Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec?
14.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud od SUV čekáte vyšší posez za volantem a praktičnost, HR-V se vám bude líbit. Nechá si za to ale zaplatit a 4x4 tu nehledejte vůbec.
Přehled kapitol
Možná si ještě vzpomenete na první Hondu HR-V z roku 1999. Říkala si „Joy Machine”, byla trochu krabicoidní, bohatě prosklená, krásně z ní bylo vidět a mohli jste ji mít buď se třemi nebo pěti dveřmi. V třídveřové variantě délkou zadního okna trochu připomínala shooting brake na chůdách a v některých výbavách měla třetí brzdové světlo přes celou šířku střešního spoileru. A byla k dostání i s pohonem všech kol.
Právě na tohle auto se snaží navázat novinka japonské automobilky, stroj s názvem HR-V. Zas tak nový není, lze podotknout, prodává-li se už víc než rok v Japonsku a Spojených státech, ale údajně se Honda snažila Evropě představit HR-V tak dobré, jak jen může být, proto jí to tak trvalo. Zda se to skutečně povedlo, jsme dostali možnost zjistit na prezentaci v Portugalsku. Byla spojena s asi dvěma stovkami kilometrů testovacích jízd, což je dost na to, abychom znali odpověď.
Podle Hondy je prostoru uvnitř víc než v Nissanu Qashqai, třebaže HR-V zvenčí působí spíš jako ekvivalent menšího Juke. Ale právě Qashqai má být konkurentem tohoto stroje, alespoň po stránce vnitřního prostoru a praktičnosti. Budou-li pro vás emoce a vzhled to hlavní při výběru nového crossoveru, budete se rozhodovat mezi HR-V a Mazdou CX-3, říká dále Honda. Jestli volbou této japonské novinky uděláte chybu či nikoliv, se pokusíme zodpovědět na následujících řádcích.
Exteriér připomene kupé
Vzhledově se HR-V snaží patřit do rodiny vozů Honda, zejména zepředu, a daří se jí to docela dobře. Postavíte-li vedle sebe Civic, HR-V a CR-V, je novinka tak trochu kombinací přídí obou těchto strojů. To také souvisí s tím, co má tohle auto být, tedy kupé, SUV a MPV dohromady. Je to tedy téměř definice slova crossover, třebaže k některým z těchto tří stran musí nutně být blíže než k jiným. Totiž, kupé a MPV se tak trochu vylučují.
Rysy kupé tu však také najdeme a jsou patrné zejména z bočního pohledu - klesající linie oken, schované kliky zadních dveří a prolis táhnoucí se od nich dolů a dopředu vytvářejí optický dojem, že je záď tohoto auta menší, než ve skutečnosti je, a to dodává designu na vyváženosti. Ovšem, v některých barvách je to výraznější než v jiných, bude-li karoserie tmavá, zas tak dobře tyto linky na bocích fungovat nebudou.
Přesto je tohle auto spíše SUV, a to například svým vyšším podvozkem či oplastováním dolní části karoserie. To můžete mít v několika variantách, kromě standardu sem jdou přidat stříbrně lakované kousky plastů, které dodají vozu trochu více „off-roadový“ vzhled. Další možností je více chromovaných ploch, kterých tu ve standardu moc není, a také si lze pořídit „aero“ paket zase s jiným plastem pod předním nárazníkem a prahy.
Zadní část nicméně budí trochu rozčarování. „Kšilt“ střešního spoileru je zajímavý a opět se snaží trochu přiblížit vzhledu kupé, to ano. Co ale dojem trochu kazí, jsou ohromná zadní světla. Jistě, velký blinkr nikdo nepřehlédne. Ale světla svým tvarováním do jakéhosi štítu připomenou Ssang Yong Kyron, auto, které by člověk za krásné označil jen po láhvi metanolového rumu.
Také zde, podobně jako v případě předních světlometů, existují dvě varianty, které si obě můžete prohlédnout na fotkách. LEDky jsou v zadních světlech jak u levnějších, tak i u dražších verzí HR-V, ale „základní“ světla vypadají, že jsou na světě už několik let. Ty dražší s dvěma pásky obrysovek na každé straně se už dají označit za skutečně moderní. Vpředu také můžete mít dvoje různá světla, ta obyčejná nabídnou halogeny H4 a denní svícení s běžnou žárovkou. Ta lepší mají denní svícení i potkávací světla LEDková, dálkové světlomety nicméně také spoléhají na klasickou žárovku. A vzhled posouvají úplně jinam, podobně jako zadní světla.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 minutami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před hodinou - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 3 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva