Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Lexus RC F: osmiválec boduje, co zbytek?
2.1.2015 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(+ video) Atmosférický V8 Lexusu RC F jsme potrápili na okruhu Ascari. Pro někoho překvapivě umí být krom rychlého GT i schopným sporťákem.
Přehled kapitol
Silueta 4 705 milimetrů dlouhého japonského kupé s konfigurací sedadel 2+2, které navazuje na Lexus IS-F s druhou generací atmosféricky plněného motoru V8, láká ke zkušební jízdě stejně jako koncepce jeho pohonu. Atmosféricky plněný osmiválec o výkonu 477 koní a pohon zadních kol, doplněný diferenciálem Torsen s omezenou svorností, slibují už předem nadprůměrné zážitky z jízdy. Přílišný optimismus ale zchladí podhled do technického průkazu, kde v kolonce pohotovostní hmotnosti stojí hodnota 1 850 kilogramů. Co z takové kombinace může vzejít?
Vůbec první kilometry za volantem tohoto výjimečného kupé, které svým způsobem těží i s úspěchu desetiválcového Lexus LFA, jsem absolvoval na španělských silnicích v okolí Malagy a na tamním asfaltovém okruhu Ascari. A bonbónkem schovaným pouze v boxech soukromého polygonu zde byl Lexus RC F GT3, tedy speciál splňující předpisy FIA s hmotností pouhých 1 250 kg a osmiválcem o výkonu 540 koní, který by měl v příštím roce bojovat v šampionátu vozů GT3. Pojďme se na to podívat, jak oba vozy fungují.
Atraktivní vzhled, i přes omezené možnosti individualizace
Začít ale musíme u vzhledu. Na výběr jsme ve Španělsku měli většinu z nabízených provedení novinky zahrnující osm laků, čtyři druhy čalounění (černá, červená a šedá kůže i černou alcantaru) a dvě možnosti obložení interiéru (stříbrné skleněné vlákno a karbon). Na okruhu byl k dispozici i vůz s výbavou Carbon, jenž disponuje lehčí kapotou motoru, střechou a zadním spoilerem z uhlíkových vláken. Rozsah možností konfigurace RC F je tedy poměrně malý, atraktivitě jeho vzhled to ale nic neubírá.
Tvary dvoudveřové karoserie v mnohých detailech totiž skutečně vycházejí z koncepčních studií LF-LC a LF-CC. Už na první pohled je jasné, že design exteriéru je podřízen co nejlepší aerodynamice. Nechybí výrazná přední maska, která dominuje přední části, vyboulená kapota s větrací mřížkou, stejně jako muskulaturní přední blatníky, jenž také odvádí teplo od brzd. Přední světlomety disponují trojici zdrojů z LED a jsou doplněny páskem ve tvaru L pro denní svícení, opět z LED.
Boční profil vozu je doplněn stabilizačními žebry u vnějších zpětných zrcátek a zajímavě vystouplými zadními sdruženými svítilnami. Oba prvky by měli podle slov výrobce přispět k potlačení kmitů vozidla při zatáčení a lepší stabilitě v přímém směru. Lexus RC F se na silnici snaží držet i mnoho prvků, které zlepšují proudění vzduchu pod motorem, tedy kromě předního a zadního difuzoru jsou to spodní kryty pod motorem, převodovkou a podlahou navíc opatřené žebry usměrňující proudění vzduchu. Ani ty při pohledu z vnějšku nejspíš nepřehlédnete.
Interiér je spíše pro menší postavy, standardní výbava velkorysá
Když se zaměříte na vnitřek vozu a poprvé usednete do anatomických sedadel, jistě nepřehlédnete přístrojovou desku, která je z velké části převzata z posledních modelů značky, včetně sedmipalcového displeje a Touchpadu. Pozitivně překvapí výtečná audiosoustava Mark Lewinson se sedmnácti reproduktory, negativně pak nevelký prostor pro řidiče, zvláště pak ty vyšších postav.
Omezení jsou dána výše položeným sedadlem a u testovaného vozu i sníženou střechou (příplatkové střešní okno ubírá až nějakých 10 cm). Pokud se vám tedy do nového Lexusu podaří poskládat, asi si kromě krátkých sedáků vpředu a jen symbolickému místu vzadu včetně krkolomného pokusu se tam přemístit, na nic stěžovat nebudete. Zavazadlový prostor má slušných 366 litrů, dovnitř se pak vejdou až čtyři (či 2+2, chcete-li) pasažéři, přesto je tento vůz spíše dvoumístný.
Přední sedadla jsou docela pohodlná a v zatáčkách poskytují i dostatečnou oporu. Řidič má k ovládání vozu k dispozici do ruky dobře padnoucí volant s tlustým věncem a řadicími pádly. K řízení pomáhá celá řada elektronických jízdních asistentů. Otočným ovladačem na středové konzoli lze zvolit jeden ze čtyř jízdních režimů (Eco, Normal, Sport a Sport+) a andělem strážným vám bude systém stability VDIM s novými nastaveními (Sport a Expert) nebo diferenciál s omezenou svorností, na přání vybavený systémem elektronického vektorování výkonu mezi hnaná zadní kola (TVD).
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 46 minutami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1