Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Audi A4 2015 3,0 TDI quattro: špička i bez charakteru
18.10.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jde nová generace A4 ve šlépějích svých menších sester a nabízí více vzrušení řidičům? Nejen o tom vám můžeme povědět po prvním testu.
Přehled kapitol
Pokud svět automobilových novinek sledujete alespoň trochu více, než zprávy o vývoji kurzu mědi, jistě jste si už všimli, že mezinárodní prezentace horkých novinek probíhají na ne zcela běžných místech. Možná také víte, že novináři se jich účastní na náklady automobilky, bývají ubytováni v nóbl hotelech a jsou hýčkáni večeřemi sestavenými z vybraných pochoutek. To platilo i při prvním seznámení s novou generací Audi A4. Auta nás čekala na benátském letišti, obědvali jsme v jednom z nedalekých vinařství, večer jsme absolvovali projížďku po Canal Grande a následovně si užívali pobyt a výbornou večeři v jednom z tamních exkluzivních hotelů.
Asi se tážete, proč vám to vše vlastně říkám. Je to jednoduché, zmíněný program sice byl velice atraktivní, plavba Benátkami představovala příjemné zpestření, jenže na samotné jízdy bylo vyhrazeno jen pár hodin. Přitom se jedná o základní pilíř prodejů ingolstadtské automobilky, na jehož novou generaci se s napětím čekalo. Z německé prémiové trojice byla A4 služebně nejstarší a vzhledem ke kvalitám konkurentů už jí docházel dech. Pozici jí navíc ztížil i nový Passat z nedaleké stáje, do hry vstoupil Jaguar XE a zapomenout nelze ani na nový Superb, který je tak dobrý, že si může vyšlápnout na kde co. Dostupný čas tak představoval opravdovou výzvu.
V testovací nabídce samozřejmě bylo několik variant, volba však padla na tu nejsilnější a nejlépe vybavenou - A4 Sport s motorem 3,0 TDI quattro. Ještě pár let zpět bych se jí vyhnul a pídil se po něčem s atmosférickým šestiválcem a manuální převodovkou, jenže v tomto ohledu je doba zcela jinde. Zvolený motor představuje jediný šestiválec v nabídce a shodou okolností jde také o nejvýkonnější verzi. Zajímalo nás, jak se u této, bezkonkurenčně nejtěžší varianty s nejhmotnějším motorem před přední nápravou, popasovali konstruktéři naladěním podvozku.



Nejen tomu se budu věnovat, krátce dojde řada i na nejslabší a nejlehčí variantu s benzínem 1,4 TSI. Jen to tentokráte bude spíše na stručnější notu. O to více zbude ke zkoumání na budoucí podrobnější test.
Krásnější díky nižší siluetě
Novou A4 jsme krátce po jejím představení srovnali s její předchůdkyní . Na první pohled se to úplně nezdá, ale naživo se ukazuje, že po designové stránce došlo u A4 k zajímavému posunu. Osobně jsem nikdy nebyl příliš velkým fandou jejího designu - minulosti bývala na můj vkus až příliš oblá, nevýrazná a vzhledově kompromisní. Navíc se mi ani trochu nelíbila unifikovaná velká čelní maska Singleframe. Ta dominovala celé přídi a už pak bylo jedno, co designéři provedli se světly či nárazníkem. U nové generace je příď vyváženější, nevnímáte ji jako soubor jednotlivých detailů s jednou dominantou, ale jako celek. Hexagonální maska je nižší a je rozdělena masivními, chromem zdobenými žebry. Hlavní světlomety dostaly tvar položené sedmičky a ve své nejdražší podobě v sobě skrývají LED-matici se schopností regulace jednotlivých diod a tím změny rozložení světelného toku. Na spodní, krátké hraně jsou kombinovány blinkry a mlhovky, jejichž standardní místo zaujaly radarové oči asistenčních systémů.
Rozložením jednotlivých prvků na přídi vznikají na sebe navazující horizontální linie zdůrazňující šířku auta. Stejný recept je použit na zádi. Světla opakují sedmičkový motiv a opět zde najdeme několik horizontálních linií, které ji opticky rozšiřují. V tomto ohledu je zde použit stejný recept jako u nového Passatu, jako u něj jsou příď i záď koncipovány tak, aby vyvolávaly dojem širokého a nízkého auta, jenže co se u Passatu podařilo, u Audi kvůli Singleframe úplně nefunguje.
Jiný příběh to je zboku. Dlouhá příď, dlouhý rozvor, kabina začínající daleko za přední nápravou, nízká silueta a krátký kufr se zvýrazněnou odtrhovou hranou, je to vůbec Audi? Ano, přeháním, až tak dramatická změna to není, přesto má nová A4 nezvykle „rychlý” profil. V červené barvě a se zvolenými koly jí to opravdu sluší a zapomenout nelze ani na fakt, že Audi se vyhnulo falešným koncovkám výfuku či atrapám difuzorů. V jednoduchosti je síla, proto má 3,0 TDI jednu zdvojenou a 2,0 TFSI pro změnu zase dvě jednoduché.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
dnesPo letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
včeraNová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
před 5 hodinamiMezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
před 6 hodinamiFerrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
před 8 hodinamiVládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
před 9 hodinamiYoutuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva