysky s osmi namísto sedmi otvorů. Pohonnou jednotku zkompletovali se samočinnou převodovkou Aisin AM6, která řadí rychleji než automat v modelu 407.
V praxi to poznáte již během prvních kilometrů. Pětsetosmička se pohybuje s naprostou nenuceností, jakou po zařazení voliče převodovky do polohy D známe spíše v podání německé prémiové ligy. Plynový pedál briskně reaguje na každý váš pohyb, a to jak při přidávání, tak i ubírání. Těšit se tak můžete na svižné předjížděcí manévry i na bezmyšlenkovité plynutí krajinou, kdy vás nebude nic obtěžovat.
Stejně jako Audi, BMW nebo Mercedes se totiž Peugeot projevuje vyspělým podvozkem, který rozhodně nepotvrzuje zvěsti o francouzské změkčilosti. Neznamená to však, že byste v kabině nenalezli pohodlí. A to díky nové přední nápravě, která právě u motoru 2,2 HDi nepoužívá vzpěry MacPherson jako zbytek nabídky 508. Místo toho sází na dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí, kdy je separována funkce odpružení a zatáčení. Síla pohonné jednotky tak není přenášena do řízení, přestože o stavu předních kol máte obvykle dostatek informací. Zadní víceprvková náprava celý komplet doplňuje, ve srovnání s předchůdcem přitom vůbec nepřenáší rány do karoserie. Příjemnější život tak budou mít hlavně cestující vzadu - i z toho důvodu, že Peugeot zvětšil rozvor mezi nápravami o 92 mm.
Interiér je poměrně výrazně soustředěn na řidiče. Na přání si můžete sedadlo za volantem nechat vybavit takovým masážním strojkem, jaký je rovněž důvěrně známý majitelům německé trojky. Jeho činnost neruší ani při rychlé a dynamické jízdě a velmi brzy se s ním sladíte, stejně jako s pádly pod volantem. Jejich povrch sice nezdobí hliník nebo jemná kůže, ale ani plastový výlisek nebude důvodem ke stížnosti, zejména s ohledem na rychlost, s jakou elektronika reaguje navydané pokyny. Ostatně, kvitovat byste měli již pouhý fakt, že oba prvky - tedy „masáže a pádla” - se v peugeotu objevují poprvé. Z dříve představených modelů 3008 a 5008 se naopak před čelní okno pětsetosmičky dostalo výklopné plexisklo ve stylu head-up displeje, kde můžete veškeré informace nastavovat dle libosti. Ovšem pouze před jízdou, ovládání se totiž trochu nešikovně skrylo do schránky nalevo od volantu.
Na rozdíl od Peugeotu 407 však již nebudete muset zastavovat při zadávání informací do satelitní navigace nebo při získávání důležitých dat z palubního počítače. Francouzská značka výrazně přepracovala středovou konzoli, které nedominují desítky titěrných tlačítek. Každá funkce zde nyní má své pevné místo, a po prvním ohmatání již nikdy nesáhnete po ovládání audio systému namísto klimatizace, která může mít nezávislý okruh pro každého pasažéra. Dopřát si můžete také bezdrátový internet zásluhou funkce „WiFi on board“, díky čemuž pětsetosmička plně zaskakuje za model 608, v roli vlajkové lodi Peugeotu. Je to možná až škoda, že podle vedení značky má být sedan v českých luzích a hájích zastíněn kombíkem.
Souběžně se zahájením prodeje sedanu totiž Peugeot nabízí českým zákazníkům také kombi. Kromě karosářského stylu se tento model od čtyřdveřového provedení liší hlavně zadními světlomety, kde namísto „jaguářích spárů” září design, jaký je možné spatřit třeba na hatchbacku Subaru Impreza nebo kupé Maserati GranTurismo. Předností této verze se stane zejména zavazadlový prostor, který při sklopených sedadlech dokáže pojmout až 1 823 litrů nákladu.
Ceny startují od 564 900 Kč za model s benzinovým motorem 1,6 o výkonu 88 kW, špičkovou verzi GT s turbodieselem 2,2 HDi pořídíte za 944 900 Kč. Absolutním trhákem by se však měla stát verze 2,0 HDi o výkonu 103 kW, která stojí v závislosti na úrovni výbavy a typu převodovky 654 900 Kč až 794 900 Kč.
Podle posledních informací hodlá na našem trhu dovozce v letošním roce prodat kolem šesti stovek automobilů s označením 508, přičemž předpokládá zhruba poloviční podíl praktičtější verze SW. Bez zajímavosti ani není, že na celé planetě by se mělo letos prodat 200 000 těchto vozů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 46 minutami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez 19.11.2024
- První testy MotoGP 2025 19.11.2024
- MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice 18.11.2024
Nejnovější články
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 43 minutami - Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně
před 2 hodinami - Ford v Evropě propustí 14 procent všech zaměstnanců, sázka na mrtvého koně se mu vrací i s úroky
před 3 hodinami - VW se rozhodl nasadit elektrický pohon skutečně pro všechno a všude, jeho poslední novinka zvedá obočí
včera - Už z továrny drsné BMW M2 dostalo vzhled ministra války. Jenže nepřehání, se 728 koňmi si dá supersporty k svačině
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva