První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách

Snad nejdynamičtěji vyhlížející SUV dneška dostalo do vínku turbo a 238 koní. Dokáže vylepšit ne zrovna dokonalé vysvědčení hybridu?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách

19.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Snad nejdynamičtěji vyhlížející SUV dneška dostalo do vínku turbo a 238 koní. Dokáže vylepšit ne zrovna dokonalé vysvědčení hybridu?

Lexus NX rozhodně není novinkou posledních dní, koneckonců za volant hybridní verze 300h usedl kolega již loni v říjnu. Jeho verdikt však pro japonský crossover nevyzněl úplně kladně. Výtky přitom směřovaly především k pohonnému ústrojí, které sice dostalo do vínku nemalých 197 koní, nicméně při prvním stlačení plynového pedálu jste mohli mít pocit, že dané stádo existuje pouze na papíře, nikoliv v realitě. A nešlo tu zdaleka jen o dynamiku, hybridní pohon kritizovaný už v testu modelu IS neodvádí dobrou práci ani v jiných ohledech. Nebyla to právě dobrá zpráva pouze pro Lexus, ale ani pro potenciální zájemce - automobilka v té době na evropských trzích žádný jiný agregát nenabízela.

S příchodem letošního jara se ovšem situace změnila. Ne, Lexus nadále nefandí dieselovým motorům, nově však nabízí model NX osazený vůbec prvním přeplňovaným agregátem v historii značky. Ten se pyšní solidním výkonem a ve srovnání s hybridem jde o docela „primitivní” jednotku, takže lze očekávat řadu změn k lepšímu. Pokud ovšem očekáváte, že předchozí kolegův text týkající se exteriéru a interiéru pouze zkopíruji a přihodím k němu pár dat o pohonném ústrojí, pak se poněkud pletete.


První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách - 1 - Lexus NX 200t 2015 rychly test 13První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách - 2 - Lexus NX 200t 2015 rychly test 10První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách - 3 - Lexus NX 200t 2015 rychly test 19

V duchu přísloví „jiný kraj, jiný mrav“ mám samozřejmě na některé věci odlišný názor, přičemž během testu, který se odehrál na Francouzské riviéře, jsem záměrně sjel z automobilkou vytyčené trasy a vypravil se do proslulého St. Tropez. K nafocení Lexusu NX před legendární četnickou stanicí ale bohužel nedošlo, neboť ta prochází razantní rekonstrukcí a z původní budovy zůstala pouze čelní stěna podpíraná ocelovými nosníky, které jí brání před zhroucením. Toho jsem samozřejmě trpce zalitoval, nicméně celá věc má i druhou stránku. Po letech nečinnosti se totiž Francouzi rozhodli, že namísto zabedněných oken nabídnou turistům muzeum.

Tip na váš možný příští výlet zde přitom zmiňuji záměrně, neboť díky němu jsem se musel s multimediálním systémem, touch padem a navigací seznámit daleko více než běžným způsobem, kdy zaměstnanec automobilky vytáhne z paměti předem zadaný cíl a odstartuje navádění. V tu chvíli mi často přicházely na mysl omluvy směřované vůči Jaguaru a Land Roveru, neboť dosud jsem jejich navigace a multimédia považoval za ne zcela povedené. Ve srovnání s Lexusem jsou sice pomalejší, zároveň však fungují na bázi jisté intuice. Japonský crossover po mne ale mnohdy chtěl buď doktorát z raketových věd, nebo alespoň důkladné pročtení manuálu.

Na tento nešvar si ovšem podrobně posvítíme za malou chvíli v rámci kategorie pojednávací o interiéru. Nejprve si projdeme exteriér, přičemž těšit se můžete na malé překvapení.

První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách - 4 - Lexus NX 200t 2015 rychly test 43První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách - 5 - Lexus NX 200t 2015 rychly test 44První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách - 6 - Lexus NX 200t 2015 rychly test 39

Agresivně vyhlížející karoserii postačí jen 18palcová kola

Musím říci, že čelní maska Lexusu připomínající rozšklebenou tvář filmového Predátora pro mne až do příchodu modelu NX nebyla zrovna lákadlem, ale spíše opakem. Jistě, při pohledu zepředu nebo z části z boku se japonské vozy tváří nadmíru agresivně. Nicméně pokud ujdete pár kroků směrem k zádi, rázem máte pocit, že stojíte vedle zcela jiného vozu. Tato nedotaženost a nevyrovnanost asi nejméně rušivě působila u Lexusu RX, jenže jeho základní silueta byla navržena ještě před příchodem zmiňovaných čelních partií. A proto při pohledu na něj tleskat nemohu.

NX je v tomto směru jiné, neboť se zmiňovanou čelní maskou byl zrozen již od počátku. Plně jí tak odpovídají boky s výraznými hranami nebo dynamicky stylizovaná záď. Tep mi tento zjev zvýšil už při pohledu na fotky, setkání s realitou ale bylo ještě lepší. Ovšem jen na krátkou dobu, neboť Lexus nám vedle standardního provedení ukázal v designovém centru Toyoty také kreaci, za níž je zodpovědný Will.i.AM, jeden z členů formace Black Eyed Peas. Ten rozhodně není v automobilovém průmyslu nováčkem, zvláště v rámci tuningu, čemuž vzhled bílého exempláře jen odpovídá.

První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách - 7 - Lexus NX 200t 2015 rychly test 38První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách - 8 - Lexus NX 200t 2015 rychly test 45První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách - 9 - Lexus NX 200t 2015 rychly test 46

Máme tu tedy zejména enormně nafouklé blatníky, se kterými dorazil širší rozchod kol. K tomu můžeme přihodit jiné nárazníky, větší a načerno lakovaná litá kola nebo zvýrazněné boční prahy. Chápu sice, že mnozí se při pohledu na tuto kreaci budou ošívat, sám za sebe však musím přiznat, že se mi nadmíru líbí. Dokonce natolik, že bych při pořízení Lexusu NX okamžitě uvažoval o podobné modifikaci, i když oslovit bych musel tuningové firmy. Japonská automobilka totiž nehodlá daný kit pustit byť do limitovaného prodeje, místo toho má tato verze sloužit jen a jen slavnému muzikantovi.

Vrátit se tedy můžeme do reality, která náhle již není tak blyštivá. I když Lexus NX nadále bude působit výjimečným dojmem, zvláště na českých silnicích, kde přeci jen bude převažovat německá produkce. Mezi jejími oblinami budou ostré hrany působit jako žiletka, o kterou se mnohý pořeže do krve. A to přesto, že japonský crossover můžete osadit maximálně 18palcovými litými koly, zatímco konkurence vám klidně nabídne ráfky až o tři palce větší.

První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách - 10 - Lexus NX 200t 2015 rychly test 01První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách - 11 - Lexus NX 200t 2015 rychly test 05První test Lexus NX 200t: motor pomáhá na všech frontách - 12 - Lexus NX 200t 2015 rychly test 06

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.