Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách
19.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snad nejdynamičtěji vyhlížející SUV dneška dostalo do vínku turbo a 238 koní. Dokáže vylepšit ne zrovna dokonalé vysvědčení hybridu?
Přehled kapitol
Lexus NX rozhodně není novinkou posledních dní, koneckonců za volant hybridní verze 300h usedl kolega již loni v říjnu. Jeho verdikt však pro japonský crossover nevyzněl úplně kladně. Výtky přitom směřovaly především k pohonnému ústrojí, které sice dostalo do vínku nemalých 197 koní, nicméně při prvním stlačení plynového pedálu jste mohli mít pocit, že dané stádo existuje pouze na papíře, nikoliv v realitě. A nešlo tu zdaleka jen o dynamiku, hybridní pohon kritizovaný už v testu modelu IS neodvádí dobrou práci ani v jiných ohledech. Nebyla to právě dobrá zpráva pouze pro Lexus, ale ani pro potenciální zájemce - automobilka v té době na evropských trzích žádný jiný agregát nenabízela.
S příchodem letošního jara se ovšem situace změnila. Ne, Lexus nadále nefandí dieselovým motorům, nově však nabízí model NX osazený vůbec prvním přeplňovaným agregátem v historii značky. Ten se pyšní solidním výkonem a ve srovnání s hybridem jde o docela „primitivní” jednotku, takže lze očekávat řadu změn k lepšímu. Pokud ovšem očekáváte, že předchozí kolegův text týkající se exteriéru a interiéru pouze zkopíruji a přihodím k němu pár dat o pohonném ústrojí, pak se poněkud pletete.
V duchu přísloví „jiný kraj, jiný mrav“ mám samozřejmě na některé věci odlišný názor, přičemž během testu, který se odehrál na Francouzské riviéře, jsem záměrně sjel z automobilkou vytyčené trasy a vypravil se do proslulého St. Tropez. K nafocení Lexusu NX před legendární četnickou stanicí ale bohužel nedošlo, neboť ta prochází razantní rekonstrukcí a z původní budovy zůstala pouze čelní stěna podpíraná ocelovými nosníky, které jí brání před zhroucením. Toho jsem samozřejmě trpce zalitoval, nicméně celá věc má i druhou stránku. Po letech nečinnosti se totiž Francouzi rozhodli, že namísto zabedněných oken nabídnou turistům muzeum.
Tip na váš možný příští výlet zde přitom zmiňuji záměrně, neboť díky němu jsem se musel s multimediálním systémem, touch padem a navigací seznámit daleko více než běžným způsobem, kdy zaměstnanec automobilky vytáhne z paměti předem zadaný cíl a odstartuje navádění. V tu chvíli mi často přicházely na mysl omluvy směřované vůči Jaguaru a Land Roveru, neboť dosud jsem jejich navigace a multimédia považoval za ne zcela povedené. Ve srovnání s Lexusem jsou sice pomalejší, zároveň však fungují na bázi jisté intuice. Japonský crossover po mne ale mnohdy chtěl buď doktorát z raketových věd, nebo alespoň důkladné pročtení manuálu.
Na tento nešvar si ovšem podrobně posvítíme za malou chvíli v rámci kategorie pojednávací o interiéru. Nejprve si projdeme exteriér, přičemž těšit se můžete na malé překvapení.
Agresivně vyhlížející karoserii postačí jen 18palcová kola
Musím říci, že čelní maska Lexusu připomínající rozšklebenou tvář filmového Predátora pro mne až do příchodu modelu NX nebyla zrovna lákadlem, ale spíše opakem. Jistě, při pohledu zepředu nebo z části z boku se japonské vozy tváří nadmíru agresivně. Nicméně pokud ujdete pár kroků směrem k zádi, rázem máte pocit, že stojíte vedle zcela jiného vozu. Tato nedotaženost a nevyrovnanost asi nejméně rušivě působila u Lexusu RX, jenže jeho základní silueta byla navržena ještě před příchodem zmiňovaných čelních partií. A proto při pohledu na něj tleskat nemohu.
NX je v tomto směru jiné, neboť se zmiňovanou čelní maskou byl zrozen již od počátku. Plně jí tak odpovídají boky s výraznými hranami nebo dynamicky stylizovaná záď. Tep mi tento zjev zvýšil už při pohledu na fotky, setkání s realitou ale bylo ještě lepší. Ovšem jen na krátkou dobu, neboť Lexus nám vedle standardního provedení ukázal v designovém centru Toyoty také kreaci, za níž je zodpovědný Will.i.AM, jeden z členů formace Black Eyed Peas. Ten rozhodně není v automobilovém průmyslu nováčkem, zvláště v rámci tuningu, čemuž vzhled bílého exempláře jen odpovídá.
Máme tu tedy zejména enormně nafouklé blatníky, se kterými dorazil širší rozchod kol. K tomu můžeme přihodit jiné nárazníky, větší a načerno lakovaná litá kola nebo zvýrazněné boční prahy. Chápu sice, že mnozí se při pohledu na tuto kreaci budou ošívat, sám za sebe však musím přiznat, že se mi nadmíru líbí. Dokonce natolik, že bych při pořízení Lexusu NX okamžitě uvažoval o podobné modifikaci, i když oslovit bych musel tuningové firmy. Japonská automobilka totiž nehodlá daný kit pustit byť do limitovaného prodeje, místo toho má tato verze sloužit jen a jen slavnému muzikantovi.
Vrátit se tedy můžeme do reality, která náhle již není tak blyštivá. I když Lexus NX nadále bude působit výjimečným dojmem, zvláště na českých silnicích, kde přeci jen bude převažovat německá produkce. Mezi jejími oblinami budou ostré hrany působit jako žiletka, o kterou se mnohý pořeže do krve. A to přesto, že japonský crossover můžete osadit maximálně 18palcovými litými koly, zatímco konkurence vám klidně nabídne ráfky až o tři palce větší.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva